آیا Metaverse به هیپ ادامه خواهد داد؟ توسعه دهندگان بازی تحت تاثیر قرار نمی گیرند


نسخه کامل از متاورژن، برای شنیدن سخنان سران فناوری مانند مارک زاکربرگ، با رسانه‌های اجتماعی، سرگرمی و – از همه هیجان‌انگیزتر – جلسات در یک فضای مجازی بکر ازدواج می‌کند. مدتها پیش در نیل استفنسون پیشگویی شده بود تصادف برف، جایی است که در آن دنیای آنلاین تجربیات بیشتری نسبت به دنیای گوشت و استخوان ارائه می دهد. اما در حالی که متاورس استفنسون بخشی از آینده آ،ا،م، بود، مخترعان مدرن نوید یک مدینه فاضله دیجیتال را داده اند.

متأسفانه، متاورژنی که آنها ساخته اند، تا به حال این انتظارات را در مورد آپارتمان کریگزلیست که تنها بر اساس ع، ها اجاره شده است، برآورده کرده است. جهان های افق زاکربرگ، درهم و عجیب و غریب، ممکن است زم، که متا به کاربران اطلاع داد که پاهای آواتارهای آنها “به زودی می آید” هیجان انگیزترین حالت خود را داشت. سخت افزار مورد نیاز برای بازدید از چنین دنیای مجازی – اغلب هدستی مانند Meta’s Quest Pro – می تواند گران و دست و پا گیر باشد، و وقتی به آنجا رسیدید، مهم، نیست.

هیچ کدام از اینها برای ،، که واقعاً دنیای دیجیتال می سازند گم نمی شود. در یک نظرسنجی که امروز توسط سازمان دهندگان کنفرانس توسعه دهندگان بازی منتشر شد، 45 درصد از آنها گفتند “مفهوم متاورس هرگز به وعده خود عمل نخواهد کرد.” این محبوب‌ترین پاسخ به این سؤال بود که کدام شرکت‌ها یا پلتفرم‌ها «بهترین موقعیت را برای تحقق وعده مفهوم متاورس» دارند، و نشانه‌ای گویا از این بود که صنعت چه نوع ایم، به پتانسیل بلندمدت همه‌جانبه دارد. جهان های مجازی یکی از پاسخگویان نوشت: «افرادی که سعی می‌کنند آن را بفروشند، نمی‌دانند چیست، و مصرف‌کنندگان هم نمی‌دانند».

این نظرسنجی که توسط GDC قبل از رویداد سالانه آن در اوا، مارس منتشر شد، پس از سال 2022 سخت برای انجیلیست های متاورس انجام شد. نه تنها بدبینی در مورد اینکه چه ،ی این دنیاها را می سازد، و برای چه هدفی وجود دارد، بلکه بسیاری از ،نان بالقوه متاورس متقاعد نشده اند که چنین دنیاهایی وجود داشته باشد. آنجا آنجا. متا در سال گذشته پول خود را از دست داد و کارگران خود را ا،اج کرد، و حتی دنیای متاورس اولیه مانند Minecraft و Roblox اکنون در لیست توسعه دهندگان بازی برای موفقیت پیش بینی شده قرار دارند.

این به خاطر عدم تلاش نیست. برخی از توسعه دهندگان همچنان علاقه مند به انتشار بازی های AR/VR بر روی پلتفرم هایی مانند Meta Quest و PlayStation VR2 هستند. از میان شرکت کنندگان در نظرسنجی، 36 درصد متا کوئست را به ،وان پلتفرمی که انتظار دارند بازی بعدی خود را در آن منتشر کنند، معرفی ،د. برای PS VR2، این عدد 18 درصد است.

همانطور که نظرسنجی بیان کرد، ایمان به متاورژن در Epic Games نهفته است. در حالی که نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که وعده آن هرگز محقق نمی شود، 14 درصد فکر می ،د که اگر هر پلتفرمی برای انجام این کار چاره ای داشته باشد، آن شرکت است. فورتنایت. در همین حال، تنها 7 درصد فکر می‌،د که Horizon Worlds موفق شده است. با Minecraft هم ​​همینطور پنج درصد فکر می ،د که Roblox می تواند این کار را انجام دهد.

فورتنایت این اعتماد به نفس را در طول سال ها به لطف مدیریت Epic در رویدادهایی مانند کنسرت های داخلی با حضور هنرمند، مانند Marshmello، Travis Scott و آریانا گرانده. دیگر تنها مک، برای بازی‌بازان نیست، بلکه فضایی است که افراد می‌توانند از دیگر اشکال سرگرمی با هم لذت ببرند. ولی فراهم کند نه اولین بازی بود که جوامع مجازی را ارائه کرد و نه حتی دومین یا سومین بازی. یکی از پاسخ دهندگان با اشاره به دنیای مجازی 20 ساله آزمایشگاه لیندن، زندگی دوم، گفت: «متاورس باید بپذیرد که در حال اختراع مجدد چرخ است. “و سپس مشخص کنید که چرا مردم در چند بار اول علاقه خود را به چرخ از دست دادند.”

“[The metaverse] یکی دیگر از توسعه دهندگان نوشت: در حال حاضر وجود دارد و پایدار است. “این به سادگی به ،وان یک مفهوم جدید توسط شرکت هایی که سعی در سود بردن از آن دارند دوباره فروخته می شود.” (در مورد متا، چرخش آن به آیه با کاهش شدید سود و رشد ثابت همراه بوده است.)

متاوره ممکن است روزی پتانسیل واقعی خود را تحقق بخشد، اما احتمالاً آنطور که زاکربرگ یا حتی استفنسون تصور می‌،د، نخواهد بود. برای اینکه متاورس به یک واقعیت جایگزین واقعی تبدیل شود، باید توسط کاربران خودش ساخته شود. یکی از توسعه دهندگان نوشت: “هر نسخه ای از آن که صرفاً در دست یک شرکت به ،وان یک پلت فرم تبلیغاتی، ایستگاه کاری مجازی یا بازار مجازی املاک و مستغلات وجود داشته باشد، در نهایت محکوم به ش،ت است.” “این باید از چیزهایی ساخته شود که کاربران واقعاً به آنها اهمیت می دهند.”


منبع: https://www.wired.com/story/metaverse-video-games-fortnite-zuckerberg/