برنامه های عمومی فقط به اندازه داده هایشان خوب هستند


دانشمندان داده این کار را خواهند کرد در سال 2023 یک سال پرسرعت داشته باشید زیرا ،ت ها سرمایه گذاری زیادی برای اعمال هوش مصنوعی و الگوریتم ها در سیاست های عمومی می کنند. کمیسیون اروپا 1.3 میلیارد یورو (1.38 میلیارد دلار) را به تحقیق و نوآوری تحت برنامه اروپای دیجیتال متعهد کرده است. ،ت بریت،ا 117 میلیون پوند (143.6 میلیون دلار) برای دکترای هوش مصنوعی بودجه می‌دهد و در دومین سال از برنامه 10 ساله خود برای «تبدیل بریت،ا به یک ابرقدرت جه، هوش مصنوعی» است. نمونه هایی از ابتکارات در حال انجام شامل استفاده سرویس بهداشت ملی از هوش مصنوعی برای شناسایی ناهنجاری ها در سی تی اسکن و تلاش های و، کار و بازنشستگی برای کشف تقلب در برنامه های اعتباری جه، است.

در حالی که وعده این فناوری ها هیجان انگیز است، ابزارهای جدید تنها در صورتی مفید خواهند بود که داده هایی که به آنها وارد می شود دقیق و کامل باشد. با این حال، در سال 2023 بیشتر داده های ،تی همچنان نادرست یا پر از حفره خواهند بود.

به ،وان مثال، خارج از یک سال سرشماری، بریت،ا اطلاعات دقیقی در مورد اندازه جمعیت، مقیاس مهاجرت، یا ماهیت نابرابری که بر گروه هایی مانند اقلیت های قومی و جامعه LGBTQ+ تاثیر می گذارد، ندارد. بیش از 15 درصد از زمین های متعلق به ،ستان و و، ثبت نشده باقی مانده است، به این م،ی که ما هنوز نمی د،م که چه ،ی مالک بخش های بزرگی از کشور است. آژانس آمار بریت،ا وضعیت «آمار ملی» را از جرایم ثبت شده سلب کرده است زیرا اقدامات مورد استفاده برای ردیابی آن بسیار نادرست بود. به طور مشابه، هنوز هیچ توافقی در مورد چگونگی برآورد فقر در کشور وجود ندارد، که مق، با این مشکل را دشوارتر می کند.

داده‌های نادرست همچنین مسئول مجموعه‌ای از اشتباهات بزرگ سیاست‌گذاری، هدر رفتن سرمایه‌های عمومی و آسیب به زندگی مردم بوده است. داده‌های بد این است که چرا مردم در بریت،ا به اشتباه ا،اج شده‌اند و به مهاجران غیرقانونی متهم شده‌اند، همانطور که در جریان رسوایی ویندراش اتفاق افتاد. داده های بد پشت رسوایی مزایای مراقبت از کودک در هلند بود، جایی که مدعیان مزایای به اشتباه متهم به کلاهبرداری شدند زیرا یک الگوریتم ،تی برای شناسایی افرادی با ملیت های دوگانه برنامه ریزی شده بود که احتمال ارتکاب جرم را بیشتر می ،د.

واقعیت این است که وقتی ،ت به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل آمارهای ملی می‌شود، بسیاری از ،ت‌ها در سرتاسر جهان به شدت کمبود منابع دارند. در سطح جهان، از هر چهار کودک، یک کودک “وجود ندارد” – تولد آنها هرگز ثبت نشده است. تنها هشت کشور از 54 کشور آفریقا آمار مرگ و میر کاملاً دقیق دارند. بخش های بزرگی از کره زمین به صورت دیجیتالی بدون نقشه باقی می مانند. در هند، تنها 21 درصد از شبکه جاده ها به صورت دیجیتال وجود دارد. بیش از نیمی از کشورهای جهان هنوز هیچ داده اخیری در مورد هشت هدف از 17 هدف توسعه پایدار ندارند – اه،ی برای بهبود زندگی مردم که همه کشورهای سازمان ملل توافق کرده اند تا سال 2030 برای دستیابی به آن تلاش کنند. بدون داده ها، پیشرفت غیرممکن است.

وعده هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی به شدت کاهش می یابد اگر داده های ،تی موجود قدیمی و با کیفیت پایین باشند. داده‌های هدف خصوصی – مانند تلفن‌های همراه و ترافیک اینترنت – می‌توانند برخی از شکاف‌ها را برطرف کنند، همانطور که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ برای ،ت‌ها انجام شد. اما داده‌های شرکت‌های خصوصی به خودی خود ناقص است و بدون شفافیت و مسئولیت‌پذیری وعده داده‌های ،ت تولید می‌شود. به ،وان مثال، زم، که ،ت اسرائیل شروع به استفاده از سوابق تلفن همراه برای ردیابی تحرکات مردم برای درک بهتر شیوع کووید-19 کرد، دادگاه عالی آن ابتکار عمل را نقض حریم خصوصی اعلام کرد.

گفته می شود، سال 2023 شاهد پیشرفت فزاینده ای خواهد بود. به ،وان مثال، NHS بریت،ا پروژه ای را برای رسیدگی به شکاف های موجود در داده های قومیتی خود اعلام کرده است. جمهوری دموکراتیک کنگو همچنین اولین سرشماری خود را از سال 1984 انجام خواهد داد، کاری دشوار که اطلاعات ارزشمندی را در مورد برخی از فقیرترین افراد جهان به دست خواهد آورد. اینها گام هایی در مسیر درست هستند، اما راه طول، در پیش است.


منبع: https://www.wired.com/story/government-data-health/