معماهای کارگران سابق توییتر درباره لپ‌تاپ‌های رها شده ایلان ماسک


توییتر ایلان ماسک به هر پنی نیاز دارد با میلیون ها دلاری که گفته می شود پرداخت نشده است اجاره و صورتحساببه علاوه 13 میلیارد دلار به وام دهندگان بدهکار است ،ی که مالکیتش را تامین مالی کرد، اگر شرکت بخواهد از ورش،تگی جلوگیری کند، “هنوز کار زیادی برای انجام دادن” وجود دارد. ماسک ماه گذشته گفت.

توییتر اخیرا به حراج گذاشته شده است 1.5 میلیون دلار برآورد شده است مبلمان و تج،ات از مقر آن در سانفرانسیسکو، تا چیزهای کوچکی مانند کیبورد و د، USB. اما این شرکت ده ها یا احتمالاً صدها هزار دلار دارایی درخشان را برای جمع آوری گرد و غبار در خانه های کارمندان سابق بر جای گذاشته است.

برخی از افرادی که توسط ماسک ا،اج شده یا ا،اج شده‌اند، در مورد اینکه چرا توییتر زحمت جمع‌آوری لپ‌تاپ‌های شرکتی خود را به خود نمی‌دهد، متحیر هستند، این آ،ین ،اشنده در ،یدی است که مشخصه آن راه‌اندازی محصولات ناموفق، تغییرات ناگه، سیاست‌ها و پرداخت‌های با تاخیر است.

اریک فرونهوفر، مهندس نرم افزار کالیفرنیایی در ماه نوامبر پس از آن ا،اج شد مق، با ماسک از طریق توییت، می گوید که چیزی در مورد بازگرداندن لپ تاپ Apple MacBook Pro M1 Pro شرکت خود از سال 2021 نشنیده است (8/10 WIRED توصیه می کند). او می‌گوید: «هنوز در یک کمد نشسته است. مانند لپ‌تاپ‌های هزاران کارمند توییتر که ماسک از اوایل نوامبر از کار کناره‌گیری کرده یا اجازه استعفا داده است، لپ‌تاپ‌های او به صورت دیجیتالی قفل شده بود و آن را بی‌فایده می‌کرد.

نسخه‌های بازسازی‌شده مدل او هنوز هم می‌توانند حدود 1000 دلار فروخته شوند و نسخه‌های جدید دو برابر آن به فروش می‌رسند. فروهوفر به ماسک مدیون نیست و عجله ای برای بازگرداندن دستگاه ندارد. او می‌گوید: «خوشحالم که بگذارم آنجا بنشیند و یک آجر باشد.

دو تن دیگر از توئیپ‌ها می‌گویند که نسبت به حضانت وزنه‌های کاغذی گران‌قیمت ماسک آرامش کمتری دارند، زیرا جزو کارگر، هستند که هنوز بدهکار هستند، و می‌ترسند که این امر منجر به تاخیر بیشتر در غرامت آنها یا حتی مشکلات قانونی در این زمینه شود. یکی از این منابع می‌گوید در گروه‌های چت کارمندان سابق، روح‌های شجاع‌تر در مورد تلاش برای ش،تن کد قفل لپ‌تاپ یا پاک ، و تنظیم مجدد دستگاه بحث کرده‌اند.

توییتر به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

،ب‌وکارها معمولاً برای محافظت از داده‌های اختصاصی و صرفه‌جویی در هزینه، با قطع اجاره‌دادن تج،ات یا از طریق استفاده مجدد و فروش مجدد، می‌خواهند دستگاه‌های خود را سریعاً از کارکنان در حال ،وج بازگردانند. اما استثناهایی وجود دارد. اسنپ ​​و ایر بی‌ان‌بی تأیید ،د که به کارگر، که در طول همه‌گیری بیکار شده‌اند اجازه داده‌اند لپ‌تاپ‌های شرکتی خود را نگه دارند.

برخی از کارمندان سابق توییتر به همکاران خود گفته‌اند که پس از تماس با شرکت برای دریافت جعبه‌های حمل و نقل پیش‌پرداخت، وسایل را پس فرستادند. افراد دیگر می‌گویند در چند روز گذشته ایمیل‌های عمومی دریافت کرده‌اند که از آنها خواسته شده بود «نظرسنجی مجموعه دستگاه‌های توییتر» را پر کنند. اما از هر پنج نفری که با WIRED صحبت ،د، چهار نفر خودشان این ایمیل را دریافت نکرده بودند و هنوز از اموال ماسک نگهداری می کنند.

فرانک منگ، مهندس یادگیری ماشینی می‌گوید: «فکر می‌کنم در این مرحله توییتر متوجه شد که تلاش برای بازگرداندن همه این لپ‌تاپ‌ها بدون جایی برای ذخیره‌شان هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. در کانادا در ماه نوامبر توسط توییتر ا،اج شد. او فقط هفته گذشته از یکی از چت های گروهی خصوصی متوجه شد که ممکن است بالا،ه بازگردد.

نظرسنجی که توسط WIRED مشاهده شد نشان‌ها، توکن‌های احراز هویت، کارت‌های اعتباری شرکت‌ها، تلفن‌های همراه صادرشده توسط شرکت و شارژرهای لپ‌تاپ را به‌،وان اقلام قابل بازگشت توصیف می‌کند. با این حال، طبق فرم، نیازی به جمع آوری م،تور، صفحه کلید، ماوس، کابل های نمایشگر و پایه نیست. آنچه که کارگران سابق باید با لپ تاپ ها انجام دهند مشخص نیست.

این نظرسنجی آدرسی را می‌پرسد که جعبه حمل کالاهای قابل برگشت را می‌توان برای آن ارسال کرد، اما گزینه‌هایی برای رها ، تج،ات در برخی از دفاتر توییتر نیز ارائه می‌کند.

هنگامی که WIRED برای بازگرداندن تج،ات که توسط یک کارمند سابق به اشتراک گذاشته شده بود، به آدرس ایمیل توییتر نوشت، پاسخ بدون امضا پس از حدود سه ساعت به فرم پیوند داده شد و گفت که دستورالعمل‌های بیشتر و یک جعبه ظرف 30 روز پس از ارسال می‌رسد. یکی از کارگران ا،اج شده می گوید که برای پر ، آن عجله ندارند. “ایلون می تواند صبر کند.”




منبع: https://www.wired.com/story/ex-twitter-workers-puzzle-over-elon-musks-abandoned-laptops/