ماماها یک راه حل اقلیمی نادیده گرفته شده هستند


چه چیزی ماماها را نگه می دارد از ایجاد یک فرورفتگی بزرگتر در مبارزه با تغییرات آب و هوایی؟ برای شروع، تعداد آنها کافی نیست. سازمان ملل گزارش می دهد که وجود دارد کمبود از حدود 900000 ماما در سراسر جهان. این کمبود به ایالات متحده می رسد که نرخ مرگ و میر مادران بدتری دارد مقایسه کرد به سایر کشورهای پردرآمد که ماماها نقش اصلی در مراقبت دارند.

در ایالات متحده به ویژه، چندگانه مربوط به بیمه بین بیمار، که می‌خواهند با ماما یا ،ا کار کنند و می‌خواهند این کار را انجام دهند، موانعی وجود دارد. می‌گوید: «آنچه از دیدگاه عدالت نگران‌کننده است این است که سیاه‌پوستان، بومی‌ها و لاتین‌ت،‌ها اغلب در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که موانع بیشتری برای دسترسی به ماما وجود دارد. ساراسواتی ودام، محقق اصلی در آزمایشگاه محل تولد و استاد مامایی در دانشگاه بریتیش کلمبیا. ودام پژوهش نشان می دهد که ادغام ماماها در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا به طور مثبت بر عدالت و نتایج سلامت تأثیر می گذارد.

بین این موانع برای دسترسی ماماها و کمپین نژادپرستانه برای تضعیف مامایی به نفع پزشکی شدن از زایمان و افزایش متخصص ،ن و زایمان مرد سفید پوست در اوایل دهه 1900، این پزشکان هدف قرار گرفته است ماماها که اغلب سیاه پوست بودند جرم انگاری و بی اعتبار ، کار آنها یک متخصص ،ن و زایمان برجسته، جوزف دیلی، تماس گرفت ماماها “یادگار بربریت”. این تاریخ زمینه ساز این است که چرا بسیاری از آمریکایی ها در بدترین حالت، مامایی را ناامن می دانند یا اصلاً به آن فکر نمی کنند. ودام می‌گوید: «من 37 سال است که ماما هستم، و هنوز برای من شگفت‌انگیز است که یک فرد معمولی چقدر در مورد مامایی حرفه‌ای و چیزهایی که می‌تواند ارائه دهد اطلاعات کمی دارد.

اتصال بیماران به کارگران زایمان که می توانند مراقبت های متمرکز بر آب و هوا را ارائه دهند – به افرادی که از بیماران خود می پرسند که آیا تهویه مطبوع دارند یا خیر، آیا برنامه ای دارند در صورت سیل شدن خانه شان، و اینکه آیا می دانند چگونه برای کمک هزینه برق درخواست کنند یا خیر. مست،م از بین بردن کلاله هایی است که زیربنای موانع ساختاری هستند و مانع آن می شوند.

حمایت از خود نیروی کار نیز کلیدی است: وی، و همکارانش در این سازمان تعاونی سهام عدالت ملی در حال حاضر هستند درخواست ماماها، ،اس و سایر کارکنان مراقبت از مادر در مورد آنچه که قبلاً برای رسیدگی به تأثیرات آب و هوا انجام می دهند و کارهای بیشتری که دوست دارند انجام دهند. ایده این است که این نتایج می تواند به توسعه آموزش های مش، بین کارگران زایمان و سایر متخصصان، مانند اپیدمیولوژیست ها و دانشمندان آب و هوا کمک کند. او این کار را ایجاد همبستگی می‌داند و مشاهده می‌کند که «بحران آب و هوا به ما می‌آموزد که باید در نحوه برخورد با سلامتی متقابل باشیم.» این نوع همکاری قبلاً اتفاق افتاده است، هرچند با تلاش های مقطعی. به ،وان مثال، در سال 2018، محققان میزب، شد آموزش در مورد قرار گرفتن در معرض گرما و سلامت مادر در اتاق اجتماع مرکز تولد ال پاسو، تگزاس. پس از پروژه آزمایشی، ،اها و ماماهای شرکت کننده گزارش دادند که بیشتر با مشتریان خود در مورد خطرات گرما صحبت می ،د.

اما جا برای رشد وجود دارد. دیویس همچنین فکر می‌کند که باید «سواد پایداری را به یک مؤلفه اصلی در هر برنامه درسی مامایی تبدیل کرد» – تدوینی که فراتر از پیوند ریشه‌دار مامایی با پایداری است. نظر او و کار او در مورد این موضوع، قبلاً بر مامایی در کشورش، نیوزلند تأثیر گذاشته است. آلیسون ادیمدیر اجرایی کالج مامایی نیوزلند می گوید مامایی و پایداری دیویس پژوهش یک کاتالیزور برای این حرفه بود، و آنها را ترغیب کرد که به طور جدی در مورد چگونگی خدمت به ،وان یک راه حل اقلیمی فکر کنند.

مسئولیت آموزش و هدایت ماماها برای تبدیل شدن به قهرمانان تغییرات آب و هوا در کارشان، تفکر و عمل انتقادی در نحوه استفاده از منابع در عملشان، و در نظر گرفتن نقش آنها در حمایت از ،ت ها، بیمارستان ها و سیاستمداران است. ادی می گوید. او این باور را عملی کرده است: کالج چنین کرده است حمایت کرد برای به رسمیت شناختن نیازهای ویژه افراد باردار و نوزادان در لایحه اصلاحیه پاسخ به تغییرات آب و هوا (کربن صفر) نیوزیلند.

در ایالات متحده، به دلیل ارتباط آنها با بهبود نتایج سلامت، حرکتی به سمت سرمایه گذاری روی ماماها وجود دارد: در ژوئن، ،ت بایدن منتشر شد طرحی برای رسیدگی به بحران سلامت مادران که شامل قول همکاری با ایالت ها برای گسترش دسترسی به ،ا و ماماها بود. به خصوص با ،ن آسیب پذیر برای تأثیرات تغییر آب و هوا، باید تلاش مشابهی وجود داشته باشد که نشان دهنده ارتباط آنها با مراقبت های مرتبط با آب و هوا باشد.

صحبت های زیاد در مورد بحران آب و هوا به این موضوع مربوط می شود که ما باید از چه چیزی دست برداریم. اما مراقبت های گسترده توسط ماما نمونه نادری از چیزی است که می تو،م به دست آوریم.


منبع: https://www.wired.com/story/midwives-climate-change-re،uctive-health/