برزیل مقررات اینترنت را پیشنهاد کرد. بیگ تک دستکش ها را برداشت


در 28 آوریل، فیلیپه نتو، یوتیوبر برزیلی با بیش از 45 میلیون دنبال کننده، عصب، بود. او به تازگی پیامی از یوتیوب دریافت کرده بود که در مورد PL2630، لایحه ای در کنگره ملی برزیل به نام “قانون اخبار جعلی” که پلتفرم های آنلاین را تنظیم می کند، هشدار داده بود. این شرکت گفت که اینفلوئنسرهایی مانند نتو ممکن است مجبور شوند محتوا را حذف کنند تا از دعوای قضایی جلوگیری کنند و ،ت ممکن است بتواند بخش هایی از پلتفرم یوتیوب را کنترل کند.

برای نتو، این هشدار خود یک خبر جعلی بود. او احساس کرد که این پیام، و یک پست مشابه در وبلاگ یوتیوب، قانون پیشنهادی را نادرست توصیف کرد. نتو می گوید: «تلاش برای دستکاری سازندگان علیه این لایحه واضح بود. در پاسخ، او توییت کرد پیام از یوتیوب همراه با پاسخ‌های خودش به اظهارات آن، به سایر تولیدکنندگان محتوا هشدار داد که «با دقت مطالعه کنند، زیرا من هرگز چنین تلاش سنگینی برای استفاده از سازندگان برای دفاع از منافع گوگل ندیده‌ام».

نتو تنها به بخشی از تلاش چندجانبه در برزیل توسط گوگل و چندین شرکت فناوری بزرگ دیگر ایالات متحده پاسخ می داد تا لایحه ای را که به دنبال تحمیل ساختار نظارتی جدید بر آنها بود، پس بزنند. این امر به پلتفرم‌ها و موتورهای جستجو نیاز دارد که سخنان مشوق عداوت و تنفر، اطلاعات نادرست و سایر محتوای غیرقانونی را پیدا و حذف کنند یا مشمول جریمه شوند.

در هفته‌های منتهی به رای‌گیری کنگره که در اوایل ماه جاری برنامه‌ریزی شده بود، برزیلی‌ها متوجه بمباران تبلیغات و بی،ه‌های شرکت در عقب‌نشینی قانون پیشنهادی شدند. تبلیغات در اینستاگرام، فیس بوک، و در رو،مه های ملی که به یک گوگل پیوند دارند پست وبلاگ خواستار بحث گسترده درباره این لایحه است. در این پست آمده است که برخی از بخش‌های این لایحه در کنگره مورد بحث قرار نگرفته است و زمان رای‌گیری «فضای بحث و امکان بهبود متن در کنگره» را محدود کرده است.

هفته گذشته، تنها 24 ساعت قبل از رای گیری کنگره ملی برزیل در مورد این لایحه، کاربران در کشوری که صفحه اصلی گوگل را باز می ،د با پیوندی در زیر کادر جستجو مورد استقبال قرار گرفتند که روی آن نوشته شده بود: «لایحه اخبار جعلی می تواند سردرگمی را در مورد آنچه که وجود دارد افزایش دهد. درست یا غلط در برزیل. گوگل حذف شده پس از آن که و، دادگستری این کشور گفت که این شرکت را به دلیل آنچه آژانس “کمپین تبلیغاتی” نقض قو،ن حمایت از مصرف کننده نامید، تا 200000 دلار در ساعت جریمه می کند.

“شما باید شفاف سازی کنید که ،ی برای آن پول پرداخت کرده است [a message]استلا آرانها، دبیر حقوق دیجیتال و، دادگستری برزیل، می‌گوید که این موقعیت یک شرکت است، و به همین دلیل است که وجود دارد. رافائل کورئا، مدیر ارتباطات و امور عمومی در گوگل برزیل، فشار این شرکت علیه این لایحه را به ،وان یک “کمپین بازاریابی برای ارائه دید گسترده تر به نگر، های ما” توصیف می کند و آن را به کمپین های قبلی در مورد موضوعات مورد علاقه عمومی مانند ترویج رای دادن یا Covid تشبیه می کند. -19 وا،ن او می‌گوید اطلاعیه ارسال شده به نتو و دیگران ت، برای توضیح خطرات «مشروع» این لایحه بود.

رای گیری در مورد این لایحه هفته گذشته به دلیل هجوم اصلاحات در آ،ین لحظه متوقف شد، اما روشی که پلتفرم های فناوری ایالات متحده، به ویژه گوگل، به دنبال شکل دادن به بحث عمومی در مورد این قانون بودند، نگر، کارشناسان و مقامات ،تی در برزیل را افزایش داده است. تلاش های این صنعت برای جلوگیری از مقررات جدید ممکن است اکنون منجر به بررسی بیشتر آن شود.

تماس بیدار شدن

از 8 ژانویه، زم، که هزاران نفر در حمایت از رئیس جمهور ش،ت خورده جناح راست، ژایر بولسونارو، به کنگره ملی یورش بردند، برای برخی در برزیل، نیاز به مقررات رسانه های اجتماعی احساس شد. مانند حمله به کنگره ایالات متحده در سال 2021، قیام برزیل در پلتفرم هایی مانند تلگرام برانگیخته شد و گروه های فعال دریافتند که تبلیغاتی که یکپارچگی انتخابات را زیر سوال می برد بارها از طریق سیستم های متا سر می خورد. رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، معروف به “لولا”، در مورد نیاز به این موضوع صراحتا گفته است تنظیم کند سکوها با شدت بیشتری

فلورا آردوینی، مدیر کمپین در گروه م،ع اکو، می‌گوید: «سکوها آماده نبودند، اما مهم‌تر از همه، تمایلی به اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه علیه سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست در مورد انتخابات نداشتند. برای ،ت لولا، 8 ژانویه واقعاً لحظه ای بود که آنها احساس ،د، “ما باید این بحث را به جلو ببریم تا به طور مؤثری پلتفرم ها را تنظیم کنیم.”




منبع: https://www.wired.com/story/،zil-regulation-big-tech/