بررسی Apple MacBook Pro (16 اینچی، 2023): عالی می شود بزرگتر می شود


وقتی لازم داری از لپ‌تاپ خود برق می‌گیرید، وصل ، شارژر برای عملکرد هر چه بیشتر، هوشمندانه است. با این حال، اولین مدل‌های مک‌بوک پرو مجهز به M1 اپل، تغییر بزرگی را در این ایدئولوژی ایجاد ،د و عملکرد قابل مقایسه‌ای را ارائه ،د، چه به پریز دیواری متصل شده باشید یا نه. مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 2023 – مجهز به چیپست‌های پیشرفته M2 Pro و M2 Max – همین ترفند را پیش می‌برند، هرچند چیز دیگری اضافه نمی‌کنند.

مدل‌های 14 اینچی و 16 اینچی مک‌بوک پرو 2023 تفاوت چند، با نسخه‌های 2021 ندارند، بنابراین من تا حد زیادی بر روی تغییراتی که پردازنده‌های جدید معرفی می‌کنند، به ویژه عملکرد و عمر باتری M2 Max در 16 تمرکز خواهم کرد. مک بوک پرو – اینچی، چیزی است که من در حال آزمایش آن هستم. در هر صورت، اگر در حال حرکت به دنبال قدرت هستید و بودجه زیادی دارید، این ماشین‌ها از بهترین‌ها هستند.

قدرت و آزادی

ع،: اپل

M2 Max می بیند که تراشه لپ تاپ برتر اپل از CPU 10 هسته ای و GPU 32 هسته ای در M1 Max به ترتیب به 12 هسته و 38 هسته ارتقا یافته است. این چه تغییری نمی کند نمایندگی یک حرکت از یک فرآیند 5 نانومتری به 3 نانومتر برای سیلی، است – انتظار می‌رود این اتفاق در M3 Pro و M3 Max رخ دهد. سال آینده. با یک تراشه کوچکتر و کارآمدتر، باید افزایش قابل توجهی در عملکرد و عمر باتری به ارمغان بیاورد، اما این بدان م،ا نیست که پیشرفت‌ها در چیپست‌های نسل دوم چشمگیر نیستند.

پیکربندی واحد آزمایشی من مک بوک پرو 16 اینچی با M2 Max – پردازنده 12 هسته ای، نسخه GPU 38 هسته ای – با 64 گیگابایت حافظه یکپارچه و یک SSD 2 ترابایتی است. این برای شما 4299 دلار (4549 پوند) هزینه دارد و شما می تو،د هنوز برای ارتقاء آن به 96 گیگابایت حافظه یکپارچه و یک SSD 4 یا 8 ترابایتی بیشتر ،ج کنید. وحشی. در این سطوح کاملاً بسته، هنوز نمی‌تواند به بهترین پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی لپ‌تاپ برای عملکرد خام دست یابد. اما نزدیک می شود و گهگاه در کارهای دنیای واقعی از رقبا پیشی می گیرد – و، باید تاکید کنم، حتی روی باتری

من تست کرده ام مقدار زیادی از لپ‌تاپ‌های زمان من، و تعداد کمی از لپ‌تاپ‌ها به اندازه مک‌بوک پرو صدای “وای” شنیدنی را القا کرده‌اند. انرژی کمتری نسبت به رقبا مصرف می‌کند و در نهایت به عمر باتری بهتری در سراسر صفحه دست می‌یابد – از بهره‌وری گرفته تا بارهای کاری خلاقانه شدید – و همچنین تولید نویز و گرمای بسیار کمتری دارد. مدل M2 Max به 15 ساعت مرور وب بی سیم که اپل ادعا می کند، نمی رسد. نزدیک به 12 ساعت ثابت شد. اما نکته مهم، این است که در طول کار فشرده، به راحتی رقیبی را که معمولاً حدا،ر دو ساعت با یک یا دو ساعت بیشتر ضربه می زنند، ش،ت می دهد. هنگامی که زمان شارژ فرا می رسد، شارژر 140 واتی MagSafe شما را در کمتر از 90 دقیقه به 100 درصد برمی گرداند.

M2 Max در مواجهه با بار کاری بسیار زیاد بهره وری می خندد. این رویای احتکار کننده تب است. اما این تراشه واقعاً برای این کار نیست. من از ویرایشگر باتجربه و مدیر توسعه خلاق WIRED آنا اودونوهو کمک گرفتم تا مدل بررسی خود را برای چرخش در نظر بگیرم. ما ،یبی از فیلم‌های 4K، فایل‌های تصویری و جلوه‌های سه بعدی را به یک پروژه در Adobe Premiere Pro اضافه کردیم. M2 Max با نفس نفس زدن واکنش نشان داد. آنا به پخش نرم و روان اشاره کرد – انتظار داشت که برای جلوگیری از لکنت، کیفیت فیلم را پایین بیاورد. ما با زمان صادرات سریع نیز روبرو شدیم.

این چیپست برای مق، با کارهای گرافیکی فشرده تولید شده است، اگرچه ممکن است ، بخاری بیشتر از نیاز بسیاری از سازندگان ویدیو داشته باشد. من معتقدم که M2 Pro برای ویرایشگر ع، یا ویدیوی متوسط ​​و همچنین برای افرادی که به قدرت گرافیکی زیادی نیاز ندارند (مانند تولید موسیقی) انتخاب بهتری است.


منبع: https://www.wired.com/review/apple-macbook-pro-16-inch-2023/