اولین سالاد ویرایش شده توسط Crispr اینجاست


یک استارت آپ ویرایش ژن می خواهد به شما کمک کند سالادهای سالم تری بخورید. این ماه، Pairwise مستقر در کارولینای شمالی در حال راه اندازی است نوع جدید سبزی ،دل طوری طراحی شده که تلخی کمتری نسبت به گیاه اصلی داشته باشد. این سبزی اولین غذایی است که توسط کریسپر ویرایش شده است که وارد بازار ایالات متحده می شود.

سبزی ،دل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، اما وقتی خام مصرف شود، طعم فلفلی قوی دارد. برای خوش طعم شدن آنها، معمولاً پخته می شوند. Pairwise می خواست فواید سلامتی سبزی ،دل را حفظ کند، اما آنها را برای ،یداران معمولی خوشمزه تر کند، بنابراین دانشمندان این شرکت از ابزار ویرایش DNA کریسپر برای حذف ژن مسئول تندی آنها استفاده ،د. این شرکت امیدوار است که مصرف‌کنندگان سبزی‌های آن را به جای سبزی‌های کم‌مغذی مانند آیس‌برگ و کاهوی کره ترجیح دهند.

تام آدامز، موسس و مدیرعامل Pairwise می‌گوید: «ما اساساً یک دسته جدید از سالاد ایجاد کردیم. سبزی‌ها در ابتدا در رستوران‌ها و سایر فروشگاه‌های منتخب در مینیاپولیس-سنت در دسترس خواهند بود. منطقه پل، سنت لوئیس، و اسپرینگفیلد، ماساچوست. این شرکت قصد دارد تابستان امسال ذخیره سبزی ها را در فروشگاه های مواد غذایی آغاز کند، احتمالاً ابتدا در شمال غربی اقیانوس آرام.

کریسپر که به طور طبیعی بخشی از سیستم ایمنی باکتری ها است، برای اولین بار در سال 2012 به ،وان یک ابزار ویرایش ژن مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان، دانشمندان کاربردهای عالی را برای این تکنیک متصور شده اند. اگر بتو،د کد ژنتیکی گیاهان را تغییر دهید، حداقل در تئوری می‌تو،د هر تعداد از صفات مطلوب را در آنها نصب کنید. به ،وان مثال، می تو،د محصولاتی بسازید که محصول بیشتری تولید کنند، در برابر آفات و بیماری ها مقاومت کنند یا به آب کمتری نیاز داشته باشند. کریسپر هنوز به گرسنگی جهان پایان نداده است، اما در کوتاه مدت، ممکن است تنوع بیشتری را در مصرف کنندگان ایجاد کند.

هدف Pairwise این است که غذاهای سالم را راحت تر و لذت بخش تر کند. علاوه بر سبزی ،دل، این شرکت در تلاش است تا میوه ها را نیز بهبود بخشد. از کریسپر برای تولید توت سیاه و گی، بدون هسته استفاده می کند. هیون بیکر، یکی از بنیانگذاران و مدیر بازرگ، Pairwise، می گوید: «سبک زندگی و نیازهای ما در حال تغییر است و ما بیشتر از کمبود تغذیه خود آگاه می شویم. در سال 2019، فقط حدود از هر 10 بزرگسال در ایالات متحده یک نفر طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، میزان مصرف توصیه شده روزانه 1.5 تا 2 فنجان میوه و 2 تا 3 فنجان سبزیجات را برآورده کرد.

از نظر فنی، سبزی ،دل جدید یک ارگ،سم اصلاح شده ژنتیکی یا GMO نیست. در کشاورزی، GMO ها آنهایی هستند که با افزودن مواد ژنتیکی از گونه های کاملاً متفاوت ساخته می شوند. اینها محصولاتی هستند که نمی توانند از طریق اصلاح انتخابی مرسوم تولید شوند – ی،ی انتخاب گیاهان مادر با ویژگی های خاص برای تولید فرزندان با صفات مطلوب تر.

در عوض، کریسپر شامل اصلاح ژن‌های خود ارگ،سم است. هیچ DNA خارجی اضافه نمی شود. یکی از مزایای کریسپر این است که می تواند در ،ری از زم، که برای تولید گونه جدید از طریق اصلاح سنتی لازم است، به گونه های جدید گیاهی دست یابد. Pairwise فقط چهار سال طول کشید تا سبزی ،دل خود را به بازار بیاورد. ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد تا ویژگی های مورد نظر را از طریق روش چند صد ساله تلاقی نشان دهد.


منبع: https://www.wired.com/story/wired30-crispr-edited-salad-greens/