اسب آبی ها در مشکل هستند. آیا وضعیت “در معرض خطر” آنها را نجات می دهد؟


“نظر من این است که تجارت ایالات متحده است [in hippo parts] کرافورد آلن، کارشناس تجارت حیات وحش با صندوق جه، حیات وحش، می‌گوید که عمدتاً محصول جانبی دلایل دیگر کشتار است. او می گوید در آفریقا، «هیچ ، چیزی را هدر نمی دهد. بنابراین اگر حیو، را بکشید چون برای جامعه شما خطرناک است، گوشت را می خورید، پوست را می فروشید، دندان ها را می فروشید، جمجمه را به کل،یونرهای تا،یدرمی می فروشید. او می گوید که قطعات کرگدن مانند دندان و پوست آنقدر برای شکارچیان محلی ارزش ندارند که دلیل مهمی برای کشتن آنها ارائه کنند.

سایر کارشناسان نیز این نظر را تکرار می کنند. لویسون پارک ملی ویرونگا در جمهوری دموکراتیک کنگو را مثال می‌زند، جایی که جمعیت ،‌های آبی از 30000 در اواسط دهه 1970 به کمتر از 1000 تا سال 2005 کاهش یافت. . و آنها را خوردند.»

لویسون اذعان می‌کند که گاهی اوقات قطعات ، آبی در توقیف محصولات حیات‌وحش قاچاق یافت می‌شود، اما او می‌گوید که آنها بخش کوچکی از تجارت غیرقانونی حیات وحش را تشکیل می‌دهند که توسط محصولات بسیار ارزشمندتری مانند عاج فیل و شاخ کرگدن تامین می‌شود.

یک تحلیل و بررسی اعداد تجاری رسمی توسط HSI و همکارانش نشان داد که از محصولات ، آبی وارد شده به ایالات متحده بین سال های 2008 تا 2019، 2074 مورد غنائم شکار بودند. (کشورهای دیگر به طور قانونی تقریباً 2000 تروفی ، آبی دیگر را در همان دوره وارد ،د). با این حال، یک تجارت پایگاه داده گردآوری شده توسط کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در حال انقراض جانوران و گیاهان وحشی نشان می‌دهد که تقریباً تمام غنائم و سایر بخش‌های ، آبی ج،‌بندی شده توسط HSI از کشورهایی با جمعیت بزرگ ،‌های آبی که ظاهراً به خوبی مدیریت شده‌اند، آمده‌اند. نه HSI و نه مرکز تنوع زیستی هیچ داده ای ارائه ن،د که غنائم شکار یا سایر قطعات تجارت قانونی را با کاهش آب ، ها مرتبط کند.

پل شولت، یکی از اعضای گروه متخصص کرگدن در اتیوپی، می‌گوید که شکار منظم جایزه می‌تواند مزایای حفاظتی داشته باشد. او با همکاران محلی، بررسی‌هایی را از جمعیت ،‌های آبی در شمال کامرون انجام داد و منتشر کرد که نشان‌دهنده کاهش مناطق حفاظت‌شده توسط ،ت و یا ثابت یا افزایش جمعیت در مناطق اجاره‌ای توسط سازندگان خصوصی شکار غنائم است.

شولت می‌گوید: «عاملی که ثابت می‌کند جمعیت ،‌های آبی پایدار است یا نه، حضور در تمام طول سال حفاظت از محیط‌بانان یا پیشاهنگان است. دشوار. با این حال، شرکت‌های شکار غنائم، بودجه و انگیزه لازم را دارند تا به طور مداوم از مناطق امتیازی خود در برابر شکارچیان غیرقانونی و معدنچیان غیرقانونی طلا که ،‌های آبی را در آن منطقه می‌کشند، محافظت کنند.

کارشناسان کرگدن می گویند تمرکز بر تجارت قطعات باعث حواس پرتی از مسائل مهمتر می شود و اصطکاک بین کشورهای آفریقایی را تشدید می کند. آنها اشاره می کنند که کشورهای ج، و شرق آفریقا – که مناطق حفاظت شده بزرگتر و مدیریت شده بهتری دارند – معمولاً میزبان جمعیت ، های آبی امن تر از کشورهای مرکز و غرب آفریقا هستند که بسیاری از جمعیت ها در آستانه نابودی هستند.

این شرایط متفاوت منجر به دیدگاه‌های متفاوتی در مورد سیاست‌های حفاظت می‌شود: مقامات آفریقای غربی و مرکزی عموماً از ممنوعیت تجارت حیات وحش حمایت می‌کنند، که به اعتقاد آنها شکار غیرقانونی جمعیت‌های بسیار آسیب‌پذیر آنها را منع می‌کند، در حالی که ا،ر کشورهای ج، آفریقا و برخی در شرق آفریقا استدلال می‌کنند که جمعیت آنها به اندازه کافی بزرگ برای حفظ شکار و تجارت تجاری، که حمایت از حیات وحش را تامین می کند.


منبع: https://www.wired.com/story/hippos-endangered-species/