نقد و بررسی ست چاقوی سرآشپز سه تکه Benchmade: Light and Sharp


یک چاقوی خوب بیشتر از یک ابزار است. این امتداد دست شماست وقتی ست Benchmade رسید، من فوراً چاقوی ابزار را گرفتم (که به آن می گویم چاقوی کوچک، و حدود 10 دقیقه بعد فراموش کردم که آن را نگه داشته ام (به روشی خوب). تیغه نازک بود و زیر نور چشمک زن روی استیک دامنی که داشتم بدون برنامه ریزی آن را تمیز می کردم، لغزید. انگشتانم حرکت ،د و چاقو اطاعت کرد. یک ابزار خوب به شما این امکان را می دهد که بر اساس غریزه عمل کنید و آن را تجربه کنید.

دسته‌ها راحت و در برابر تیغه متعادل هستند، اگرچه من عقل داشتن سوراخ‌های حلقه محوری در چاقوی سرآشپز را زیر سوال می‌برم، زیرا احتمال بیشتری دارد که غذا و ،یفی را نسبت به چاقوی تاشو جمع‌آوری کنند. در غیر این صورت، اینها چاقوهایی زیبا، سبک و بسیار پاسخگو هستند. بعد از چندین ماه استفاده از آنها، متوجه می شوم که در حدود 80 درصد مواقع، هنوز هم به سراغ چاقوی 6 اینچی می روم.

آنها لبه را به خوبی نگه می دارند، که به م،ی زمان کمتری برای تیز ، است. من فقط دو بار آنها را تیز کردم از زم، که آنها را دریافت کردم، که بسیار کمتر از آن است که چاقوهای خودم را در همان بازه زم، تیز کردم. به نظر می رسد اینها لبه را بهتر از چاقوی تاشو Benchmade من نگه می دارند. این ممکن است به دلیل فناوری انحصاری SelectEdge Benchmade باشد که از زاویه 14 درجه استفاده می کند. نگهداری آن ممکن است مشکل باشد، اما من از یک تیز کننده میدان Work Sharp استفاده کردم (30 دلار در آمازون، 34 دلار در کار شارپ) که دارای راهنماهای 20 درجه است و سپس آن را از آنجا به 14 رسانده است.

شانس مبتدیان

شایان ذکر است که اینها بیش از یک چاقو برای افراد متعصب، چاقوهای عالی برای تازه وارد هستند. آنها نسبت به بسیاری از چاقوهای راهنمای چاقو ما به نوعی قابل دسترس تر و کار ، با آنها آسان تر هستند. نمی‌توانم دقیقاً دلیل آن را مشخص کنم، اما در بقیه اعضای خانواده‌ام آن را مشاهده کرده‌ام.

به لطف آن راهنمای چاقو، من هر سال ده ها چاقو را آزمایش می کنم. همه آنها در کشوی آشپزخانه زندگی می کنند (می دانم، ترسناک است، اما این یک تست استرس خوب است). چاقوهای Benchmade اولین چاقوهای آزمایشی هستند که همسرم تا به حال به طور مرتب استفاده کرده است. بچه های من هم بدون تردید از این چاقوها استفاده می کنند.

من توضیح منطقی برای تمایل خانواده ام به گرفتن این چاقوها ندارم. برخی از آن‌ها ممکن است به این دلیل باشد که ظاهر آن‌ها نسبت به بسیاری از چاقوهایی که آزمایش می‌کنم کمتر عجیب و غریب هستند. آنها شبیه تصور ا،ر مردم از چاقوهای سرآشپز هستند. آنها الگوی چرخشی دیوانه‌واری در فولاد ندارند و به نظر نمی‌رسند که وقتی کارتان با آنها تمام شد ساعت‌ها مراقبت لازم دارند (چون آنها ندارند). اما بیشتر از آن، فقط یک چیز ناملموس در آنها وجود دارد که باعث می شود بخواهید آنها را بردارید و از آنها استفاده کنید. ابزارهای خوب تمایل دارند شما را صدا بزنند.

افراد متعصب چاقو ممکن است چشمان خود را به این چیزها بچرخانند، اما به هر حال این چاقوها آنها را خوشحال نمی کند. آنها به درستی اشاره می کنند که فولادهای سخت تری در خارج وجود دارد. این درست است، اگرچه دو گزینه برای مجموعه Benchmade وجود دارد، یا CPM-154 یا 440c، اولی همان چیزی است که من آزمایش کردم.

سوال بزرگ دیگر این است که آیا آنها ارزش خوبی برای پول دارند یا خیر. یک چاقوی خوب لازم نیست گران باشد. چاقوی مورد علاقه من هیچ علامتی روی آن ندارد و نمی توانم به خاطر بیاورم که از کجا آمده یا چقدر قیمت دارد. با این قیمت، می تو،د چاقوهای سفارشی سفارش دهید، مانند سرآشپزهای همکار من سال ها پیش.

اگر به اندازه کافی در مورد سلیقه شخصی خود در چاقو می د،د و پول سفارش یک چاقوی سفارشی را دارید، این همان کاری است که باید انجام دهید. اما برای همه افراد دیگر، این چاقوهای Benchmade یک انتخاب عالی هستند. آنها قابل دسترسی هستند، نازک و سبک هستند، لبه را به خوبی نگه می دارند، به راحتی تیز می شوند و با ضمانت مادام العمر ارائه می شوند.


منبع: https://www.wired.com/review/benchmade-three-piece-chef-knife-set/