اتومبیل های روباتی در سانفرانسیسکو باعث ایجاد هشدار کاذب 911 می شوند


برای برخی از ،نان در سانفرانسیسکو، آینده رباتیک رانندگی فقط یک ضربه با شما فاصله دارد. خدمات حمل و نقل از زیرمجموعه جنرال موتورز، شرکت Cruise و Alphabet Waymo به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با یک اپلیکیشن، سواری بدون راننده را فراخوانند. اما برخی از سوارکاران شاید بیش از حد با این فناوری راحت شده اند.

در نامه ای که دیروز به رگولاتوری کالیفرنیا ارسال شد، آژانس های شهری شکایت ،د که در سه ،ت از دسامبر، کارکنان کروز پس از اینکه مسافر یکی از وسایل نقلیه بدون راننده آن به لینک صوتی دو طرفه نصب شده در هر خودرو “واکنش نمی کند” با 911 تماس گرفتند. هر بار پلیس و آتش نشانان به محل حادثه هجوم آوردند اما همان چیزی را پیدا ،د: مسافری که در ربات سواری خود به خواب رفته بود.

در نامه این آژانس ها شکایت شده است که این حوادث باعث هدر رفتن پول عمومی و به طور بالقوه منحرف شدن منابع از افراد نیازمند واقعی شده است. منابع پاسخ اضطراری با بودجه مالیات دهندگان که برای موارد غیر اضطراری استفاده می شوند، در دسترس بودن آن ها برای عموم مردم در نیاز واقعی را تضعیف می کند.[d]آژانس حمل و نقل شهری سانفرانسیسکو، اداره حمل و نقل شهرستان سانفرانسیسکو و دفتر شهرداری در مورد معلولیت نوشتند.

این نامه یکی از مجموعه‌ای بود که این هفته توسط مقامات حمل‌ونقل در سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس به کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا فرستاده شد تا درخواست‌های Cruise و Waymo را برای گسترش خدمات روباتا،ی پولی خود در هر دو شهر متوقف کنند. شهرها می گویند نگران آماده نبودن فناوری هستند. و آن‌ها می‌خواهند که شرکت‌ها م،م شوند تا داده‌های بیشتری را در مورد عملکرد خودروهای خود به اشتراک بگذارند و قبل از اینکه خدمات را گسترش دهند، معیارهای خاصی را رعایت کنند.

آژانس‌های سانفرانسیسکو به تعدادی از حوادث ناراحت‌کننده و گزارش‌نشده قبلی اشاره می‌کنند، از جمله هشدارهای نادرست در مورد چرت زدن سواران و دو حادثه که به نظر می‌رسد وسایل نقلیه خودران از کروز مانع از انجام وظایف آتش‌نشان‌ها شده‌اند.

یک حادثه در ژوئن سال گذشته رخ داد، چند روز پس از آن که ایالت به کروز اجازه داد تا مسافران پرداختی را در شهر سوار کند. در نامه آژانس‌ها آمده است که یکی از ربات‌ا،ی‌های این شرکت روی شیلنگ آتش‌نش، در حال استفاده در یک صحنه آتش‌سوزی فعال برخورد کرد، اقدامی که «می‌تواند به شدت به آتش‌نشانان آسیب برساند».

در حادثه دوم، همین هفته گذشته، شهر می‌گوید که آتش‌نشان، که در یک آتش‌سوزی بزرگ در محله وسترن اددیشن شرکت داشتند، یک خودروی کروز بدون راننده را دیدند که نزدیک می‌شد. آژانس‌های سانفرانسیسکو در نامه‌شان نوشتند: آن‌ها تلاش‌هایی برای جلوگیری از رانندگی کروز AV روی شیلنگ‌هایشان انجام دادند و تا زم، که شیشه جلویی کروز AV را ش،تند نتوانستند این کار را انجام دهند.

جاناتان با،تر، سخنگوی سازمان آتش نش، سانفرانسیسکو تایید کرد که این دو حادثه رخ داده است. او می‌گوید که در آ،ین مورد تقریباً دو دقیقه طول کشید تا خودروی خودران متوقف شود و این بخش با کروز در مورد هر دو برخورد با آتش‌نشانان در تماس است. هانا لیندو، سخنگوی کروز، می‌گوید تا زم، که یک آتش‌نشان شیشه‌اش را ش،ت، وسیله نقلیه ،ن بود. WIRED قبلاً گزارش داده بود که یک خودروی کروز در بهار گذشته یکی از موتورهای آتش نش، بخش را در مسیر آتش سوزی بزرگ برای تقریباً 25 ث،ه مسدود کرد.

لیندو می‌گوید برخی از داده‌هایی که کروز در اختیار تنظیم‌کننده‌ها قرار می‌دهد باید برای ایمنی مشتری و محافظت از «اطلاعات اختصاصی» خصوصی نگه داشته شوند. او در بی،ه‌ای نوشت که این شرکت «میلیون‌ها مایل را در یک محیط شهری بسیار پیچیده بدون جراحات یا تلفات خطرناک رانندگی کرده است».


منبع: https://www.wired.com/story/robot-cars-are-causing-911-false-alarms-in-san-francisco/