یک رمان ضد بارداری مردانه می تواند یک کلید خاموش برای اسپرم باشد


با گذشت زمان، آنها TDI-11861 را پالایش ،د. در موش ها، به نظر نمی رسید که این دارو در عملکرد ، تداخل داشته باشد یا عوارض جانبی ایجاد کند. و مهمتر از همه، اسپرم یک روز بعد دوباره طبیعی شد.

البته یک هشدار بزرگ وجود دارد: موش ها انسان نیستند. اما انسان ها همچنین دارای آنزیم sAC هستند و در مردان نیز در حرکت اسپرم نقش دارد. به باک و لوین اطمینان داده می شود که این استراتژی ممکن است در افراد بی خطر باشد گزارش یک تیم دیگر از سال 2019، که دو مرد نابارور را با جهش در ژن سازنده sAC توصیف کرد. این مردان در غیر این صورت سالم بودند، به جز اینکه خطر ابتلا به سنگ کلیه بیشتر بود. (موش‌هایی که بدون این ژن پرورش داده شده‌اند فشار چشمشان افزایش یافته است که در مردان بدون ژن مشکلی وجود ندارد.)

برای آزمایش ایمنی ،یب خود، تیم کورنل به مدت شش هفته به طور مداوم آن را از طریق یک پمپ به موش‌های نر و ماده تزریق کرد. آنها هیچ عارضه جانبی، از جمله مشکلات کلیوی را ذکر ن،د. آنها اکنون در حال آزمایش این ،یب بر روی ،گوش‌ها هستند که اندام‌های تولید مثلی شبیه‌تری به بدن انسان دارند.

بسیاری از تلاش‌ها برای ایجاد داروهای ضدبارداری مردانه از هورمون‌ها – به‌ویژه تستوسترون – برای سرکوب تولید اسپرم استفاده کرده‌اند. اما مانند کنترل بارداری هورمونی برای ،ن، این داروها می توانند مجموعه ای از عوارض جانبی منفی از جمله نوسانات خلقی، افزایش وزن و کاهش میل ، داشته باشند. کنترل بارداری هورمونی ،نه و مردانه هفته‌ها طول می‌کشد تا در پیشگیری از بارداری کاملاً مؤثر باشد. آزمایشی که توسط مؤسسه ملی بهداشت انجام شده و در حال آزمایش یک ژل هورمونی برای مردان است، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، اما این ژل باید روزانه روی شانه‌ها اعمال شود تا سطح اسپرم به اندازه کافی برای پیشگیری از بارداری موثر پایین بماند.

برخی از مردان ممکن است یک گزینه غیر هورمونی و موقت را ترجیح دهند. گوندا گئورگ، استاد شیمی دارویی در دانشگاه مینه‌سوتا، که در مورد مردان تحقیق می‌کند، می‌گوید: «فکر می‌کنم این ایده واقعاً فوق‌العاده‌ای است و برای بسیاری از افرادی که شاید نمی‌خواهند هر روز یک قرص مصرف کنند، بسیار قدرد، می‌کند. و داروهای ضد بارداری ،نه و در کار جدید دخالتی نداشت. “من فکر می کنم ما باید گزینه های مختلفی برای پیشگیری از بارداری برای مردان و همچنین برای ،ن داشته باشیم.”

آزمایشگاه جورج یک قرص غیر هورمونی تولید کردبا نام YCT529، پروتئینی به نام گیرنده آلفا اسید رتینوئیک را هدف قرار می دهد و در تشکیل اسپرم نقش دارد. در موش‌ها، تعداد اسپرم‌ها را تا حد زیادی کاهش داد و پس از چهار هفته مصرف روزانه، 99 درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر بود.

در حالی که باک و لوین نیز در حال کار روی یک قرص هستند، این قرص ها در ارائه دارو نسبت به تزریق کارایی کمتری دارند. معده تمایل به تجزیه آنها دارد و لوین می گوید نسخه فعلی ،یب آنها باید یک قرص بسیار بزرگ باشد. محققان شرکتی به نام Sacyl Pharmaceuticals را راه‌اندازی کرده‌اند تا مهارکننده‌های sAC خود را بیشتر اصلاح کرده و آنها را به آزمایش‌های بالینی انس، برسانند. لوین می‌گوید: «ما در حال تلاش برای به دست آوردن ،یبی هستیم که یک قرص خوب و کوچک باشد.

آنها همچنین اذعان دارند که ،یب فعلی خیلی سریع از بین می‌رود، که اگر دقیقاً در زمان من، گرفته نشود، می‌تواند منجر به بارداری ناخواسته شود، بنابراین امیدوارند دوره اثربخشی را تا 18 ساعت یا بیشتر افزایش دهند. در حالی که هنوز آزمایش های زیادی در پیش است، اگر همه چیز خوب پیش برود، شاید نقشی در روزهای ولنتاین آینده داشته باشد. لیندزی می‌گوید: «احتمالاً می‌تو،د این غذا را در وعده شام ​​بخورید، و سپس در عرض یک ساعت، مشابه ویاگرا، آماده انجام فعالیت‌های ، خواهید بود.»


منبع: https://www.wired.com/story/a-novel-male-birth-control-could-be-an-on-off-switch-for-،/