در اینجا اثبات می شود که سخنان نفرت در توییتر ایلان ماسک ویروسی تر است


الون ماسک حساب توییتر دونالد ترامپ را در آ، هفته گذشته مجدداً فعال کرد و ممنوعیت اعمال شده در ژانویه 2021 را پس از اینکه پست های او به ،وان تحریک کننده خشونت در ساختمان کنگره ایالات متحده اعلام شد، لغو کرد. ترامپ دوباره استفاده از حساب کاربری خود را آغاز نکرده است، اما محققان رسانه های اجتماعی ماه ها هشدار داده اند که بازگشت او می تواند موجی از تفرقه و اطلاعات نادرست را در این پلتفرم ایجاد کند. حتی بدون حضور جنجالی او، تحلیل جدیدی از میلیون‌ها توییت نشان می‌دهد که سخنان نفرت‌انگیز در توییتر تحت رهبری ماسک بیشتر قابل مشاهده شده است.

محققان دانشگاه تافتس سیاره دیجیتال این گروه سخنان مشوق تنفر در توییتر را قبل و بعد از اینکه ماسک مالکیت این شرکت را در اوا، اکتبر به دست گرفت، پیگیری کرد. برای انجام این کار، آن‌ها از جریان داده‌ای که پلتفرم ارائه می‌دهد استفاده ،د که به ،وان fire،se شناخته می‌شود – فید هر توییت عمومی، مانند، بازتوییت و پاسخی که در سراسر پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود. این گروه از همین رویکرد در مطالعات قبلی استفاده کرده است، از جمله در بررسی سمیت در توییتر در مورد انتخابات میان دوره ای ایالات متحده.

برای بررسی چگونگی تغییر مالکیت ماسک در توییتر، محققان توییت‌هایی را که بین اول مارس تا ۱۳ نوامبر سال جاری ارسال شده بود، جستجو ،د و ۲۰ مورد از محبوب‌ترین‌ها را جمع‌آوری ،د – که با ،یبی از فالوورها، لایک‌ها و بازتوییت‌ها مشخص شد – با کلمات کلیدی که می‌تواند نشان دهنده ضد LGBTQ+، نژادپرستانه، یا یهودستیزانه. آنها سپس زبان آن توییت‌ها را در هر یک از سه دسته بررسی ،د و سعی ،د قصد واقعی آنها را قضاوت کنند.

برای ماه‌های قبل از تصاحب ماسک، محققان تنها یک توییت از سه فهرست 20 برتر را واقعاً نفرت‌انگیز می‌دانستند، در این مورد علیه یهودیان. بقیه یا سخنان نفرت انگیز شخص دیگری را نقل می ،د یا از کلمات کلیدی مرتبط به شیوه ای غیر تنفرآمیز استفاده می ،د.

در هفته‌های پس از اینکه ماسک کنترل توییتر را به دست گرفت، همان تحلیل نشان داد که توییت‌های نفرت‌انگیز در میان محبوب‌ترین توییت‌هایی با زبان بالقوه سمی برجسته‌تر شدند. برای توییت‌هایی که از کلمات مرتبط با پست‌های ضد دگرباش ،+ یا یهودستیزانه استفاده می‌،د، هفت پست از 20 پست برتر هر دسته اکنون نفرت‌انگیز بودند. برای توییت‌های پرطرفدار که از زبان بالقوه نژادپرستانه استفاده می‌کنند، یکی از 20 مورد برتر به ،وان سخنان مشوق نفرت‌انگیز ارزیابی شد.

می‌گوید: «مسمومیت توییتر، ورود ماسک به آن ساختمان را به شدت افزایش داده است». باسکار چاکرابورتی، رئیس تجارت جه، در مدرسه بازرگ، فلچر در دانشگاه تافتس و رئیس Di،al Planet که تجزیه و تحلیل را انجام داد.

این داده‌ها می‌تواند به چالش‌هایی که ماسک با آن مواجه است اضافه کند، زیرا او تلاش می‌کند تا شرکتی را که با بدهی‌هایش پر کرده است، تغییر دهد. ا،ر درآمدهای توییتر را تبلیغ‌کنندگان تامین می‌کنند، اما برخی در هفته‌های اخیر گفته‌اند که تا زم، که درباره هرگونه تغییر در خط‌مشی‌های محتوای این پلتفرم اطلاعات بیشتری ،ب کنند، هزینه‌ها را کاهش داده یا متوقف خواهند کرد. می‌گوید: «تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانند دلارهای خود را روی پلتفرم‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که در آن سیاست‌های جامع درباره سخنان مشوق نفرت و اطلاعات نادرست وجود ندارد و به طور مداوم اجرا نمی‌شود». لو پاسکالیس، یک مدیر تبلیغات طول، مدت که قبلاً به ،وان رئیس MMA Global ، یک گروه تجاری بازاریابی فعالیت می کرد.

تحلیل تافتز نشان نمی‌دهد که آیا افزایش سخنان نفرت‌انگیز ناشی از تغییرات خاصی است که ماسک پس از تصاحب توییتر به مبلغ 44 میلیون دلار در ماه گذشته انجام داد. اگرچه او ابتدا ادعا کرد که سیاست‌های شرکت تغییر نخواهد کرد، اما هزاران کارمند و پیمانکار را نیز ا،اج کرد و منابعی را که توییتر می‌توانست بر محتوای پلیس اعمال کند کاهش داد. در برخی از کشورهایی که این پلتفرم محبوب است، مانند برزیل، فعالان و محقق، که اطلاعات نادرست را دنبال می‌کنند، می‌گویند دیگر ،ی در توییتر نیست که به هشدارها و درخواست‌های آنها پاسخ دهد.


منبع: https://www.wired.com/story/heres-proof-hate-s،ch-is-more-viral-on-elon-musks-twitter/