تلفن شما می تواند تشخیص دهد که آیا یک پل شکسته شده است یا خیر


چون شما یک شخص بسیار مسئولیت پذیری که پیامک ارسال نمی کند و رانندگی نمی کند، هنگامی که از روی پل عبور می کنید، تلفن هوشمند شما به خط تیره گیر می کند، جایی که شاید هنگام پخش یک پاد،ت سیمی به شما راهنمایی می دهد. اما در پس‌زمینه، دستگاه شما همچنین در حال جمع‌آوری داده‌های شتاب‌سنج است. یک روز، این می تواند به تشخیص مشکلات مربوط به همان پلی که با سرعت در حال عبور از آن هستید کمک کند.

هر پل «فرکانس مودال» خاص خود را دارد، یا روشی که ارتعاشات از طریق آن منتشر می شود – سپس به ماشین و تلفن شما. (ساختمان‌های بلند که در باد یا هنگام ز،له تاب می‌خورند، فرکانس‌های مودال نیز دارند.) توماس ماتارازو، مهندس سازه و عمران، می‌گوید: «سفتی، جرم، طول – همه این اطلاعات بر فرکانس مودال تأثیر می‌گذارند. در MIT و آکادمی نظامی ایالات متحده. “اگر ما شاهد تغییر قابل توجهی در ویژگی های فیزیکی پل باشیم، فرکانس های مودال تغییر خواهند کرد.” آن را مانند اندازه گیری دمای یک پل در نظر بگیرید – تغییر می تواند نشانه برخی از بیماری های زمینه ای باشد.

در ایالات متحده، بسیاری از زیرساخت‌های پل برای حمایت از فرهنگ خودرو پس از جنگ جه، دوم ساخته شده‌اند، و در حال قدیمی شدن و ناموفق شدن است. طنز در میان کنایه ها: اوایل امسال، پلی در پیتسبورگ ساعت ها قبل فرو ریخت رئیس جمهور جو بایدن قرار بود از شهر دیدن کند تا در مورد زیرساخت ها صحبت کند. 2007 سقوط در مینیاپولیس 13 کشته و 145 زخمی و 1993 ،ابی یک پل راه آهن در نزدیکی موبایل، آلاباما، 47 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

برای نظارت بر ،، خوردگی و سایر عیوب، برخی از پل ها دارای حسگرهای گران قیمتی هستند که نحوه تغییر فرکانس مدال آنها را تشخیص می دهند. اما ا،ریت قریب به اتفاق دهانه ها در سراسر جهان – برخی از آنها وجود دارد 600000 پل بزرگراه تنها در ایالات متحده – فاقد این حسگرها هستند. (آنها تنظیم و فراموش نمی کنند: صدها حسگر برای پوشاندن یک پل به خصوص طول، نیاز است، و شما باید باتری های آنها را تعویض کنید و داده ها را هر چند ماه یکبار دانلود کنید.) در عوض، اپراتورهای پل متکی هستند. در بازرسی های بصری آهسته و پرکار.

بنابراین، مهندسان به روشی بهتر برای نظارت بر فرکانس‌های مدال، به طور ایده‌آل ارزان و در زمان واقعی، نیاز دارند. در یک کاغذ جدید در مجله مهندسی ارتباطات طبیعتماتارازو و همکارانش توضیح می‌دهند که چگونه از تلفن‌های هوشمند معمولی در اتومبیل‌های عبوری برای ،ن دقیق فرکانس مودال پل گلدن گیت استفاده ،د. این می‌تواند راه را برای آینده‌ای هموار کند که در آن هزاران تلفن از طریق پل به این طرف و آن طرف می‌روند و می‌توانند به طور جمعی سلامت دهانه را اندازه‌گیری کنند و بازرسان را قبل از اینکه برای چشم انسان قابل مشاهده باشند، از مشکلات آگاه می‌کنند.

محققان با یک آزمایش کنترل‌شده شروع ،د، که در آن با عبور از پل گلدن گیت با تلفن‌های هوشمند روی داشبورد، داده‌ها را جمع‌آوری ،د. آنها همه متغیرها را می دانستند: در چه نوع ماشینی هستند، سرعت آنها، مکان آنها در هر زمان معین، و دقیقاً کجا تلفن ها در ماشین هستند. در حین رانندگی، تلفن‌ها داده‌هایی را از شتاب‌سنج‌هایشان جمع‌آوری ،د که حرکت را اندازه‌گیری می‌کنند – در این مورد ارتعاشات ماشین. این به محققان اجازه داد تا فرکانس مودال پل را که با داده های حسگرهای سنتی که قبلاً در طول دهانه مستقر شده بودند مطابقت دارد، به دقت اندازه گیری کنند.


منبع: https://www.wired.com/story/your-p،ne-can-determine-if-a-bridge-is-busted/