تور جهانی سام آلتمن امیدوار است به دامداران هوش مصنوعی اطمینان دهد | سیمی


هیجان اطراف ورود سام ،من، مدیر عامل OpenAI به لندن، از صفی که در اطراف ساختمان کالج دانشگاه لندن پیش از سخنر، او در بعدازظهر چهارشنبه به راه افتاد، قابل لمس بود. صدها دانشجوی مشتاق و طرفداران چت ربات OpenAI ChatGPT برای تماشای تور جه، ،من در بریت،ا به اینجا آمده بودند، جایی که او انتظار دارد به حدود 17 شهر سفر کند. او در این هفته از پاریس و ورشو بازدید کرده است. هفته گذشته او در لاگوس بود. بعد، او به مونیخ.

اما این صف توسط گروه کوچکی از مردم که سفر کرده بودند صداگذاری شد تا با صدای بلند نگر، خود را از پیشرفت خیلی سریع هوش مصنوعی ابراز کنند. یکی از معترضان با بلندگو فریاد زد: «سام ،من مایل است بشریت را روی امید به نوعی آرمان‌شهر فراانس، شرط بندی کند. بن، یکی دیگر از معترضان، که از به اشتراک گذاشتن نام خانوادگی خود در صورتی که بر آینده شغلی او تأثیر بگذارد، خودداری کرد، نیز نگران بود. ما به ویژه در مورد توسعه مدل‌های هوش مصنوعی آینده که ممکن است از نظر وجودی برای نژاد بشر خطرناک باشند، نگران هستیم.»

،من در حال صحبت با سالنی مملو از نزدیک به 1000 نفر به نظر می‌رسید که بی‌تفاوت باشد. او با پوشیدن یک کت و شلوار آبی تیز با جوراب‌های طرح‌دار سبز، با پاسخ‌های بریده‌شده صحبت می‌کرد و همیشه سر اصل مطلب بود. و لحن او خوش بینانه بود، زیرا توضیح داد که چگونه فکر می کند هوش مصنوعی می تواند اقتصاد را تقویت کند. او گفت: “من هیجان زده هستم که این فناوری می تواند دستاوردهای بهره وری از دست رفته چند دهه اخیر را به عقب بازگرداند.” اما، در حالی که او به اعتراضات بیرون اشاره نکرد، به نگر، در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای انتشار اطلاعات نادرست اعتراف کرد.

«انسان ها در ساختن اطلاعات نادرست خوب هستند و شاید مدل های GPT آن را آسان تر کنند. اما این چیزی نیست که من از آن می ترسم. “من فکر می کنم یک چیز متفاوت خواهد بود [with AI] توانایی تعاملی، شخصی‌سازی شده و متقاعدکننده این سیستم‌ها است.»

او گفت اگرچه OpenAI قصد دارد راه‌هایی ایجاد کند تا ChatGPT از انتشار اطلاعات نادرست خودداری کند، و قصد دارد سیستم‌های نظارتی ایجاد کند، زم، که این شرکت مدل‌های منبع باز را برای عموم منتشر کرد، کاهش این تأثیرات دشوار خواهد بود – همانطور که چندین هفته اعلام کرد. پیش که قصد انجام آن را دارد. “تکنیک های OpenAI در مورد کارهایی که ما می تو،م روی سیستم های خودمان انجام دهیم ی،ان کار نمی کند.”

علیرغم این هشدار، ،من گفت که مهم است که هوش مصنوعی در زم، که این فناوری هنوز در حال ظهور است، بیش از حد تنظیم نشود. پارلمان اروپا در حال حاضر در حال بحث در مورد قانون نامیده شده است قانون هوش مصنوعیقو،ن جدیدی که به روشی که شرکت ها می توانند چنین مدل هایی را توسعه دهند شکل می دهد و ممکن است یک دفتر هوش مصنوعی برای نظارت بر انطباق ایجاد کند. اما ،یس تصمیم گرفته است گسترش مسئولیت برای هوش مصنوعی بین تنظیم کننده های مختلف، از جمله آنهایی که حقوق بشر، سلامت و ایمنی و رقابت را پوشش می دهند، به جای ایجاد یک نهاد نظارتی اختصاصی.

،من با اشاره به بحث هایی که اکنون در میان سیاست گذاران سراسر جهان در مورد چگونگی ایجاد قو،نی برای هوش مصنوعی که جوامع را در برابر آسیب های احتمالی بدون محدود ، نوآوری محافظت می کند، در جریان است، گفت: “من فکر می کنم مهم است که در اینجا تعادل برقرار شود.” ،من گفت: «پاسخ درست احتمالاً چیزی بین رویکرد سنتی اروپا-بریت،ا و رویکرد سنتی ایالات متحده است. “امیدوارم این بار همه با هم به درستی برسیم.”


منبع: https://www.wired.com/story/sam-altman-world-tour-ai-doomers/