در داخل «برنامه صداقت انتخاباتی» که برای پاکسازی فهرست رأی دهندگان ایالات متحده ساخته شده است


ده روز قبل در دور دوم انتخابات سنای جورجیا در سال 2021، گامالیل وارن ترنر پدر، کهنه سرباز 69 ساله متوجه شد که فردی در شهرستان او واجد شرایط بودن او برای رای دادن را به چالش کشیده است. ترنر، یک سرگرد بازنشسته در ارتش ایالات متحده، درخواست یک برگه رای غیابی کرده بود، و هنگامی که نامه به دستش نرسید، عصبی شد و با اداره ثبت احوال ماسکوگی تماس گرفت تا بفهمد کجاست. بر اساس سوابق دادگاه، یک منشی به ترنر اطلاع داد که نام او در فهرست هزاران رای دهنده در شهرستان است که ثبت نام آنها در دست بررسی است.

من فراتر از عصب،ت بودم. ترنر می‌گوید: داشتم زوزه می‌کشیدم. من نمی‌دانستم چالش رای‌دهندگان چیست. فقط می‌خواستم بدانم آیا می‌توانم رای بدهم یا نه؟»

ترنر تمام عمر خود را در جورجیا زندگی کرده است و در 50 سال گذشته تقریباً در هر انتخاباتی در آنجا رای داده است. او در آنجا خانه دارد و قبوض آب و برق به نام او است. او دارای گواهینامه رانندگی جورجیا است که از آن برای رانندگی دو اتومبیل خود استفاده می کند که هر دو در شهرستان ماسکوگی ثبت شده اند. اما در سال 2019، شغل او مست،م این بود که به طور موقت به کاماریلو، کالیفرنیا نقل مکان کند. به منظور جلوگیری از گم شدن بسته‌ها در حین دوری از ماموریت موقت کاری خود، کاری را انجام داد که میلیون‌ها آمریکایی هر سال انجام می‌دهند و به خدمات پستی ایالات متحده (USPS) اطلاع داد که می‌خواهد نامه‌هایش به آدرس جدیدی ارسال شود.

چیزی که ترنر در آن زمان نمی دانست این بود که این اطلاع رس، ساده به USPS او را درگیر طرحی می کرد که توسط یک گروه فعال جناح راست به نام True the Vote طراحی شده بود که در نهایت ثبت نام رای دهندگان 364000 گرجی را به چالش کشید.

شناخته شده برای کار خود را در به طور گسترده افشاگری شد فیلم 2000 قاطرTrue the Vote الگوریتمی را توسعه داده بود که نام‌های فهرست رای‌دهندگان را با داده‌های نگهداری شده توسط USPS درباره افرادی که آدرس را تغییر داده‌اند مطابقت می‌داد. هدف این گروه حذف تهاجمی فهرست رأی دهندگان بود، با این ظن که ثبت نام های نادرست منجر به تقلب در رأی دهندگان می شود. به شدت کمیاب در امریکا.

همراه با ترنر، True the Vote نام تقریباً 4000 رای دهنده ظاهراً فاقد شرایط را برای رهبر حزب جمهوری خواه در شهرستان ماسکوگی، ،ون راسل، فروشنده دستمال توالت فرستاد، و او نیز به ،ه خود آنها را به هیئت انتخابات شهرستان ارائه داد تا رأی دهندگان خود را به چالش بکشد. ثبت نام ها اما این طرح جواب نداد: ا،ر شهرستان‌ها در جورجیا چالش‌های True the Vote را رد ،د و ترنر با موفقیت از هیئت انتخابات شهرستان ماسکوگی شکایت کرد تا مطمئن شود که آرای او در دور دوم انتخابات 2021 شمارش می‌شود.

بدون ترس، True the Vote بی سر و صدا یک برنامه وب به نام منتشر کرده است IV3 تا این روند در سراسر کشور تکرار شود. این گروه ادعا می کند که برنامه مبتنی بر مرورگر منجر به چالش های ثبت نام صدها هزار رأی دهنده شده است. هنوز اطلاعات کمی در مورد IV3 وجود دارد. این برنامه در ا،ر ایالت ها فعال نیست و برای دسترسی به آن، باید True the Vote یک فرم شناسایی معتبر ارائه دهید. اما WIRED با تجزیه و تحلیل کدهایی که IV3 برای ،مت جلویی خود استفاده می کند، توانسته است نحوه عملکرد احتمالی ابزار را کنار هم قرار دهد. بررسی ما نشان داد که این برنامه در نهایت از یک روش ناکارآمد و غیرقابل اعتماد برای تعیین اینکه چه ،ی باید در لیست باقی بماند استفاده می کند. کارشناسان می گویند که این برنامه داده های عمومی را به سلاح تبدیل می کند و به احتمال زیاد رأی دهندگان واجد شرایط را از فهرست حذف می کند تا اینکه کلاهبرداری گسترده ای را کشف کند. در این کشور وجود ندارد


منبع: https://www.wired.com/story/true-the-vote-iv3-app-voter-fraud/