بزرگترین برنامه نظارتی ایالات متحده که از آن اطلاعی نداشتید


ناتان فرید وس،، معاون مدیر پروژه گفتار، حریم خصوصی و فناوری ACLU، گفت: “سوابق مالی خصوصی افراد عادی به طور بی رویه در یک پایگاه داده عظیم جابجا می شود و تقریباً به هر پلیسی که بخواهد دسترسی دارد.” WSJ. این برنامه هرگز نباید راه اندازی می شد و اکنون باید تعطیل شود.

یک محقق امنیتی نسخه ای از “لیست پرواز ممنوع” بحث برانگیز ایالات متحده را در یک سرور ناامن که توسط CommuteAir، یک شرکت هواپیمایی منطقه ای مستقر در اوهایو اداره می شود، کشف کرد. این فهرست که شامل بیش از 1.5 میلیون ورودی است، بسیار بزرگتر از آن چیزی است که قبلا گزارش شده بود و شامل اسامی افرادی است که از پرواز به ایالات متحده منع شده اند.

CommuteAir صحت این سند را برای Daily Dot تأیید کرد، که اولین بار بود که در مورد لیست فاش شده گزارش داد.

به گزارش دیلی دات، این فهرست شامل نام چند چهره سرشناس از جمله ویکتور بوت، فروشنده اسلحه روسی محکوم شده است. ،ت بایدن بوت را در تبادل زند، با بریتنی گرینر، ستاره WNBA که در ماه دسامبر به ایالات متحده بازگشت، به روسیه بازگرداند. در داده‌هایی که عصر پنجشنبه با WIRED به اشتراک گذاشته شد، نزدیک به 30 مورد برای افرادی که پس از سال 2010 متولد شده‌اند، وجود داشت.

به گزارش CNN، اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده در حال بررسی این حادثه است.

پس از یک تحقیق هشت ماهه، دادگاه عالی ایالات متحده نتوانست کشف کند که چه ،ی پیش نویس تصمیم را لغو کرده است رو در مقابل وید، بر اساس یک گزارش روز پنجشنبه توسط دادگاه آزاد شد. نشت بی سابقه به سیاسی بهار گذشته بیش از یک ماه قبل از انتشار نظر نهایی فرا رسید و اعتراضات سراسری را برانگیخت.

در جریان تحقیقات درز نشت، دادگاه با 97 کارمند دادگاه مصاحبه کرد و کارشناسان پزشکی قانونی را برای بررسی گزارش تماس ها، لاگ چاپگر و اثر انگشت وارد کرد. بر اساس این گزارش، 80 نفر به غیر از 9 قاضی به پیش نویس رای دسترسی داشتند.

در این گزارش آمده است: «هیچ ، به افشای علنی این سند اعتراف نکرد و هیچ یک از شواهد پزشکی قانونی و سایر شواهد موجود، مبنایی برای شناسایی فردی به ،وان منبع سند ارائه نکرد.» تعیین هویت فردی که ممکن است این سند را افشا کرده باشد یا اینکه چگونه پیش نویس رای به پایان رسیده است، ممکن نیست. سیاسی

در این گزارش اشاره ای نشده است که آیا قضات با آنها مصاحبه کرده اند یا خیر.

طبق یک پی پال اطلاعیه حادثه امنیتیمهاجمان بین ۶ دسامبر تا ۸ دسامبر ۲۰۲۲ با استفاده از یک حمله پر ، اعتبار به حساب‌های هزاران کاربر دسترسی غیرمجاز پیدا ،د. پر ، اعتبار زم، اتفاق می‌افتد که هکرها، معمولاً با استفاده از یک ربات، سعی می‌کنند با استفاده از لیست‌هایی از جفت‌های رمز عبور و نام کاربری لو رفته به حساب‌ها دسترسی پیدا کنند.

طی دو روز، هکرها به نام کامل دارندگان حساب، تاریخ تولد، آدرس پستی، شماره تامین اجتماعی و شماره شناسایی مالیاتی افراد دسترسی داشتند. به گفته پی پال، 34942 کاربر آن تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته اند.

کاربران آسیب دیده یک سرویس نظارت بر هویت دو ساله رایگان از Equifax دریافت خواهند کرد.


منبع: https://www.wired.com/story/trac-money-transfer-surveillance-security-roundup/