مقالات فلزات صفحه 5 از 13 مقالات تجارت آلیاژ | brassonline

مقالات فلزات صفحه 5 از 13 مقالات تجارت آلیاژ | brassonline

یکی دیگر از روش های عملیات حرارتی دمای تمپرینگ یا آمار صنعت فلزی دمای برگشت است. در این حالت فولاد فوق در دمای ۵۵۰ الی ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده می شود. بعد از این کار فولاد را به مدت ۱ ساعت هر ۲۵ میلیمتر از فولاد را در آب خیس و در هوای اتاق خنک نمایید.

  • این کشور همچنین از لحاظ ذخایر مس در بین کشورهای برتر دنیا قرار دارد.
  • فرآیند عملیات حرارتی فولاد بالستیک به طور کلی شامل سخت شدن و گاهی اوقات تعدیل، بسته به درجه است.
  • امروزه آلیاژهای آهنی به‌عنوان یک ماده استراتژیک از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
  • در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه نامگذاری آلیاژهای مس آشنا شوید.

در مرحله اول آهن با خلوص بالا تهیه شد و در مرحله دوم در کوره تحت خلا با نیکل خالص و دیگر عناصر ترکیب و آلیاژ مطلوب به دست آمد. گروه های اصلی فلزات ضد گلوله عبارتند از فولاد ضد انفجار و فولاد محافظ بالستیک. هر دوی آنها با ریزساختار مارتنزیتی گرم شده فولاد مشخص می‌شوند.

فولاد خام تولیدی به تفکیک منطقه در ژانویه 2023

توجه داشته باشید که انجام فرایند شکل دهی سرد آلیاژ تیتانیوم گرید 5 در دمای اتاق حتی در شرایط آنیل هم ممکن نیست. بنابراین فرایندهای شکل دهی شدید مثل خمش یا کشش بر روی ماده آنیل شده و در دماهای بالاتر از 649 درجه سانتی گراد (1200 درجه فارنهایت)، بدون تأثیر بر خواص مکانیکی انجام می شود. در صورت افزودن مقادیر بیش از عناصر پایدارکننده بتا، درصد بیشتری از فاز بتا در دمای اتاق حفظ می گردد.

کاربردآلیاژها و فلزات در ساخت کوره های صنعتی

نتیجه چنین اتفاقی، ایجاد ساختاری قوی تر و مستحکم تر نسب به ساختار آلفا-بتا آنیل شده است. بعضی از افزودنی های آلیاژی مثل آلومینیوم و عناصر بینابینی نظیر کربن، نیتروژن و اکسیژن، در پایدارسازی فاز آلفا بسیار موثر هستند. در حقیقت این عناصر موجب افزایش دمای استحاله تبدیل آلفا به بتا می شوند. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایمیدرو، تولید مس شیلی در ماه ژانویه ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۲٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۴۳۷ هزار و ۹۰۰ تن افزایش یافت. کشور ایران با تولید حدوداً 2.7 میلیون تن فولاد، 27.7 درصد بیشتر از ژانویه 2022 تولید کرده است.

این فولاد به دلیل دارا بودن خاصیت تحمل سختی و فشار و حرارت در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از این فولاد برای ساخت قطعاتی مانند چرخ دنده، ستون ها و مواردی از این قبیل که باید سختی و فشار زیادی تحمل کنند، استفاده می شود. چدن انواع دیگری مانند چدن خاکستری، چدن سفید یا چدن چکش خوار نیز دارد. در چدن خاکستری اگر به آهن اجازه دهید به آرامی خنک شود، ترکیب شیمیایی آهن و کربن تا حد مشخصی تجزیه شده و بیشتر کربن به شکل تکه‌های کوچک گرافیت که در سرتاسر فلز پراکنده شده‌اند، جدا خواهند شد. زمانی که چدن خاکستری را به حالت مذاب در بیاورید، کربن به‌صورت کامل در آهن حل می‌شود و با آن ترکیب می‌شود.