اخراج توییتر ضربه ای به دسترسی است


اسکات بلان،، معاون فانوس دریایی غیرانتفاعی نابینایان، می گوید: «آنها واقعاً قوی بوده اند. “اکنون همه آنها رفته اند.”

توییتر علیرغم شروع دیرهنگام خود، طی دو سال گذشته خود را به ،وان یکی از شبکه های اجتماعی متمرکز بر جامعیت تثبیت کرده بود. نیل میلیکن، رئیس جه، دسترسی در Atos می گوید: «تویتر نمونه ای بود.

اکنون مثال بسیار متفاوتی را ارائه می دهد. بدون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این شرکت وظایف مرتبط با دسترسی را به تیم های دیگر منتقل کرده است، ممکن است ،ی باقی نماند که از مطابقت سایت با قو،نی مانند قانون آمریکایی های دارای معلولیت اطمینان حاصل کند. هوارد آ. روزنبلوم، مدیر عامل انجمن ملی ناشنوایان، از طریق ایمیل به WIRED گفت: «عدم نظارت یا تأیید دسترسی در همه برنامه‌ها و سرویس‌های جدید، توییتر را در معرض خطر نقض ADA قرار می‌دهد. این عقب نشینی در مقایسه با سایر شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، اپل و گوگل که همگی تیم های دسترسی اختصاصی را حفظ می کنند، متمایز است.

برای افرادی که در دنیای دسترسی هستند، از دست دادن این تیم خبری تلخ و عجیب است. میلیکن آن را “بیهوده” نامید. برای ووگ،، این یک “حرفه” است. استیسی ماری برانهام، استاد دانشگاه کالیفرنیا، ایروین که در مورد دسترسی مطالعه می‌کند، به WIRED می‌گوید که این “تبعیض‌آمیز و ،انه” است.

البته، این توصیفات می تواند در مورد رویکرد کلی ا،اج در توییتر اعمال شود. مشخص نیست که شرکت تا چه زم، کار خواهد کرد زیرا اختلال در پشت صحنه ادامه دارد و باعث خونریزی کارکنان می شود. در حال حاضر، درزها به شدت ساییده شده اند. احراز هویت دو مرحله‌ای هفته گذشته با مشکل مواجه شد و برخی از افراد را از حساب‌هایشان قفل کرد و باعث ترس از نقض‌های امنیتی بزرگ‌تر شد. با توجه به استعفای تعداد بیشتری از کارمندان به جای تلاش برای چشم انداز نامنظم ماسک برای شرکت، اکنون این احتمال وجود دارد که کل سایت غرق شود.

وضعیت اسفبار تیم دسترس‌پذیری، مَثَلی است برای آنچه توییتر به‌طور کلی آزار می‌دهد. کامل نبود، اما کار می کرد. داشت پیشرفت میکرد اکنون نه تنها وجود ندارد، بلکه آنچه قبلا ساخته است در خطر نابودی است. هیچ بخش ارتباطاتی در توییتر باقی نمانده است. وقتی در ماسک توییت کردم تا بپرسم برنامه هایش در مورد دسترسی چیست، او پاسخی نداد. هیچ مدرکی وجود ندارد که ماسک حتی قبل از ا،اج آنها از وجود این تیم اطلاع داشته باشد. چند نفری که WIRED برای این داستان با آنها صحبت کرد، خاطرنشان کرد که به یاد ماندنی ترین کاری که او در مورد معلولیت انجام داده است، اظهار نظر غیر رنگی در مورد آن است. سندرم تورت.

از دست دادن توییتر در یک پیچ و تاب، در حالی که آنها در حال کاهش هستند، به ویژه به برخی از جوامع ناتوان و عصبی آسیب می زند. آنها سال ها را صرف ایجاد روابط در توییتر کرده اند. آنها با توییتر آشنا هستند. هیچ جایگزین بزرگ واضحی وجود ندارد. به ،وان مثال، Mastodon به ،وان یک جایگزین توییتر در حال افزایش است – اما مجموعه ای از نگر، های خود را دارد. ووگ، می‌گوید: «ویژگی‌های دسترسی کمی عجیب هستند. او متوجه شده است که گزینه ای برای اضافه ، فایل های شرح برای ویدیوها وجود ندارد.

حتی اگر شبکه دیگری با ویژگی های دسترسی برتر ظاهر شود، نیش از دست دادن محل تجمع باقی خواهد ماند. کیم می گوید: «من واقعاً متأسفم که جامعه من از بین رفته است.




منبع: https://www.wired.com/story/twitter-layoffs-accessibility/