بالون جاسوسی چینی معایب بالن های جاسوسی را نشان می دهد


روز جمعه، یونایتد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که به دنبال کشف یک بالون بزرگ چینی در ارتفاع بالا که این هفته بر فراز ایالات متحده در حال حرکت است، یک سفر دیپلماتیک بلندپایه به پکن را لغو می کند. و، امور خارجه چین گفت در بی،ه ای که روز جمعه منتشر شد، کشتی هوایی یک بالون هواشناسی خارج از مسیر است و جاسوسی بودن آن را رد کرده است. یک مقام ارشد و، دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت با این حال، روز پنجشنبه، “به وضوح هدف این بالون نظارت است.”

بالن های جاسوسی یک فناوری تاریخی هستند و به طور گسترده قبل از توسعه ماهواره های زمینی و زمین سنکرون، از جمله استفاده گسترده در دهه 1950 توسط ایالات متحده در طول جنگ سرد، مورد استفاده قرار می گرفتند. اما این روزها استفاده از آنها تا حد زیادی از بین رفته است. بالن های جاسوسی نسبت به ماهواره ها مزایایی دارند. آنها برای استقرار ارزان هستند، نسبتاً نزدیک به اه، خود پرواز می کنند و می توانند به طور مداوم یک مکان را برای مدت طول، تری تحت نظر بگیرند. اما بادکنک ها دارای محدودیت وزنی هستند، که همچنین قدرت و تنوع حسگرهای آن ها را محدود می کند. و بر خلاف ماهواره‌ها، که دور از چشم و دور از ذهن مردم روی زمین هستند، وضعیتی که در حال حاضر با بالون چینی بازی می‌کند بزرگترین محدودیت بالن‌های نظارتی را نشان می‌دهد.

ممکن است متوجه شده باشید که این بالون باعث یک حادثه بین‌المللی عظیم شده است و همه به چین نگاه می‌کنند و از ،ت آمریکا می‌خواهند کاری انجام دهد. براین تانهیل، تحلیلگر فنی ارشد شرکت RAND و یک هوانورد سابق نیروی دریایی، می‌گوید از نظر نظارت، این همان توجهی است که شما نمی‌خواهید. ارزیابی من این است که مزایای یک بالون در مقابل میزان توجه ناخواسته ای که ایجاد می کند- نمی توانم پاسخ دهم چرا چینی ها این کار را ،د. این نیت بد را جذب می کند.»

بالون های مجهز به حسگر دارای قابلیت فرمان پذیری داخل هواپیما هستند اما توسط جریان باد منتقل می شوند. مقامات آمریکایی روز پنجشنبه گفتند که این بالون جاسوسی بر فراز ترافیک هوایی تجاری در ارتفاع 60000 فوتی شناور بود و تهدیدی برای مردم یا فعالیت های روی زمین به شمار نمی رود. این مقام ارشد و، دفاع خاطرنشان کرد که این بالون به اندازه کافی بزرگ است که اگر ایالات متحده بالون را بر فراز یک منطقه مس، ساقط کند، یک میدان ، بالقوه خطرناک ایجاد کند. این مقام افزود که ارتش در نظر داشت روز چهارشنبه در حالی که بالون بر فراز “مناطق کم جمعیت در مونتانا” حرکت می کرد، اقدام جنبشی انجام دهد، اما به این نتیجه رسید که خطرات به اندازه کافی کم نیستند. Tannehill از RAND اشاره می کند که یک خطر اضافی چنین عملیاتی این است که موشکی که به سمت بالون می رود از دست می دهد “و اکنون شما مشکل بزرگتری ایجاد کرده اید.”

سرتیپ پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، روز پنجشنبه گفت که “مواردی از این نوع فعالیت بالون قبلا در چند سال گذشته مشاهده شده است. پس از شناسایی بالون، ،ت ایالات متحده بلافاصله برای محافظت در برابر جمع آوری بالون اقدام کرد. اطلاعات حساس.”

به طور فزاینده ای گزارش می دهد نشان می دهد این وسیله نقلیه بخشی از یک طرح گسترده تر بالون جاسوسی چین است و یک مقام ارشد و، دفاع در مورد پرواز بالن های جاسوسی ایالات متحده در روز پنجشنبه گفت که “در چند سال گذشته بارها و بارها اتفاق افتاده است که قبل از این ،ت گنجانده شود.” با این حال، حادثه کنونی ظاهراً برای عموم مردم ایالات متحده قابل مشاهده است.


منبع: https://www.wired.com/story/،a-spy-balloon-2023/