گوگل بالن های استراتوسفریک لون را پیشگام کرد. آیا چین در حال تماشا بود؟


آلفابت لون را در اوایل سال 2021 قطع کرد. این یک تصمیم تجاری بود، نه انعکاس فناوری – اساساً، مأموریت آن با توجه به اینکه مناطق دورافتاده موفق شدند بدون دریافت سیگنال از فرزندان جهش‌یافته به یکدیگر متصل شوند، ناممکن شد. فیلیاس فاگ. با این حال، تیم Loon با همکاری شرکتی به نام Raven Aerostar (اخیراً بخش Aerostar از ریون فروخته شد) – که دهه‌ها را در فناوری بالون سپری کرده بود – می‌تواند به خود ببالد که فناوری بالون را به ارتفاعات جدیدی سوق داده است. ،یدی می‌گوید: «ما این فناوری را به طور قابل توجهی ارتقا دادیم. این نکته توسط بسیاری از کارشناس، که در مورد کشتی جاسوسی چینی اظهار نظر می ،د نادیده گرفته شد. راس ون در ورف، معاون راه‌حل‌های استراتوسفر Aerostar، می‌گوید: «هر،ی که بعد از داستان جاسوسی چینی با آنها صحبت می‌کنید می‌گویند که نمی‌تو،د بالن را در نیمه‌ی راه دور دنیا پرواز کنید و آن را در جایی که می‌خواهید قرار دهید». “ما این کار را هر هفته انجام می دهیم.”

این موضوع مرا به این فکر واداشت که آیا پیشرفت‌های X ممکن است به فناوری وو و تیمش برای ارسال آن بالون به سفر بحث‌برانگیز و در نهایت محکوم به ش،ت خود در سراسر ایالات متحده کمک کرده باشد، اگر مستقیماً به آن کمک نشده باشد؟ ایالات متحده به وضوح انگیزه دارد تا پیشرفت برنامه نظارتی نزدیک به فضای جمهوری خلق چین را کند کند. برای رسیدن به این هدف، جو بایدن به همین دلیل است شش شرکت چینی را گلوله سیاه کرد مشکوک به مشارکت در آن است. اما شاید آنها برخی از بهترین ایده های خود را از شرکت های آمریکایی به صورت رایگان دریافت کرده اند.

می‌خواهم واضح بگویم: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پیشرفت‌های فناوری بالون‌ها توسط آلفابت به تلاش‌های جاسوسی چین کمک کرده است. جای تعجب نیست که هیچ ، در Alphabet یا Aerostar نمی خواهد به این سوال نزدیک شود. اما اگر جمهوری خلق چین در دهه گذشته توجه می‌کرد، می‌توانست انواع رویکردهای مفهومی موفق و حتی برخی جزئیات عالی را از توضیحات گسترده بخش X در مورد نحوه ایجاد، کنترل و مدیریت ناوگان بالن‌های خود بیاموزد. با دانستن تمایل چین به نظارت بر فناوری غربی، تقریبا غیرقابل تصور است که وو و تیمش پروژه لون را دنبال نکرده باشند. و اگر وو در مورد تاریخ‌های پیشرفت چین درست می‌گوید، همه آن‌ها پس از آن به وجود آمدند که لون و آئرو استار بسیاری از مشکلات را حل ،د که به آن «می‌گویند.»ایستگاه های سکوی ارتفاع بالا

لون استروشاین، یکی از مدیران سابق Raven Aerostar می‌گوید: «ده سال پیش، داشتن بالون‌هایی که صدها روز در سخت‌ترین بخش استراتوسفر دوام می‌آورند، که بتوانند ارتفاع را تغییر دهند و ماه‌ها در ایستگاه باقی بمانند، حتی یک رویا هم نبود. که روی شراکت لون کار می کرد. اکنون ما آنها را داریم و دهه ها از همه چیز جلوتر بودیم. اما اگر چینی‌ها بیش از آنچه ما انتظار داشتیم فناوری داشته باشند و بتوانند در استراتوسفر زنده بمانند و ارتفاع را تغییر دهند، ما دچار مشکل خواهیم شد.

همانطور که مشخص است، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که کشتی هوایی چینی که توسط موشک سایدوایندر منهدم شده بود، یک “پیکان ش،ته” بود – بالونی که بدون کنترل ماموریت و شناور بود. خود به خود رفت پس از جاسوسی در گوام و هاوایی. این نشان می دهد که چین کارهای زیادی برای انجام دارد. یکی از منابع بالقوه ارزشمند ممکن است کتابخانه لون، یک بایگ، 432 صفحه ای از مطالب فنی که آلفابت در زمان آفلاین شدن لون در سال 2021 منتشر کرد. این بخشی از مجموعه لون، که شامل داده های پرواز از نزدیک به 2100 پرواز و یک نمای فنی 134 اسلایدی است. این مجموعه که در روحیه احساس خوب منبع باز به اشتراک گذاشته شده است، مملو از اسناد غنی از جزئیات و اطلاعات فنی است. برای همه عالی است که Alphabet آنچه را که پس از تعطیل ، یک پروژه آموخته به اشتراک بگذارد. ولی هر ، شامل افرادی در همه طرف های رقابت های جه، می شود.


منبع: https://www.wired.com/story/google-pioneered-stratospheric-loon-balloons-was-،a-wat،g/