خودروهای خودمختار به لیست تهدیدات امنیت ملی ایالات متحده می پیوندند


در میان افزایش نگر، ها در مورد دستگاه جمع‌آوری داده‌های بین‌المللی رو به رشد چین، کنگره تازه ت،یم‌شده ایالات متحده در حال بررسی مجدد این احتمال است که فناوری وارداتی چین می‌تواند یک ، تروا باشد.

که در نامه ای به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحدهنماینده آگوست فلوگر، که به طور انحصاری با WIRED به اشتراک گذاشته شده است، سؤالات سختی درباره اینکه آیا واشنگتن واقعاً برای تهدید امنیتی ناشی از هجوم آینده وسایل نقلیه هوشمند و خودران (AVs) ساخت چین به ایالات متحده آماده است، می پرسد.

Pfluger می نویسد: “من همچنان نگران این هستم که عدم نظارت ایالات متحده در فناوری AV در را برای یک کشور خارجی برای جاسوسی در خاک آمریکا باز کرده است، زیرا شرکت های چینی به طور بالقوه داده های مهم را به جمهوری خلق چین منتقل می کنند.”

در حالی که فناوری AV ممکن است چند سال با استفاده تجاری گسترده فاصله داشته باشد، پروژه های آزمایشی در حال حاضر در جاده ها در سراسر جهان در حال اجرا هستند. در اوایل سال جاری، بیش از 1000 تا،ی خودکار AutoX در جاده های کالیفرنیا بودند. AutoX، یک استارت‌آپ چینی که توسط یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی ،تی در کشور کمونیست حمایت می‌شود، در سال 2020 توسط کالیفرنیا تأیید شد.

Pfluger می‌نویسد، از آنجایی که تنظیم‌کننده‌های آمریکایی این پروژه‌های آزمایشی را سبز کرده‌اند، «فقدان نظارت جدی در مورد حاکمیت داده‌های آن‌ها وجود دارد».

اوایل امسال، WIRED در مورد افزایش مشکلات امنیت ملی ناشی از خودروهای ساخت چین گزارش داد. حجم عظیمی از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این خودروها می‌تواند به کشورهای متخاصم امتیاز بی‌سابقه‌ای برای ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی بدهد. پکن قبلاً در استفاده از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ برای شناسایی مخالفان در داخل پیشگام بوده است و نگر، ها در مورد استفاده از این تاکتیک ها در خارج از کشور افزایش یافته است.

Pfluger فهرست دقیقی از سوالات را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) که استفاده از AV را تنظیم می کند، ارسال کرد و از رگولاتور خواست توضیح دهد که چگونه خطر امنیت ملی ناشی از این شرکت های چینی را بررسی کرده است.

«آیا NHTSA به‌طور مستقل یا با همکاری شهرها یا سایر ،ت‌های محلی برای محدود ، یا جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات حساس از زیرساخت‌های آمریکایی، از جمله اطلاعات مربوط به تأسیسات حساس ،تی یا نظامی و متعاقباً به اشتراک‌گذاری چنین اطلاعاتی در خارج از کشور، کار کرده است؟» Pfluger می نویسد.

چین مطمئناً این نگر، را در مورد وسایل نقلیه هوشمند و الکتریکی ساخت آمریکا داشته است. در اوایل سال جاری، به ،وان مثال، پکن قرار داده شده است محدودیت های محکم در مورد جایی که تس، می تواند رانندگی کند، به ویژه در اطراف تأسیسات نظامی، در میان جلسات سطح بالای حزب کمونیست.

Pfluger در نامه خود تاکید می کند که چین می تواند از “وسایل نقلیه خودران و متصل به ،وان مسیری برای ادغام سیستم ها و فناوری خود در زیرساخت های کشورمان استفاده کند.” ایالات متحده، مانند بسیاری از متحدان خود، پیش از این غول شرکت چینی هوآوی را از ساخت زیرساخت 5G منع کرده است، اما این خودروهای نسل بعدی به تعداد بی سابقه ای از ایمیل ها، پیام ها و تماس های تلفنی دسترسی خواهند داشت و عملاً دوربین های متحرک خواهند بود. ، قادر به عکاسی از مجموعه ای از زیرساخت های حیاتی است.

همانطور که الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی هفته گذشته در یک کمیته مجلس نمایندگان گفت، “خطراتی وجود دارد که زیرساخت های ارتباطی در دست ،ت-ملت هایی وجود دارد که مانند ما از آزادی ها و حقوق محافظت نمی کنند.” کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، هشدار داد که چین از طریق «عملیات جاسوسی سایبری پیشرفته و در مقیاس بزرگ علیه طیف وسیعی از صنایع، سازمان‌ها و مخالفان در ایالات متحده، بیش از مجموع سایر کشورها داده‌ها را از ایالات متحده به سرقت برده است».


منبع: https://www.wired.com/story/autonomous-vehicles-،a-us-national-security/