یک ماهواره جدید ناسا نقشه دریاهای در حال افزایش زمین را ترسیم خواهد کرد


SWOT می تواند پیشرفت بزرگی نسبت به اندازه گیری های ماهواره های قبلی باشد. “به جای “پرتو مدادی” که از یک ماهواره در امتداد سطح زمین حرکت می کند، یک نوار پهن است. استیو نرم، دانشمند دانشگاه ک،ادو که از داده‌های ماهواره‌ای برای مطالعه افزایش سطح دریاها استفاده می‌کند و با SWOT درگیر نیست، می‌گوید: این اطلاعات بسیار بیشتر، وضوح فضایی بسیار بیشتر و امیدوارم پوشش بهتری از نزدیک به سواحل ارائه دهد. . او می‌گوید، فناوری نقشه‌برداری نواری Karin یک تکنیک کاملاً جدید است. قبلاً هرگز از مدار آزمایش نشده بود، بنابراین نوعی آزمایش است. ما مشتاقانه منتظر داده‌ها هستیم.»

SWOT ابزارهای دیگری نیز در جعبه ابزار خود دارد، از جمله ارتفاع سنج راداری برای پر ، شکاف بین داده‌های جمع‌آوری‌شده Karin، رادیومتر مایکروویو برای اندازه‌گیری میزان بخار آب بین SWOT و سطح زمین، و مجموعه‌ای از آینه‌ها. برای اندازه گیری ردیابی لیزری از زمین.

داده های ماهواره ای جدید مهم است، زیرا آینده افزایش سطح دریا، سیل و خش،الی ممکن است بدتر از پیش بینی برخی کارشناسان باشد. بن هملینگتون، دانشمند افزایش سطح دریا در JPL در تیم علمی SWOT می‌گوید: «در رکورد ماهواره‌ای خود، شاهد افزایش سریع سطح دریا در امتداد سواحل ایالات متحده در طول سه دهه گذشته بوده‌ایم. سرعت افزایش سطح آب دریاها به ویژه در سواحل خلیج ، و شرق ایالات متحده در واقع در حال افزایش است. او می‌گوید: «مسیری که در آن قرار داریم، ما را به سمت بالاتر پیش‌بینی‌های مدل راهنمایی می‌کند، نکته‌ای که او در مطالعه‌ای ماه گذشته در مجله به آن اشاره کرد. ارتباطات زمین و محیط زیست.

هملینگتون SWOT را به‌،وان یک موهبت برای نقشه‌برداری از آب‌های دریا و برای محقق، که جریان‌ها و گرداب‌های اقیانوس را مطالعه می‌کنند، می‌بیند که بر میزان جذب گرمای جو و کربن اقیانوس‌ها تأثیر می‌گذارد. این ماهواره همچنین به دانشمند، که موج‌های طوفان را مدل‌سازی می‌کنند، کمک می‌کند – ی،ی زم، که آب اقیانوس به خشکی می‌ریزد.

داده‌های فضاپیمای جدید با بسیاری از ماهواره‌های رصد زمین که قبلاً در مدار هستند، هم‌افزایی خواهد داشت. اینها شامل Grace-FO ناسا است که آب زیرزمینی را از طریق نوسانات گرانشی کاوش می کند، IceSat-2 ناسا که صفحات یخی، یخچال های طبیعی و یخ های دریا را بررسی می کند و ماهواره های تجاری نقشه برداری سیل که از رادار دهانه مصنوعی برای دیدن از میان ابرها استفاده می کنند. همچنین ماهواره‌های مجهز به ارتفاع‌سنج دیگر مانند Jason-3 آمریکا-اروپایی، ماهواره Sentinel-6 مایکل فریلیش آژانس فضایی اروپا، ماهواره‌های هایانگ چین و فضاپیمای سارال هندی-فرانسوی را دنبال می‌کند.

داده‌های این ماهواره‌ها قبلاً نشان داده‌اند که درجاتی از افزایش سطح دریا، سیل‌های شدید، طوفان‌ها و خش،الی‌ها در آینده ما ایجاد شده است. اما ما محکوم به فجایع اقلیمی نیستیم، هملینگتون استدلال می‌کند، زیرا می‌تو،م از این داده‌ها برای دفع شدیدترین پیامدهای پیش‌بینی‌شده، مانند مواردی که باعث ذوب سریع یخچال‌ها یا لایه‌های یخ می‌شوند، استفاده کنیم. او می‌گوید: «کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برخی از پیش‌بینی‌های بالاتر از افزایش سطح دریا را از ج، خارج می‌کند. از آنجایی که از دست دادن صفحات یخی فاجعه آمیز تنها در آینده بسیار گرم رخ می دهد، اگر بتو،م گرمایش را در آینده محدود کنیم، می تو،م از بدترین سناریوها جلوگیری کنیم.


منبع: https://www.wired.com/story/a-new-nasa-satellite-will-map-earths-rising-seas/