اعتراض در COP27 مصر خطرناک است. که فعالان را متوقف نخواهد کرد


اما مشاجره ای که در پی این رویداد رخ داد نمونه ای از مقاومت فعالان حقوق بشر بود: به گفته الف واشنگتن پست گزارش، قانونگذار مصری عمرو درویش برخاست و بر سیف فریاد زد. شما در اینجا کشورهای خارجی را احضار می کنید تا مصر را تحت فشار قرار دهند. این رو،مه گزارش داد که او به سرزنش او ادامه داد تا اینکه امنیت سازمان ملل او را به بیرون اسکورت کرد.

سازمان های فعال در مصر باید با بودجه محدود، آزار و اذیت و شرایط طاقت فرسا برای سازماندهی تظاهرات مسالمت آمیز و کنفرانس های مطبوعاتی مق، کنند. برخی از جان خود می ترسند و اساساً مجبور به تبعید می شوند. Ubrei-Joe Maimoni Mariere، یک فعال محیط زیست نیجریه ای از دوستان زمین آفریقا، یک گروه غیرانتفاعی، می گوید که یک تجمع کوچک از یک گروه از مردم برای ایجاد سوء ظن به نیروهای امنیتی کافی است. «مصر بهترین مکان برای برگزاری یک COP نیست، زیرا ماهیت سرکوبگر ،ت مصر است. فعالان مواظب هستند که قو،ن کشور را زیر پا نگذارند.» او استدلال می کند که به جای قرار گرفتن در یک استراحتگاه زیبا، چنین نشستی بهتر است در مک، برگزار شود که بسیاری از مردم با اثرات تغییرات آب و هوایی مانند آب آلوده و امواج گرما زندگی می کنند.

روز جمعه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده است قرار است با السیسی صحبت کندو بر اساس گزارش ها او را در مورد مسائل حقوق بشر در کشور تحت فشار قرار خواهد داد. مصر از دهه 1980 متحد نزدیک ایالات متحده بوده و یکی از بزرگترین دریافت کنندگان کمک های نظامی از ایالات متحده، روسیه، فرانسه و ایتالیا است. سیف در مراسم روز سه‌شنبه خواستار کاهش این کمک‌ها شد. «آن سلاح ها علیه ما استفاده خواهد شد. شما واقعاً باید سیاست خارجی خود را در قبال مصر دوباره تصور کنید، زیرا در اینجا مشکل ایجاد می کند.»

بهگات، م،ع حقوق بشر مصر، اشاره می کند که وضعیت فعالان پس از کودتا که السیسی – ژنرال سابق – را به قدرت رساند، به طور قابل توجهی بدتر شده است. او می گوید که ده سال پیش، پس از اینکه بهار ،ی با سقوط رئیس جمهور وقت مبارک به اوج خود رسید، مردم احساس قدرت ،د. سازمان او به جامعه ای در غرب مصر کمک کرد که پس از آواره شدن توسط یک نیروگاه هسته ای، تحصن ،د و خواستار بازگرداندن آنها به سرزمین هایشان یا پرداخت غرامت عادلانه شدند. سرانجام پس از آن اعتراض و کنفرانس مطبوعاتی، ،ت طرحی برای جبران خسارت ایجاد کرد. او می‌گوید: «من این داستان را برای شما تعریف می‌کنم زیرا تصور هر جنبه‌ای از آن امروز غیرممکن است.

سرکوب عمومی که دیده‌بان حقوق بشر شاهد آن بوده، بر گروه‌های زیست‌محیطی نیز تأثیر می‌گذارد، برخی بسیار مستقیم و برخی دیگر به روش‌های ظریف‌تر و ظریف‌تر، به این م،ا که برخی از این گروه‌ها و فعالان خودسانسوری می‌کنند و در برخی اقدامات و بحث‌ها شرکت نمی‌کنند. کاترینا رال، محقق محیط زیست این گروه می‌گوید که می‌تواند آنها را به دردسر بیاندازد. رال می گوید که محیط نامطلوب برای تظاهرکنندگان قبل از شروع نشست COP27، زم، که یک فعال هندی به نام آجیت راجاگوپال، راهپیمایی هشت روزه ای را از قاهره به شرم الشیخ آغاز کرد، مشهود بود. در 6 نوامبر توسط نیروهای امنیتی مصر دستگیر شد. او روز بعد آزاد شد، اما پیام واضح بود.

نشست بعدی آب و هوای سازمان ملل، COP28، در نوامبر 2023 در امارات متحده ،ی برگزار خواهد شد. این ،ت همچنین به خوبی مستند شده است به ،وان یک سرکوبگر رژیم اما بهگات می‌گوید در حال حاضر یک پیام کلیدی از COP27 ظاهر شده است: “عدالت اقلیمی بدون حقوق بشر وجود ندارد.”

گزارش تکمیلی توسط گریگوری باربر.


منبع: https://www.wired.com/story/protest-activist-risk-egypt-cop27-climate-talks/