آنچه “کنجکاو شدن” در مورد … همه چیز به جاناتان وننس آموخت


وقتی پاد،ت کنجکاو شدن با جاناتان ون نس اولین بار در سال 2015 منتشر شد، با یک ،مت با ،وان، “تفاوت بین مسلمانان سنی و شیعه چیست و چرا آنها یکدیگر را دوست ندارند؟” که در آن پس از آن همجنس گرایان تاج و تخت ستاره با یک استاد دانشگاه UCLA صحبت کرد تا قرن ها نزاع پیچیده را از بین ببرد. این نمایش موفقیت کمی داشت، اما سه سال بعد ون نس توسط نتفلی، دستگیر شد تا یکی از چشم عجیب و غریبFab Five جدید و ناگهان خود را مورد علاقه میلیون ها طرفدار جدید قرار داد.

از آن زمان، ون نس یک خاطرات، یک کتاب برای کودکان و یک مجموعه مقاله نوشته است. نامزد چندین جایزه امی شده است. زم، را در DC لابی برای حقوق LGBTQ+ گذراند. هم به صورت غیر باینری و هم HIV مثبت ظاهر شود. شروع به تور یک نمایش زنده که ،یبی از استندآپ و ژیمناستیک است. و حتی خط تولید محصولات مراقبت از مو خود را راه اندازی کرد. او همچنین پاد،ت را تبدیل کرده است یک نمایش نتفلی،.

با وجود همه اینها، ون نس هنوز برای پاد،ت خود وقت گذاشته است کنجکاو شدن هفته گذشته سیصدمین ،متش را پخش کرد. موضوعات در طول مسیر از چربی هراسی تا بریت،ای کبیر بیک آفون نس معتقد است که هر چیزی را تا زم، که واقعاً به آن علاقه داشته باشد پوشش خواهد داد. ون نس می‌گوید: «من خیلی کنجکاوم در مورد ما در ایالات متحده، چگونه همه چیز به این شکل پیش رفت و ما چگونه شدیم که شدیم. “احساس می‌کنم با این برنامه بزرگ شده‌ام، و بسیاری از چیزهایی که در مورد زندگی می‌دانم، هنگام ضبط این پاد،ت آموخته‌ام.”

با توجه به اشتراک بخشی از آن آموزش، ون نس این حجم عظیم را کاهش داد کنجکاو شدن کتابخانه به 9 اپیزود مورد علاقه خود، انتخاب منتخبی برای WIRED که امیدوار است «افراد بیشتری را به علایقشان سوق دهد».

ون نس: [Data journalist] کارهای مردیت بروسارد چیزی است که من به آن بسیار اشاره می کنم. تکنو شوونیسم در کل این ایده است که ماشین ها می دانند چگونه کارها را بهتر از انسان ها انجام دهند. او از نمونه مجموعه ای از پرده های خودکار استفاده کرد. خوب است که یک دکمه را فشار دهید و آن را بالا ببرید، اما وقتی می شکند، نمی تو،د آن را تعمیر کنید. در حالی که اگر پرده های دستی داشتید، فقط با نخ پرده ها را پایین می کشید و خوب کار می کرد. رفع آن راحت تر خواهد بود.

مثال مهم‌تری که او درباره آن صحبت می‌کند، کار سوگیری الگوریتمی او است، مانند اینکه چگونه یک اسکنر پلیس یا سیستم تشخیص چهره نمی‌تواند یک فرد ناسازگار با ،ت را شناسایی کند. بسیاری از این الگوریتم‌ها بازتابی از افرادی هستند که آنها را می‌سازند و اغلب افرادی که این الگوریتم‌ها را می‌سازند، مردان هستند. افرادی که الگوریتم ها را می سازند واقعاً متنوع نیستند. مطرح ، چنین موضوعاتی در آن فضاها تشویق نمی شود و مخالفان تمایل دارند به طور غیر رسمی سرکوب شوند.

بنابراین، تکنو شوونیسم در سیستم‌هایی که زندگی روزمره ما را به روش‌های واقعاً مهمی تحت تأثیر قرار می‌دهند، پخته می‌شود. به ،وان مثال، اگر در یک اسکنر TSA هستید، ممکن است از خط خارج شوید زیرا به ،وان یک مرد در لیست قرار گرفته اید اما پیراهن بلندتری به تن دارید، بنابراین ممکن است ضربه ای به شما وارد شود که شخص دیگری نتواند آن را دریافت کند. ، فقط به این دلیل که آن الگوریتم ها نمی دانند چگونه تفاوت های ظریفی را که چشم انسان قادر به تشخیص آن است، تشخیص دهد.

ون نس: تینا ،یسی یک زیست شناس تکاملی است و به بررسی تنوع موی انسان می پردازد، اما همچنین مطالعه می کند که چگونه ما به اینجا رسیدیم، مانند تکامل تنوع موی انسان و پوست سر. بسیاری از چیزهایی که در مدرسه مو در مورد اینکه چرا موهای مجعد مجعد هستند، چرا موهای موج دار موج دار هستند، چرا موهای صاف صاف هستند یاد گرفتم … همه اینها دروغ است. حتی درست هم نیست. در مدرسه مو به ما گفته می شود که اگر موهای شما قلابدار است، بیشتر به شکل لوبیا است. موهای مجعد بیشتر شبیه بیضی هستند و سپس موهای صاف بیشتر شبیه یک دایره کامل هستند. اما در کار او در آزمایشگاه، آنها در واقع هر نوع مو را در تمام آن شکل ها پیدا کرده اند.

نکته واقعاً ترسناک در مورد آن این است که تمام این علم موهای کاذب در تحقیقات صحنه جنایت در دهه 80 و 90 مورد استفاده قرار گرفت، مانند “این مو آنجا بود و چون به شکل لوبیا است، می د،م که یک فرد سیاه پوست بود.” ظریف تر از آن است.


منبع: https://www.wired.com/story/jonathan-van-ness-getting-curious-best-episodes/