افراد مشهور، TikTok، و یک ربات گربه در حال سقوط Chess.com هستند


پرطرفدار در سال 2023 یکی از قدیمی ترین بازی های جهان است که در یک وب سایت 17 ساله انجام شده است: Chess.com. این سایت که به افراد امکان می‌دهد درس بخوانند، معماها را حل کنند و با رایانه‌ها یا بازیکنان دیگر هماهنگ شوند، رکورد خود را با ۷ میلیون عضو فعال در یک روز در ۳۱ دسامبر ش،ت. جمعه گذشته، این تعداد به ۱۰ میلیون افزایش یافت. شور و شوق سرورهای سایت را بیش از حد بارگذاری می کند.

پیشرفت هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد. با توجه به رسوایی اخیر و روندهای TikTok، به دلیل علاقه جدید به این بازی، ترافیک از اوایل دسامبر “تقریبا دوبرابر” شده است. وبلاگ Chess.com. همه به جز پنج روز ژانویه رکوردهای جدیدی را در سراسر سایت برای کاربران فعال به ثبت رسانده است. و برنامه Chess.com در بخش بازی های محبوب اپ استور اپل افزایش یافته است.

این رونق بزرگ‌تر از زم، است که همه‌گیری کووید-19 مردم را به خانه‌ها و صفحه نمایش‌هایشان هل داد. و بیشتر از زم، که هیپ است گامبیت ملکه ناظران را اغوا کرد تا قبرهایشان را بگیرند. Chess.com در پستی عصر دوشنبه گفت: «راستش، این بد است. هرگز زمان هیجان انگیزتری برای طرفدار شطرنج نبوده است، اما به همین دلیل است که زمان ناامیدکننده ای برای قطع خدمات است.

این وب سایت که مورد علاقه بازیکنان تازه کار، آماتور و حرفه ای است، با گروه جدیدی از علاقه مندان به شطرنج در حال افزایش است و آنها با یک فشار ناگه، برای جذاب ، شطرنج، یک حماسه تقلب ویروسی، و افزایش ویدیوهای کوتاه هدایت می شوند. که بازی را برای همه قابل هضم می کند.

لوی روزمن، استاد شطرنج که در توییچ و یوتیوب محتوا تولید می کند، می گوید: «دسامبر و ژانویه از نظر تجزیه و تحلیل شطرنج بسیار بزرگ بوده اند. گاتهام شطرنج. “این رشد اساساً کل سال گذشته را می گیرد و آن را در یک ماه به دست می آورد.”

بر خلاف دوران همه گیری یا گامبیت ملکه، هیچ عاملی وجود ندارد که باعث فتنه شطرنج شود. اما زم، که بازی در پاییز 2022، زم، که قهرمان جهان، مگنوس کارلسن، حریف خود هانس موکه نیمن را متهم به تقلب کرد، به تیتر اخبار تبدیل شد، علاقه شروع به افزایش یافت. بررسی توسط Chess.com نشان داد که نیمان ممکن است داشته باشد فریب خورده بیش از 100 بار در بازی های آنلاین. این افشاگری به شدت همراه بود نظریه عجیب و غریب در مورد اینکه نیمان چگونه ممکن است از یک ،اب بازی ، برای ارائه نکاتی در مورد بهترین حرکات در مسابقه به او استفاده کرده باشد. به زودی، مردم خارج از دنیای سنتی شطرنج شروع به کوک ، ،د.

سپس، در ماه نوامبر، بزرگان فوتبال، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اینترنت را ش،ت زم، که هر کدام ع،ی از دو نفر در حال مسابقه شطرنج به ،وان بخشی از کمپین تبلیغاتی لویی ویتون منتشر ،د. در ماه دسامبر، بیش از 10 میلیون نفر یک را تماشا ،د ویدئو از ChessBase India در یوتیوب از کارلسن در حال بازی در مسابقات قهرم، جهان بلیتز شطرنج.

Rozman در همان ماه شروع به ارسال ویدیوهای کوتاه‌تر در TikTok و YouTube کرد و می‌گوید که شاهد افزایش تعداد مش،انش توسط صدها هزار کاربر بوده است. #ChessTok در TikTok بیش از ۲ میلیارد بازدید دارد. این کلیپ‌های کوتاه‌تر، همراه با الگوریتم‌های قدرتمند در پلت‌فرم اشتراک‌گذاری ویدیو، ممکن است بینندگان جدیدی را جذب کنند که نمی‌توانند در یک توضیح طول، 30 دقیقه‌ای شطرنج بنشینند. روزمان می‌گوید: «به نظر می‌رسد که ما در حال ابهام زدایی از شطرنج هستیم. و جذابیت بسیار بیشتری وجود دارد. این بازی خسته کننده و نخبه گرایانه نیست.»


منبع: https://www.wired.com/story/chess-dot-com-tiktok-mittens-scandal/