اعلان‌های اینستاگرام با «حالت بی‌صدا» کمتر آزاردهنده می‌شوند


بیا با آن روبرو شویم، احتمالاً همه ما زمان زیادی را در اینستاگرام صرف می کنیم. حتی متا، شرکت مادر پلتفرم، می‌داند که این برنامه می‌تواند باشد برای کاربرانش ناسالم است. در ماه‌های اخیر، ویژگی‌هایی را ارائه کرده است که قصد دارد اینستاگرام را برای نوجوانان ایمن‌تر کند – یا حداقل به اندازه‌ای ایمن باشد که تنظیم‌کننده‌ها را از سرکوب جلوگیری کند.

در حال حاضر، اینستاگرام برخی از ویژگی‌هایی را معرفی کرده است که ممکن است باعث شود این سایت کمتر وقت گیر کند. اولی ویژگی ای است که WIRED از آن حمایت کرده است: پیام دور. تنظیم جدید، نامیده می شود حالت بی صدا، به شما امکان می دهد همه اعلان ها را خاموش کنید و حتی یک پاسخ خودکار برای هر ،ی که به شما پیامک می دهد ارسال می کند و به آنها می گوید که در دسترس نیستید. به اندازه خاموش ، تمام اعلان‌های شما کاملاً مصمم نیست، اما یک شروع است. همچنین می تو،د حالت آرام را برای مدت زمان مشخصی تنظیم کنید. پس از بازگشت به حالت عادی، اینستاگرام خلاصه ای از آنچه را که از دست داده اید را نشان می دهد. (آنها باید مطمئن شوند که شما در مقطعی به پیمایش برمی گردید.) اگر اینستاگرام بداند کاربر نوجوان است، پیشنهادات منظمی برای استفاده از حالت آرام برای آنها ارسال می کند که احتمالا فقط آنها را آزار می دهد.

اینستاگرام همچنین ویژگی دیگری را دریافت می کند که مطالعه آن را کمتر آزاردهنده می کند. اکنون می‌تو،د پست‌های توصیه‌شده را در صفحه کاوش خود پنهان کنید، که همچنین به آموزش الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا مواردی را که نمی‌خواهید ببینید کمتر به شما نشان می‌دهد. همچنین می‌تو،د از آن بخواهید که پست‌هایی را که حاوی کلمات یا موضوعات خاصی هستند یا به آنها ارجاع می‌دهند، به شما نشان ندهد. هر پستی که حاوی عبارات یا موضوعات حذف‌شده شما باشد، کمتر در جستجو، کاوش و حلقه‌ها نشان داده می‌شود. (متاسفانه، هنوز نمی تو،د Reels را به طور کامل خاموش کنید.)

در اینجا چند خبر دیگر از دنیای فناوری مصرف کننده است.

گوگل هم می خواهد مطالب شما را پیدا کند

AirTag های اپل چیز یاب کاملا خسته کننده ای هستند. آنها همچنین ابزارهایی هستند که به راحتی قابل استفاده برای استالکرها هستند. دستگاه ردیابی مکان ساده هم موثر و هم بحث برانگیز است و اپل میلیون ها دستگاه از آنها را فروخته است. بدیهی است که گوگل نیز مشتاق است وارد آن بازی شود.

این هفته، شایعات در مورد پتانسیل گوگل در حال افزایش است رقیب AirTags. هنوز محصولی رسمی اعلام نشده است، اما Kuba Wojciec،wski، یک توسعه‌دهنده و سرویس دهنده منظم اسرار گوگل، مقداری کد پیدا کرد این نشان می دهد که گوگل می تواند روی چنین دستگاهی کار کند.

البته وجود ردیاب گوگل فقط یک حدس علمی است. هیچ جزئیاتی در مورد اینکه این دستگاه چه زم، ممکن است عرضه شود، چقدر هزینه خواهد داشت یا حتی گوگل قرار است آن را چه نامی بگذارد، وجود ندارد. در حال حاضر، فقط با نام رمز Grogu شناخته می شود. (بله، این نام بیبی یودا است.)

آمازون اخم

آمازون دارد اعلام کرد که برنامه کمک های خیریه خود، Amazon Smile را تعطیل می کند. در یک بی،ه مطبوعاتی، این شرکت نوشت که برنامه آن، که با بیش از یک میلیون موسسه خیریه همکاری می کند، “بسیار ضعیف است.”

در حالی که آمازون ادعا می کند تصمیم خود برای پایان دادن به Smile یک تصمیم عملی است، ممکن است این تنها دلیل نباشد. آمازون مطمئناً فشار مالی ناشی از رکود اقتصادی قریب الوقوع را احساس کرده است. در هفته های اخیر، آمازون کار خود را تعدیل کرده است هزاران کارگر و هزینه های بخش هایی مانند پلتفرم ال،ا و برنامه تحویل پهپاد.




منبع: https://www.wired.com/story/instagram-quiet-mode-notifications/