روبات های انسان نما به سن بلوغ می رسند


هشت سال پیش، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون یک مسابقه دردناک برای تماشا که شامل ربات‌هایی بود که به آرامی برای انجام یک سری وظایف انس، از جمله باز ، درها، کار با ابزارهای برقی و رانندگی گاری‌های گلف تلاش می‌،د (و اغلب ش،ت می‌خوردند). کلیپ هایی از آنها که در حال دست و پا زدن و تلو تلو خوردن آنها هستند چالش رباتیک دارپا خیلی زود ویروسی شد

دارپا از طریق ویل نایت

امروزه نوادگان آن روبات‌های ، بسیار تواناتر و برازنده‌تر هستند. چندین استارت آپ در حال توسعه انسان نما هستند که به ادعای آنها می تواند تنها ظرف چند سال در انبارها و کارخانه ها شغل پیدا کند.

جری پرت، یک دانشمند تحقیقاتی ارشد در موسسه شناخت انسان و ماشین، یک موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی در فلوریدا، تیمی را رهبری کرد که در سال 2015 در چالش دارپا مقام دوم را ،ب کرد. او اکنون یکی از بنیانگذاران است. شکل هوش مصنوعی، یک شرکت ساخت ربات انسان نما که برای کارهای انبار طراحی شده است که امروز 70 میلیون دلار سرمایه گذاری را اعلام کرد.

پرت می‌گوید که اگر چالش دارپا امروز اجرا می‌شد، ربات‌ها می‌توانستند چالش‌ها را در حدود یک چهارم ۵۰ دقیقه‌ای که ربات او برای تکمیل دوره طول می‌کشید، بدون تصادفات کم، کامل کنند. او می‌گوید: «از نقطه‌نظر فنی، اخیراً بسیاری از فناوری‌های توانمندساز ظاهر شده‌اند.

بینایی کامپیوتری پیشرفته‌تر، که از طریق پیشرفت‌های یادگیری ماشینی در دهه گذشته امکان‌پذیر شده است، حرکت در محیط‌های پیچیده و انجام کارهایی مانند بالا رفتن از پله‌ها و گرفتن اشیا را برای ماشین‌ها بسیار آسان‌تر کرده است. باتری‌های متراکم‌تر، که در نتیجه توسعه خودروهای الکتریکی تولید می‌شوند، همچنین این امکان را فراهم کرده‌اند که آب کافی را در یک ربات انسان‌نما بسته‌بندی کنیم تا بتواند پاهایش را با سرعت کافی حرکت دهد تا تعادل دینامیکی داشته باشد، ی،ی در هنگام لیز خوردن یا ثابت ماندن. همانطور که انسان می تواند یک قدم را اشتباه قضاوت می کند.

پرت می‌گوید ربات شرکتش اولین گام‌های خود را در اطراف یک انبار ساختگی در س،‌ویل، کالیفرنیا برمی‌دارد. برت ادکاک، مدیرعامل فیگور، معتقد است که ساخت انسان نماها با همان هزینه ساخت خودرو باید امکان پذیر باشد، مشروط بر اینکه تقاضای کافی برای افزایش تولید وجود داشته باشد.

اگر Ad، در مورد آن درست می گوید، پس زمینه رباتیک به لحظه ای حیاتی نزدیک می شود. احتمالاً با آن آشنا هستید رقص روبات های انسان نما اطلس که چندین سال است لایک های یوتیوب را جمع آوری کرده اند. آنها توسط Boston Dynamics ساخته شده اند، یک پیشگام در حرکت با پا که برخی از انسان نماهای مورد استفاده در مسابقه دارپا را ساخت و نشان می دهد که ساخت ربات های توانا به شکل انسان امکان پذیر است. اما این ربات‌ها بسیار گران بوده‌اند – اطلس اصلی چند میلیون دلار قیمت داشت – و فاقد نرم‌افزار مورد نیاز برای مستقل و مفید ، آنها بودند.

ربات Apptronik Astra.با حسن نیت از Apptronik

Figure تنها شرکتی نیست که شرط می‌بندد روبات‌های انسان‌نما در حال بلوغ هستند. دیگران شامل 1X، Apptronik، و تسلا. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در سال 2015 از چالش اصلی رباتیک دارپا بازدید کرد. این واقعیت که او اکنون مشتاق ساخت یک انسان نما است، نشان می دهد که برخی از فناوری های مورد نیاز برای ساخت چنین ماشینی در نهایت قابل اجرا هستند.

جاناتان هرست، استاد دانشگاه ایالتی اورگان و یکی از بنیانگذاران رباتیک چابکی، همچنین در چالش دارپا حضور داشت تا دمویی از ربات راه رفتنی که خودش ساخته بود ارائه دهد. Agility مدتی است که روی ربات‌های پا کار می‌کند، اما هرست می‌گوید که این شرکت به جای کپی ، مک،ک اندام‌های انسان، رویکرد اول فیزیک را برای حرکت در پیش گرفته است. اگرچه روبات های آن انسان نما هستند، اما پاهایی دارند که به نظر می رسد از شترمرغ الهام گرفته شده باشند.


منبع: https://www.wired.com/story/fast-forward-humanoid-robots-are-coming-of-age/