تجهیزات نگهداری دوچرخه (2023): ابزارها، پمپ ها، پاک کننده ها، روان کننده ها


بیشتر ترمزهای دوچرخه توسط مجموعه ای از کابل های متصل به اهرم های ترمز فعال می شوند و بیشتر مشکلات ترمزهای شما با تنظیم کشش آن کابل ها قابل حل است. آنها همچنین به تنظیمات دوره ای نیاز دارند تا به درستی کار کنند.

برای تست کشش کابل‌های ترمز، اهرم‌های ترمز خود را فشار دهید. اگر دستگیره‌های فرمان را لمس ،د یا به اندازه‌ای نزدیک شدند که انگشتی را که زیر آن لیز خورده است له کنند، باید کشش کابل خود را افزایش دهید. از طرف دیگر، اگر فقط کوچکترین فشاری روی اهرم ها باعث می شود که ترمزهای شما فشرده شود – یا اگر هنگام چرخاندن چرخ دوچرخه بدون فشار دادن اهرم ترمز، لنت های ترمز شما ساییده شود، باید کشش کابل خود را کاهش دهید. معمولاً کشش کابل را می توان با چرخاندن تنظیم کننده بشکه که در نقطه ای که کابل به اهرم دستی برخورد می کند تغییر داد. تعداد زیادی آسان برای دنبال ، وجود دارد ویدئوهای یوتیوب که به شما نشان می دهد چگونه کابل های ترمز را تنظیم کنید.

چند نوع ترمز وجود دارد، اما به احتمال زیاد شما ترمزهای رینگ یا ترمز دیسکی دارید. رایج ترین ترمزهای رینگ – ترمزهای V یا ترمزهای کالیپر – هر دو طرف رینگ چرخ را از بالای چرخ فشار می دهند. ترمزهای دیسکی به هیچ وجه لبه را لمس نمی کنند و به جای آن از کالیپرهای کوچک برای فشار دادن دیسک های اندازه CD که در مرکز هر چرخ نصب شده اند استفاده می کنند. ترمزهای دیسکی عملکرد فوق العاده ای در توقف ارائه می دهند، اما نگهداری از آنها می تواند سخت باشد.

ترمزهای دیسکی فانتزی از مک،سم های هیدرولیکی برای فشار دادن دیسک ها استفاده می کنند. در حالی که نگهداری ترمزهای هیدرولیک در خانه غیرممکن نیست، اما این ترمزها کمی بیشتر از آن چیزی هستند که بیشتر مردم می خواهند با آن مق، کنند. به یاد داشته باشید که به طور دوره ای خطوط را در یک فروشگاه دوچرخه محلی بررسی و با مایع تازه پر کنید. و اگر م،ن روغن ترمز روی فرمان شما کم به نظر می رسد، به زودی آن را به یک فروشگاه دوچرخه ببرید.

کمتر رایج ترمزهای زیر لیو، هستند که از اهرم استفاده نمی کنند و در عوض با پدال زدن به عقب فعال می شوند. تنظیم این موارد به سختی انجام می شود و زم، که به درستی تنظیم نشده باشند خطرناک هستند، بنابراین ترمز زیر لیو، خود را به یک متخصص ببرید.

لنت های ترمز با استفاده از دوچرخه به تدریج فرسوده می شوند و به راحتی تعویض می شوند. فقط باید بد،د که چه اندازه یا نوع لنت ترمز را ،یداری کنید. نوشته روی پدهای فرسوده باید به شما راهنمایی کند که چه چیزی ب،ید. لنت های ترمز تا حد زیادی جه، هستند، اگرچه سیستم های نصب آنها متفاوت است. آغاز این ویدیو تفاوت ها را توضیح می دهد.

تعویض لنت‌های V-،ke فرسوده با لنت‌های جدید بیش از چند دقیقه طول نمی‌کشد و تنها چیزی که معمولاً به آن نیاز دارید کلید هگز سایز من، است. توصیه می کنیم آچار شش گوش پارک ابزار (14 دلار) با سه اندازه رایج کلید روی آن. تعویض لنت ترمز دیسکی کمی بیشتر طول می کشد زیرا ترمزها کوچکتر و پیچیده تر هستند. این ویدیو چند راه برای نزدیک شدن به تعویض پد را نشان می دهد. در هر دو مورد، پس از قرار دادن پدهای جدید، باید کشش کابل خود را دوباره تنظیم کنید.

باید لنت های ترمز را نیز به صورت دوره ای تمیز کنید. از مسواک قدیمی یا یک مسواک استفاده کنید حوله مغازه (3 دلار) برای وارد شدن به شکاف بین ترمز و رینگ یا دیسک و استفاده از مقداری پاک کننده ترمز (10 دلار) برای حذف هرگونه تجمع.


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-maintain-your-bike/