این معمای MSCHF – و شانس 2 میلیون دلاری – خانواده من را نزدیکتر کرد


بدون یک تصویر مرجع ملموس یا یک سرنخ زمینه واحد، هر ذره پیشرفت آزمایشی است. آیا این گوشه قرمز باید در پیش زمینه باشد یا پس زمینه؟ آیا قطعه بعدی در این ردیف افقی خواهد بود یا عمودی؟ آیا این قطعه واقعاً به اینجا تعلق دارد یا اتفاقاً من، است؟ این یک چاقو در تاریکی است. هر قطعه سوزنی در انبار کاه است که هیچ م،ایی ندارد.

MSCHF می گوید که حتی اگر برخی از قطعات گم شده باشند، یا دقیقاً همانطور که باید کنار هم قرار نگیرند، کد QR تصویر بزرگ همچنان باید کار کند. در این مرحله، من 100 درصد مطمئن نیستم که آیا هر قطعات در جایی هستند که باید باشند. نه حتی لبه ها. کاش شوخی میکردم اما حل این معما به مایه غرور تبدیل شده است و من به همان اندازه که برنده های احتمالی است، انگیزه دارم.

خوشبختانه، من حداقل 10 نفر از اعضای خانواده، بهترین دوستم، شریک زندگی من، یک بوستون تریر پرهیاهو و درجات مختلفی از اراده را پشتیبان داشتم. این تبدیل به یک تجربه پیوند آیینی برای من و عزیزانم شده است که ارزش آن بیش از 1، 30 دلار یا 2،000،000 دلار است. اسمش را سندروم استکهلم بگذارید، اما این پازل یکی از چیزهای مورد علاقه من است که در تمام سال ،یده ام. از زمان انتشار، ما تقریباً در نیمه راه حل اولین معما هستیم. قرعه کشی در فوریه 2024 به پایان می رسد. اگر بگویم نگران اتمام به موقع نیستم، دروغ می گویم.

تصویر بزرگ

این پازل ممکن است آزاردهنده باشد، اما غیرممکن نیست. دیگران آن را حل کرده اند. ما می تو،م آن را حل کنیم. صحبت های سرسختانه زیادی انجام شده است. مادرم بارها گفته است: “ما باید باهوش تر از پازل باشیم.” ما باهوش تر از پازل هستیم، درست است؟

به سرعت پس از جعبه گشایی، پازل در مرکز اتاق نشیمن والدینم جای غرور گرفت. می آمدم تا ببینم و لحظه ای فکر کنم و یکی دو قطعه را در جای خود قرار دهم. بچه‌ها از اتاق خواب‌هایشان بیرون می‌آمدند تا یک میان‌وعده بخورند و سعی کنند بخش گمشده‌ای را پر کنند. صحبت‌های کوچک منجر به ساعت‌ها گفتگو در اطراف یک میز شد، خیره شدن به دریای آبی با نقاط سیاه کوچک، و سعی می‌،د بفهمند این قطعات چگونه جا می‌شوند. من خواهر 9 ساله ام را یک روان پریش صدا کردم – چه نوع آدمی سه قطعه را مستقل از یک لبه کنار هم قرار می دهد؟ مادرم من را مس،ه کرد – چه نوع آدمی به جای ساختن روشمند از جایی به جای دیگر نقل مکان می کند؟ (توجه: او نپرسید که چه جور آدمی به کودکی رو، می گوید.)

با وجود اینکه «برنده شدن» در این زمینه به ،وان پ، از خوشحالی تعریف می‌شود، وقتی بالا،ه یک گوشه را حل کردیم، درباره آنچه که می‌،یم با برنده‌هایمان می‌خندیدیم. گفتم خانه دریاچه رویاهایم را می ،م. برادرم گفت که خانه دریاچه رویاهای من را می ،د و بقیه را دعوت می کند. ما نزدیک بینی ارثی و روشنایی ضعیف بالای سرمان را نفرین کردیم. ما ساعت را بررسی کردیم، دیدیم ساعت 3 صبح است و ،م خوردیم که فقط کمی بیشتر روی آن کار کنیم.

این پازل به خانواده من کاری داد که با دست و ذهن ما در طول فصل سخت زندگی مان انجام دهند. هنگامی که در چند روز آ، زندگی مادربزرگ بیمار لاعلاج من بیدار بود، او نمی توانست پاسخ دهد، اما پرستاران گفتند که احتمالا هنوز هم صدای ما را می شنود. فیلم‌ها کار را آسان می‌کنند، اما در واقعیت، پر ، سکوت یک اتاق برای چند روز دشوار است. فقط تعداد زیادی داستان وجود دارد که می تو،د به اشتراک بگذارید، احساساتی که می تو،د منتقل کنید، یا ،مت هایی که می تو،د بخو،د. ما از این که چه کار کنیم یا بگوییم در ابهام بودیم.


منبع: https://www.wired.com/story/mschf-two-million-dollar-puzzle-rave/