سایت های بهداشت از راه دور داده های بیماران اعتیاد را در معرض خطر قرار می دهند


لیزا مک لافلین، یکی از مدیران اجرایی WorkIt Health، می گوید که شرکت او “متعهد است مک، امن برای اعضای ما ایجاد کند تا مراقبت های مجازی محتاطانه و در دسترس را دریافت کنند.” یکی از نمایندگان Confidant Health می گوید که این شرکت اهمیت حفظ حریم خصوصی در مراقبت از SUD را می شناسد و “به پایبندی به HIPAA و قو،ن مشابه و همچنین حمایت از پروتکل های داخلی خود که برای محافظت از اعضای خود توسعه داده ایم، ادامه خواهد داد.”

نمایندگان سایر شرکت‌های شرکت‌کننده در این مطالعه استفاده از اشخاص ثالثی را که محققان شناسایی کرده‌اند انکار ن،د، اما معتقدند که این هیچ تهدیدی برای حریم خصوصی بیمار نیست و با استانداردهای سراسر اینترنت و فضای پزشکی مطابقت دارد.

نیک مرکادانته، موسس و مدیر عامل PursueCare، می گوید که شرکت او اطلاعات بهداشتی محافظت شده را از کاربران بازدیدکننده جمع آوری، ذخیره یا ارسال نمی کند و بیماران مراقبت های خود را مستقیماً در سایت PursueCare دریافت نمی کنند. او همچنین گفت که PursueCare اطلاعات بهداشتی محافظت شده (PHI) را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارد، اگرچه از فیس بوک پی،ل و گوگل آنالیتی، برای اه، گزارش داخلی استفاده می کند.

Mercadante می‌گوید: «این یک واقعیت است که کاربران ا،ر وب‌سایت‌های امروزی در اینترنت در معرض جمع‌آوری داده‌های کاربر هستند. وب‌سایت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی، از جمله وب‌سایت‌های سیستم‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها، مراکز مراقبت بستری، و سایر امکانات مراقبت‌های بهداشتی، تفاوتی ندارند.»

Pear The،utics، مسئول reSET-O، خاطرنشان می‌کند که PHI را بدون رضایت بیمار به اشتراک نمی‌گذارد، از هیچ ردپای دیجیتالی برای شناسایی هویت کاربر استفاده نمی‌کند و داده‌ها را «به صورت جمع‌آوری‌شده و شناسایی‌شده» گزارش می‌دهد.

کارشناسان همچنان نگران جمع آوری داده ها در وهله اول هستند، چه شناسایی نشده باشند یا نه، اما اذعان دارند که آنچه در اینجا اتفاق می افتد غیرقانونی نیست و احتمالاً به همین دلیل ادامه خواهد داشت. د،ل تارینو، که قبلا تیم فناوری اطلاعات سلامت در SAMHSA را رهبری می‌کرد و اکنون در امنیت سایبری کار می‌کند، بخش قابل توجهی از زندگی حرفه‌ای خود را صرف بررسی پیامدهای حفظ حریم خصوصی mHealth، به‌ویژه برای افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد کرده است. او معتقد است که بهترین راه برای محافظت از حریم خصوصی از ایجاد و اجرای ابزارهای اضافی حاصل می شود.

او با این سوال که آیا استفاده سایت‌ها از ردیاب‌های تبلیغاتی و نرم‌افزارهای خارجی کاهش می‌یابد، می‌گوید: «اینگونه است که ،ب‌وکارهای کوچک فناوری کار می‌کنند، و اگر ،ی به شما بگوید که شما مجاز به انجام این کار نیستید، شما مجاز به انجام آن هستید. به امور مالی کلارک همچنین ابراز نگر، می کند که استفاده از جمع آوری داده ها انگیزه مالی دارد و می تواند با قیمت من، به مجریان قانون یا سایر طرف ها فروخته یا اجاره شود. وقتی مشوق های پولی وجود دارد، مردم تغییرات را ایجاد می کنند. وقتی مشوق های پولی وجود ندارد، ندارند. به طور خلاصه، کارشناسان حفظ حریم خصوصی داده ها پیش بینی نمی کنند که شرکت های mHealth جمع آوری داده ها را متوقف کنند مگر اینکه مجبور شوند.

نظرات متخصصان امنیت سایبری و مدیران عامل شرکت های بهداشت از راه دور مرتبط است، اما شاید مهمترین آنها نظرات افراد مبتلا به اختلالات سوء مصرف مواد باشد، افرادی که در صورت تحقق ترس کارشناسان بیشترین ضرر را خواهند داشت و ،مت 2 برای آنها طراحی شده است. پس از نشان دادن داده‌های حاصل از تجزیه و تحلیل، یکی از بیمار، که از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آجر و ملات استفاده می‌کند، از طریق پیام مستقیم گفت: «از اینکه مجدداً تأیید کردید چرا از سلامت از راه دور استفاده نمی‌کنم، متش،.» او اضافه کرد که مطمئن نیست اگر این تنها راهی باشد که می‌توانستند درمان شوند، این یافته‌ها مانع از استفاده از سلامت از راه دور شود. این بیماران به سادگی باید به ارائه دهندگان خود اعتماد کنند که به نفع آنها عمل می کنند.

بیمار دیگری که از یکی از شرکت‌های تحلیل شده توسط OPI و LAC استفاده می‌کند، از یافته‌ها نگران شد. [be required to] سرویسی داشته باشند که آنها را از ردیابی چنین چیزی باز می دارد.» او می گوید.

“ارزش اطلاعات من چقدر است؟” او می پرسد و می پرسد که آیا داده های استفاده از وب سایت او و سایر بیماران ارزشمندتر از چند صد دلاری است که آنها هر ماه به ،وان بیمار تولید می کنند. “خیلی ترسناک است. این اولین بار در زندگی ام است که در 10 سال گذشته مشروط نمی شوم. حالا، من نیستم. فکر می کنم که یک نفر واقعاً می تواند به آن نگاه کند … چه ،ی می داند که قرار است چه اتفاقی بیفتد؟


منبع: https://www.wired.com/story/substance-abuse-telehealth-privacy-tracking-tech/