دمای زمین بدون جو چگونه خواهد بود؟


خوب، چند نکته سریع. این فقط سطح دمای زمین از آنجایی که نور خورشید فقط به سطح برخورد می کند و زمین از سطح تابش می کند، این امر هرگونه تعامل با هسته مذاب بسیار داغ را نادیده می گیرد.

همچنین، توجه داشته باشید که این مقدار کمی سردتر از این است واقعی میانگین دمای زمین (13.9 درجه سانتیگراد) – اختلاف 27.1 درجه سانتیگراد. این به این دلیل است که زمین در واقع یک سنگ برهنه نیست. درعوض، ما یک فضای فوق‌العاده داریم که از ما محافظت می‌کند که اگر دنیا واقعاً آنقدر سرد بود، زندگی چگونه بود.

زمین در آن دما چگونه خواهد بود؟ خوب، وجود دارد در حال حاضر مکان هایی روی زمین که بسیار سردتر هستندبسیاری از آنها در قطب ج، هستند، جایی که می تواند به زیر 90- درجه سانتیگراد برسد. و در حالی که فقط تعداد کمی از دانشمندان در پایگاه های قطب ج، زندگی می کنند، مکان های دیگری در یوکان، آ،کا و سیبری وجود دارد که به طور دائم مستقر هستند و دما در آنها می تواند وجود داشته باشد. به زیر 60 درجه سانتیگراد برسد. بنابراین ما نباید فرض کنیم که زمین سردتر برای مردم یا سایر اشکال حیات تنها بر اساس دما غیرقابل س،ت باشد، اما بیشتر آنها احتمالاً به سمت نقاط گرمتر کره زمین جمع می شوند. (به یاد داشته باشید که 13.2- درجه سانتیگراد یک میانگین است، بنابراین درست مانند زمین امروز، قطب ها سردتر از خط استوا خواهند بود. قطب ج، و قطب شمال هر دو بسیار سردتر از اکنون خواهند بود.)

و از آنجایی که میانگین 13.2- درجه سانتیگراد به این م،ی است که بیشتر سیاره زیر نقطه انجماد (0 درجه سانتیگراد) خواهد بود، مقدار بیشتری از آب یخ خواهد بود. با این حال، مکان‌هایی که کمی بالاتر از حد متوسط ​​هستند، بسته به فشار اتمسفر، می‌توانند آب مایع داشته باشند.

با کمال تعجب، شما همچنان برای غذا و نوشیدنی خود به یخچال نیاز دارید. با این حال، این یخچال اشیا را سرد نگه نمی‌دارد، بلکه آنها را از دمای بیرون عایق می‌کند تا از یخ زدن مواد جلوگیری کند.

زمین همچنان گرمتر از مریخ که میانگین دمای آن در حدود 63- درجه سانتیگراد است. اما مریخ مشکلات دیگری دارد که باعث می‌شود برای انسان‌ها چندان خوب نباشد. جو فوق العاده نازک است و حاوی ا،یژن بسیار کمی است. و بدون جو، زمین نیز این مشکل را خواهد داشت. اشکال حیات در اینجا باید بدون نیاز به ا،یژن تکامل یافته باشند – و بازدیدکنندگان شبیه انسان به نوعی لباس فضایی برای محافظت و تنفس نیاز دارند.

خوشبختانه برای ما زمینی ها، ما در واقع یک جو داریم. بیشتر نیتروژن است اما ا،یژن زیادی نیز دارد و 0.04 درصد دی ا،ید کربن (بر حسب حجم) است. دی ا،ید کربن، همراه با بخار آب، تشعشعات مادون قرمز ساطع شده از سطح زمین را جذب می کند و چیزها را در دمایی نگه می دارد که ما می تو،م فعلاً تحمل کنیم.

اما دی ا،ید کربن یک مشکل رو به رشد است. بیش از حد به این م،ی است که اتمسفر حتی به دمای بالاتری خواهد رسید و منجر به تمام مشکلات بالقوه تغییرات آب و هوایی، از جمله ذوب شدن یخچال های طبیعی، افزایش سطح دریا و آب و هوای شدید می شود. به همین دلیل است که توافقنامه آب و هوای پاریس یک هدف بین‌المللی برای حفظ دمای 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن است – و خبر بد این است که 9 سال گذشته گرم‌ترین سال‌ها بوده است. اگر دما همچنان بالا برود، زمین دیگر برای انسان ها و بسیاری دیگر از موجودات روی آن عالی نخواهد بود.


منبع: https://www.wired.com/story/what-would-earths-temperature-be-like-wit،ut-an-atmosphere/