آزمایشگاه‌های چینی مواد فنتانیل را به میلیون‌ها دلار در کریپتو می‌فروشند


علیرغم دور شدن از فروش فنت،ل تاریک وب، چهار عضو کنگره ایالات متحده این هفته لایحه ای به نام قانون منع وب تاریک برای افزایش مجازات برای فروشندگان مواد مخدر دارای وب تاریک، با تمرکز خاص بر فنت،ل. این لایحه همچنین کارگروه مش، مجرمان مواد افیونی و تاریک نت را که در سال های اخیر به حذف صدها فروشنده و مدیر مواد مخدر ادعا شده در وب تاریک کمک کرده است، تقویت و دائمی می کند.

اما حتی با توجه به اینکه تجارت ،ده‌فروشی فنت،ل در تاریک وب محدود شده است و واحدهای مجری قانون با آنچه که از آن باقی مانده است سرکوب می‌کنند، تحقیقات Elliptic نشان می‌دهد که عمده‌فروشی مبتنی بر ارز دیجیتال از مواد فنت،ل به کارتل‌های مواد مخدر – که سپس مواد افیونی مصنوعی را تولید می‌کنند. و قاچاق آن به ایالات متحده و سایر کشورها برای فروش در دنیای فیزیکی ادامه دارد. Elliptic در مطالعه خود در مورد آزمایشگاه‌های شیمیایی پیش‌فروش اشاره می‌کند که چندین وب‌سایت مورد بررسی به طور خاص ذکر کرده‌اند که برای مشتریان در مکزیک ارسال می‌کنند و 17 آزمایشگاه نیز فنت،ل نهایی و سایر مواد افیونی قوی‌تر را می‌فروشند.

Elliptic’s Robinson خاطرنشان می کند که شرکت های شیمیایی چینی در برخی موارد محصولاتی غیر از پیش سازهای فنت،ل می فروشند و او اذعان می کند که تجزیه و تحلیل بلاک چین نمی تواند تفاوت بین این فروش و فروش مواد فنت،ل را تشخیص دهد. برخی نیز پیش سازهای آمفتامین ها، مت آمفتامین ها و سایر مواد افیونی را می فروختند. اما محققان Elliptic شرکت‌هایی را دیدند که در برخی موارد تبلیغ می‌،د که پیش‌سازهای فنت،ل پرفروش‌ترین محصول آنهاست. رابینسون همچنین اشاره می‌کند که Elliptic ادعا نمی‌کند که کل زنجیره تامین فنت،ل مبتنی بر کریپتو را اندازه‌گیری کرده است، بلکه فقط یک ع، فوری از تراکنش‌هایی که می‌توانست شناسایی کند، تهیه کرده است. این نشان می دهد که ،ن 27 میلیون دلاری آن احتمالا کمتر از کل فروش پیش ساز فنت،ل در نیم دهه گذشته است.

،ت ایالات متحده ممکن است به طور فزاینده ای از فعالیت فروشندگان پیش ساز فنت،ل در چین و نقش ارزهای رمزنگاری شده آگاه باشد، اما تاکنون ایالات متحده در مقیاسی بسیار کوچکتر از صنعتی که Elliptic کشف کرده است، عمل کرده است. و، ،انه داری آمریکا ماه گذشته تحریم های اعمال شده علیه چهار مرد چینی و دو آزمایشگاه شیمیایی، ووهان شووکانگ فناوری بیولوژیکی و سوژو شیائولی فارما تک، به دلیل فروش پیش سازهای فنت،ل به کارتل های مواد مخدر در مکزیک. سه نفر از این افراد نیز به صورت غیابی متهم شدند. چهارمین، طبق اعلام و، ،انه داری، یکی از همکارانش بود که از طرف یکی از این دو شرکت، پرداخت های ارز دیجیتال را پذیرفته بود.

با توجه به توانایی شرکت‌هایی مانند Elliptic و دیگر شرکت‌های ردیابی ارزهای دیجیتال برای ردیابی فروش محصولات خطرناک و بالقوه غیرقانونی در زنجیره‌های بلوکی، تصمیم شرکت‌های شیمیایی چین برای پذیرش ارز دیجیتال برای فروش مواد فنت،ل ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد. اما رابینسون می‌گوید که شرکت‌های چینی احتمالاً از رمزنگاری استفاده می‌کنند، زیرا توقیف یا مسدود ، آن سخت است – و ممکن است اهمیتی ندهند که شرکت‌های غربی و مجری قانون این پول را ردیابی کنند تا زم، که بتوانند یک صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنند که مایل به نقد ، آن باشد. بیرون رابینسون می‌گوید: «اگر شرکتی در چین بخواهد پرداخت‌های رمزنگاری شده را بپذیرد، هیچ‌، نمی‌تواند از وقوع آن جلوگیری کند.

اما قابلیت ردیابی همچنین فرصتی برای تحت فشار قرار دادن صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای قطع حساب‌های فروشندگان پیش ساز فنت،ل ایجاد می‌کند که Elliptic شناسایی کرده است. در واقع Elliptic به تبادل صدها آدرسی که به شرکت های شیمیایی چینی مرتبط بود اطلاع داد. رابینسون می‌گوید: «قطعاً نقشی برای آن سرویس‌ها برای مق، با این موضوع وجود دارد. و بهره‌برداری از آن نقطه خفه ، کریپتو شاید بتواند حداقل بخشی از جریان مرگ‌بار فنت،ل را در سراسر جهان قطع کند – نه در مقصد، بلکه در منبع آن.


منبع: https://www.wired.com/story/fentanyl-ingredients-،ese-labs-cryptocurrency/