نایک به مردم اجازه می‌دهد کفش‌های کتانی را برای Metaverse طراحی و بفروشند


اگرچه در زمان عرضه هیچ آواتاری وجود نخواهد داشت، اما هدف اعلام شده این برند این است که محصولات مجازی منتشر شده در Swoosh روی پلتفرم و خارج از آن قابل پوشیدن باشند. ران فاریس، معاون و مدیر ارشد استودیو مجازی نایک، بازوی این برند که در اوایل سال 2022 راه اندازی شد، می گوید: «می توانم تصور کنم که آواتارها در RTFKT بتوانند از پوشیدنی های ما و همچنین آواتارها در بازی هایی که قبلاً بازی می کنید استفاده کنند. کره.

البته، استودیوی NFT RTFKT (تلفظ “مصنوع”) بود توسط نایک ،یداری شده است در دسامبر 2021، بنابراین انتقال لباس مجازی “کد طراحی شده” به آن پلتفرم تعجب آور نیست. فراتر از این، جزئیات خاصی در مورد قابلیت همکاری آیتم‌های Swoosh با دیگر پلتفرم‌ها یا متاورس‌ها وجود ندارد، اما ، می‌گوید این طرح این است که «در جایی کار کنیم که ابزارهای پوشیدنی ما در تجربه‌ها یا بازی‌های بیشتری که شما در حال انجام آن‌ها هستید، قابل اجراتر شوند». به عبارت دیگر صبر کنید و ببینید. متا اطلاعیه اخیر به نظر می رسد که آواتارهای آن پا داشته باشند، فرصتی ایده آل برای کفش های کت، مجازی است.

نایک در حال حاضر یک فضای متاورس در Roblox-Nikeland- دارد که در آن کاربران می‌توانند کالاهای مجازی را نه با پول نقد یا ارز دیجیتال، بلکه با استفاده از ارز درون بازی ب،ند و بپوشند. طبق گزارش Roblox، دنیای مجازی برند که در نوامبر 2021 راه اندازی شد، بیش از 26 میلیون بازدیدکننده داشته است. باز هم به نظر می رسد که ، نمی داند سووش چگونه با نیکلند تعامل خواهد داشت. او می‌گوید: «ما دقیقاً به چه شکلی است فکر نکرده‌ایم.

با راه اندازی Swoosh، نایک ممکن است دنیای مجازی خود را ایجاد کند که نیازی به تکیه بر پلتفرم های دیگر نداشته باشد. نیکلند را می توان در Swoosh قرار داد، اما قابلیت همکاری مطمئناً برای موفقیت آن باید در اولویت قرار گیرد. این خود دلیل است MSquared، بخش Improbable که متاورس ها را برای اشخاص ثالث ایجاد می کند، مشتریان را م،م می کند تا اطمینان حاصل کنند که تمام فضاهای مجازی آن قابل همکاری هستند.

نایک اولین برند پوشاک رده بالایی نیست که محصولات مجازی را پذیرفته است. گوچی تا حدودی پیشگام بوده است: در سال 2021، این برند کفش‌های کت، دیجیتالی Gucci Virtual 25 را روانه بازار کرد که می‌توان آن‌ها را در VRChat و Roblox پوشید، و Gucci Town را در Roblox ایجاد کرد، فضایی همه‌جانبه که در آن کاربران می‌توانند سایر پوشاک مجازی گوچی را ،یداری کنند. . این شرط ظاهرا نتیجه داده است: یک کیف دیجیتال گوچی در Roblox بیشتر فروخته می شود از قیمت همتای فیزیکی خود (البته به ارز درون بازی). Vault، فروشگاه مفهومی آنلاین گوچی که میزبان پروژه‌های مختلف Crytpo و NFT است، در اکتبر 2022 به Sandbox معرفی شد و رابطه این برند با متاورس را مستحکم کرد.

Givenchy، Ralph Lauren و Tommy Hilfiger نیز در Roblox فضاهایی دارند که در آن کالاهای دیجیتال به فروش می رسد. و در ژوئن 2022، بالنسیاگا، تام براون و پرادا با متا همکاری ،د تا محصولات مجازی برای فروش در فروشگاه آواتارهای جدید پلتفرم ایجاد کنند. مطابق با بلومبرگ، بازار متاورس ممکن است در سال 2024 به 783.3 میلیارد دلار برسد که از 478.7 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش یافته است – و محصولات مجازی بدون شک در این پیش بینی نقش دارند.

نایک ممکن است بازار محصولات مجازی را گام منطقی بعدی در موفقیت های دیجیتال خود ببیند. این برند پس از شیوع همه گیر، شاهد افزایش قابل توجهی در فروش آنلاین بود و تا مارس 2022، کانال ها و برنامه های دیجیتالی بیش از یک چهارم را به خود اختصاص داده است از درآمدهای آن، با افزایش فروش دیجیتالی به شدت.


منبع: https://www.wired.com/story/nike-will-let-people-design-and-sell-sneakers-for-the-metaverse/