ایالات متحده با کمبود سگ بمب‌آب مواجه است


همه گیری کووید-19 نقش کلیدی در زنجیره تامین جه، لجم در 18 ماه گذشته ایفا کرد که تجارت را مختل کرد و به بحران هزینه زندگی در سراسر جهان دامن زد. و به نظر می رسد که هیچ خط لوله ای از تأثیر آن در امان نبوده است. پس از سال‌ها تلاش برای افزایش آگاهی در مورد کمبود سگ‌هایی با ویژگی‌های ژنتیکی، فیزیکی و عاطفی لازم برای کار به ،وان سگ‌های تشخیص بمب در ایالات متحده، کارشناسان می‌گویند که آشفتگی‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.

ایالات متحده 85 تا 90 درصد سگ‌های ردیابی خود را از خارج از کشور، به‌ویژه از کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند تهیه می‌کند. سگ ها آموزش های پیشرفته ای را در تعدادی از تخصص های فرعی از جمله کشف بمب و مواد مخدر و جستجو و نجات دریافت می کنند. اما پرورش، ژنتیک، محیط، و آموزش در دوران اولیه زندگی برای تولید سگ‌هایی با ویژگی‌های ذهنی و فیزیکی برای محافظت از آن‌ها در حین کار و ایجاد کیفیت خوب زندگی بسیار مهم هستند.

شیلا گوفه، معاون روابط ،تی در American Kennel Club، می‌گوید: «بینی سگ بهترین فناوری ما برای مکان‌یابی مواد منفجره است، بنابراین ما باید یک منبع بسیار ثابت و با کیفیت از سگ‌ها داشته باشیم. ما قبلاً در مورد “خوب، اگر یک بحران جه، یا مسائل ژئوپلیتیکی وجود داشته باشد، ما نمی‌تو،م همه این سگ‌هایی را که از اروپا وارد می‌کنیم تهیه کنیم” صحبت می‌کردیم و بعد این اتفاق افتاد.

که در شهادت کنگره در مارس 2016، سیندی اتو، مدیر اجرایی مرکز سگ های کاری پن ویت در دانشگاه پنسیلو،ا، به کمیته امنیت داخلی سنا در مورد این خطرات هشدار داد. او در آن زمان گفت: “با برون سپاری ا،امات امنیت ملی خود، کنترل نوع سگ ها، سلامت سگ ها و آموزش اولیه سگ ها را کنار می گذاریم.” ما همچنین در معرض خطر قطع عرضه به دلیل سیاست، فاجعه یا بیماری هستیم.»

امروز، او می‌گوید که پیشرفتی را در جهت افزایش عرضه داخلی سگ‌های کشف در ایالات متحده می‌بیند. قراردادهای فدرال گسترده برای پروژه‌های آزمایشگاه فیزیک پیشرفته جانز هاپکینز، دانشگاه آبرن، فناوری‌های گالانت، راه‌حل‌های K2، و دیگران با هدف توسعه فناوری‌ها و روش‌های جدید برای حمایت از شبکه بزرگ‌تری برای پرورش سگ‌های تشخیص خانگی است. و برنامه هایی مانند “برنامه توله سگ میهن پرستی” باشگاه لانه آمریکایی در حال کار برای آموزش پرورش دهندگان فعلی ایالات متحده در مورد ا،امات و معیارهای تمرکز ویژه بر روی سگ های شناسایی هستند. اما او می افزاید که پیشرفت تدریجی بوده است و سال ها کار اساسی طول می کشد تا به ثمر بنشیند.

اتو به WIRED گفت: «کاش خیلی جلوتر می‌رفتیم، اما مطمئناً همه‌گیری سرعت تحقیقات را کند کرد، همه برنامه‌ها را کند کرد. این جریان ورود سگ ها از خارج از کشور را محدود کرد و پیشرفت در این کشور را برای ایجاد گزینه های جایگزین کند کرد – فقط همه ما را ش،ت داد.

ماه گذشته، دفتر پاسخگویی ،ت ایالات متحده (GAO) نزدیک به 100 صفحه منتشر کرد گزارش در مورد سگ های کار و نیاز آژانس های فدرال برای محافظت بهتر از سلامت و تندرستی آنها. ،ت فدرال ایالات متحده می گوید که از ماه فوریه، ،ت فدرال ایالات متحده تقریباً 5100 سگ کار، از جمله سگ های کشف، در سه آژانس فدرال داشته است. گزارش GAO می گوید 420 سگ دیگر “در 24 برنامه تحت مدیریت پیمانکاران در هشت بخش و دو آژانس مستقل به ،ت فدرال خدمت ،د.”


منبع: https://www.wired.com/story/us-bomb-dog-s،rtage/