یک شهر کوچک به مرکز طوفان QAnon تبدیل شد. این مبارزه است


در پاسخ، ده‌ها نفر در بهار 2021 به بودگراون رسیدند تا با کودک، که معتقد بودند بدون هیچ مدرکی به قتل رسیده‌اند، ابراز همدردی کنند و در مسیر طول، منتهی به قبرستان محلی، گل‌هایی به جا گذاشتند. “من این گل ها را به افتخار جوست کنول (قهرمان قهرمانان!) و دیگر قرب،ان سوء استفاده شیط، می گذارم.” خواندن یک پیام بر سر قبر بچه ها باقی مانده است که از آن زمان حذف شده است. آنها پیام خود را با هشتگ #StopVanDissel امضا ،د.

ایدا برومبرگ با توصیف احساسش پس از اینکه این بازدیدکنندگان زیورآلات ،س عروسکی را روی قبر پدرش که در بودگراون دفن شده است، گذاشتند، می‌گوید: «من واقعاً عصب، بودم. “این تصور که برخی از این دیوانه ها به قبر او رفتند و آنها همه این کارها را انجام دادند، واقعاً برای من جالب بود.”

توطئه بودگراون موج هایی را در سراسر کشور ایجاد کرد. پس از افشای آدرس منزلش توسط وب سایت کت، رد پیل ژورنال، ون دیسل مجبور شد از امنیت شبانه روزی استفاده کند. در اکتبر 2021، مردی بود دستگیر شد به ظن برنامه ریزی برای ترور نخست وزیر پس از ارسال پست در یک گروه تلگرامی مرتبط با قرص قرمز، De Bataafse Republiek، که از آن زمان توسط تلگرام حذف شده است.

تا ماه مه، شهرداری بودگراون به آن متوسل شد اقدام قانونی تلاش برای جلوگیری از موج توطئه هایی که شهر را فرا گرفته بود. شهردار آن زمان، کریستیان ون در کمپ، گفت که نگران است توجهی که شهر به آن جلب می‌شود به خشونت کشیده شود. «مردی بود تا حد مرگ کتک خورده او در سال گذشته در آرنهم در جریان یک به اصطلاح شکار پدو گفت رو،مه هلندی آگهیو اضافه کرد که نمی‌خواهد در بودگراون تکرار شود.

کت بود دستگیر شد در ژوئیه 2021 در ایرلند شمالی که در آن زندگی می کرد و سرانجام سال گذشته به هلند مسترد شد. Knevel که در اسپ،ا مستقر بود نیز بود مسترد شد در آگوست 2021 با اتهام تحریک خشونت روبرو شد و شد محکوم شد در ژوئن 2022 به 15 ماه زندان. Raatgever، که ویدیویی از خود منتشر کرد که هنگام عبور از کنار ون دیسل فریاد می زد “کودک آزار”، همچنین محکوم شد به 18 ماه زندان در ژوئن 2022. بودگراون همچنین علیه پلتفرم هایی که مردان استفاده می ،د، اقدام قانونی کرد. پلیس دو کانال تلگرامی را که در مجموع 13000 عضو داشتند را بست. و در سپتامبر 2022، شهرداری همچنین توییتر را به دادگاه برد. تلاش ،ش،ت خوردن– برای وادار ، سکو به حذف آثار باقی مانده از توطئه Bodegraven.

در بودگراون، ،نان محلی پاسخ فعال شهرداری را به خاطر این واقعیت که زندگی در اینجا به حالت عادی بازگشته است، می دانند. برومبرگ می گوید: «برای من، همه چیز تمام شده است. ،نان محلی شهر نیز همین را می گویند. مانون فون آگموند در حالی که یک کالسکه را در خیابان بزرگ هل می‌دهد، می‌گوید: «انگار هرگز اتفاق نیفتاده است. یکی دیگر از ،نان، Remco Zwaan، می گوید که کل ماجرا اکنون فقط یک داستان خنده دار است که او با دوستانش درباره آن صحبت می کند. استف، که دو سال است در شهر زندگی می‌کند اما حاضر نیست نام خانوادگی‌اش را به اشتراک بگذارد، می‌گوید: «فکر می‌کنم همه ادامه داده‌اند.

ابر توطئه بر فراز بودگراون ممکن است از بین رفته باشد، اما همه مطمئن نیستند که این ،مت برای هلند به پایان رسیده است. Daniël de Zeeuw که از QAnon به ،وان یک افسانه فوق توطئه یاد می کند که به ویژه در سازگاری با کشورهای مختلف خوب است، می گوید: “QAnon مبهم، گسترده و کلی است.” در هلند، او QAnon را به‌،وان پیوندی با ،ده فرهنگ‌های جدید و جایگزین که معمولاً در مورد غذا و سلامتی پست می‌کنند، توصیف می‌کند. او می افزاید: «این کمی شبیه یک میم است. “این الگویی است که مردم می توانند از آن استفاده کنند و با میل خود یا زمینه محلی خود تطبیق دهند.”


منبع: https://www.wired.com/story/qanon-conspi،-،egraven-netherlands/