برنامه نظارت مخفیانه وب بریتانیا در حال افزایش است


،ت ،ستان در حال گسترش و توسعه بی سر و صدا یک فناوری نظارتی بحث برانگیز است که می تواند تاریخچه وب میلیون ها نفر را ثبت و ذخیره کند.

گزارش‌های رسمی و اسناد مخارج نشان می‌دهند که در سال گذشته، پلیس بریت،ا آزمایش سیستمی را که می‌تواند «سوابق اتصال به اینترنت» افراد را جمع‌آوری کند، موفقیت‌آمیز تلقی کرده و کار را برای معرفی احتمالی این سیستم در سطح ملی آغاز کرده است. اگر اجرا شود، می‌تواند ابزار نظارتی قدرتمندی را به مجریان قانون بدهد.

منتقدان می گویند که این سیستم به شدت مداخله گر است و مقامات سابقه حفاظت من، از داده های افراد را دارند. بسیاری از این فناوری و عملکرد آن در محرمانه بودن پنهان است و بدنه ها از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به سیستم ها خودداری می کنند.

در پایان سال 2016، ،ت بریت،ا این قانون را تصویب کرد قانون اختیارات تحقیق، که اصلاحات گسترده ای را در قدرت نظارت و هک کشور ایجاد کرد. قانون قو،ن اضافه شده در مورد آنچه که مجری قانون و سازمان های اطلاعاتی می توانند انجام دهند و به آنها دسترسی داشته باشند، اما چنین بود به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت به دلیل تأثیر آن بر حریم خصوصی افرادو نام «منشور اسنوپر» را به خود اختصاص داد.

ایجاد به اصطلاح رکوردهای اتصال به اینترنت (ICR) بحث برانگیز ویژه ای بود. بر اساس این قانون، به ارائه‌دهندگان اینترنت و شرکت‌های تلفن می‌توان دستور داد – با تایید یک قاضی ارشد – تاریخچه مرور افراد را به مدت 12 ماه ذخیره کنند.

یک ICR فهرستی از هر صفحه آنلاینی نیست که بازدید می کنید، اما با این وجود ممکن است مقدار قابل توجهی از اطلاعات را در مورد فعالیت های آنلاین شما نشان دهد. ICR ها می تواند شامل شود به ،وان مثال از Wired.com بازدید کرده اید اما نه اینکه این مقاله را خوانده باشید. یک ICR همچنین می تواند آدرس IP شما، شماره مشتری، تاریخ و زمان دسترسی به اطلاعات و مقدار داده های در حال انتقال باشد. ،ت بریت،ا می‌گوید که سابقه اتصال به اینترنت می‌تواند نشان دهد که مثلاً چه زم،، برنامه سفر EasyJet قابل دسترسی است روی تلفن شخصی، اما نه نحوه استفاده از برنامه.

نور حیدر، وکیل و افسر حقوقی در گروه آزادی‌های مدنی بریت،ا، Privacy International، می‌گوید: «ICR‌ها بسیار مزاحم هستند و باید از نگهداری بیش از حد توسط اپراتورهای مخابراتی و آژانس‌های اطلاعاتی محافظت شوند. چالش برانگیز جمع آوری و رسیدگی به داده ها تحت قانون اختیارات تحقیق در دادگاه.

اطلاعات کمی در مورد توسعه و استفاده از ICR ها وجود دارد. زم، که قانون اختیارات تحقیق تصویب شد، شرکت های اینترنتی گفتند که آنها را می گیرد سال ها برای ساخت سیستم های مورد نیاز برای جمع آوری و ذخیره ICR ها. با این حال، برخی از آن قطعات ممکن است اکنون در جای خود قرار بگیرند. در فوریه، و، کشور، یک بخش ،تی که بر امنیت و پلیس در بریت،ا نظارت دارد، یک مقاله را منتشر کرد بررسی اجباری عملکرد قانون اختیارات تحقیق تا کنون.

این بررسی می‌گوید که آژانس ملی جرم و جنایت بریت،ا (NCA) «جنبه‌های عملیاتی، عملکردی و فنی» ICR‌ها را آزمایش کرده و «مزای عملیاتی قابل‌توجهی» از جمع‌آوری سوابق یافته است. یک آزمایش کوچک که بر روی وب‌سایت‌هایی متمرکز بود که تصاویر غیرقانونی از کودکان ارائه می‌،د، 120 نفر را پیدا کرد که به این وب‌سایت‌ها دسترسی داشتند. این نشان داد که «تنها چهار» از این افراد بر اساس «بررسی اطلاعاتی» برای مجریان قانون شناخته شده بودند.


منبع: https://www.wired.com/story/internet-connection-records-uk-surveillance/