دریاچه های نمک غرب آمریکا به گرد و غبار تبدیل می شوند


این داستان در اصل ظاهر شد اخبار کشور و بخشی از میز آب و هوا همکاری

تابستان گذشته، دانشمندان اداره ملی اقیانوسی و جوی گرد و غبار را مشاهده ،د دمیدن 85 مایل از منبع آن، دریاچه آبرت و دریاچه تابستان، دو دریاچه شور خشک شده در ج، اورگان. این قبلا اتفاق افتاده است: بستر دریاچه های شور برخی از مهم ترین منابع غبار غرب هستند. دریاچه اونز کالیفرنیا بزرگترین منبع PM10 در کشور است، آلاینده های کوچک موجود در گرد و غبار و دود، در حالی که توده هایی که از 800 مایل مربع بستر در معرض دریاچه نمک بزرگ منفجر می شوند، طوفان های گرد و غبار پر از سم را در شهر سالت لیک ایجاد کرده اند.

دریاچه های شور به سرعت در حال از دست دادن آب به دلیل تغییرات آب و هوایی و مصارف کشاورزی و شهری هستند و به برخی از در معرض خطرترین ا،یستم های غرب تبدیل می شوند. اکنون، قانون جدید حمایت هایی را ارائه می کند. در 27 دسامبر، رئیس جمهور جو بایدن این دو حزب را امضا کرد ا،یستم های دریاچه شور در قانون برنامه ایالت های حوضه بزرگ، که 25 میلیون دلار بودجه برای تحقیق و نظارت بر دریاچه های شور در سراسر حوضه بزرگ اختصاص می دهد. در حالی که این بودجه گام مهمی است، اما نمی‌تواند آنچه را که واقعاً نیاز دارند به دریاچه‌ها بدهد: آب بیشتر.

غرب داخلی مملو از دریاچه‌های نمکی است که هنگام ذوب برف‌ها در کف دره‌های منطقه حوضه و مرتع ایجاد می‌شوند. دره ها ،وجی ندارند، بنابراین آب تا زم، که تبخیر شود باقی می ماند و ذرات معلق در آن باقی می ماند. اینها در طول زمان انباشته می شوند و به دریاچه ها شوری بالایی می دهند.

رایان هیوستون، مدیر اجرایی انجمن صحرای طبیعی اورگان، که به دنبال حفظ صحرای مرتفع اورگان از جمله سامر لیک و دریاچه آبرت است، گفت: «این سیستم منحصر به فردی ایجاد می کند که از می،ای آب نمک و مگس های قلیایی پشتیب، می کند که می تواند جمعیت باورن،ی پرندگان مهاجر را تغذیه کند. .

با این حال، این تعادل رواناب، نمک و تبخیر نیز دریاچه های شور را به شدت به تغییرات آب و هوایی حساس می کند. کاهش برف و افزایش تبخیر به دلیل دماهای بالاتر به این م،ی است که آب کمتر در دریاچه ها و غلظت نمک بیشتر است. این امر به می،ا و مگس ها که در طول زمان با شوری های خاص سازگار شده اند، استرس وارد می کند و همچنین بسترهای خشک دریاچه ها را در معرض خطر قرار می دهد و طوفان های گرد و غبار خطرناکی ایجاد می کند.

چندین دهه انحراف برای مصارف کشاورزی و شهری نیز آب دریاچه ها را گرفته است. به ،وان مثال، دریاچه اونز کالیفرنیا از زم، که آب آن به لس آنجلس منحرف شد، تقریباً یک قرن است که تقریباً کاملاً خشک شده است. آ گزارشی که در این ماه منتشر شد توسط دانشمندان یوتا و سازمان‌های حفاظت از محیط زیست هشدار دادند که ،یبی از انحرافات آب و تغییرات آب و هوایی باعث شده است که دریاچه نمک بزرگ ظرف پنج سال ناپدید شود.

بسیاری کیفیت پایین هوا را دلیل اصلی نجات دریاچه ها می دانند. اما گرد و غبار نشانه ای از پژمردگی کل ا،یستم است. دریاچه های شور ایستگاه های کلیدی در مسیر پرواز اقیانوس آرام، مسیر مهاجرت پرندگان که از آ،کا به پاتاگونیا، شیلی امتداد دارد، هستند. هیوستون گفت: «این که ما نگران گرد و غبار هستیم به من می گوید که ما قبلاً از نقطه گم شدن دریاچه آبرت به ،وان بخشی از راه هوایی اقیانوس آرام، مهم ترین ارزش زیست محیطی آن عبور کرده ایم. بیش از 80 گونه پرنده در آن زندگی می کنند یا از طریق دریاچه آبرت مهاجرت کنید، و 338 گونه به دریاچه نمک بزرگ وابسته هستند.


منبع: https://www.wired.com/story/the-american-wests-salt-lakes-are-turning-to-dust/