همه چیزهایی که گوگل در I/O 2023 اعلام کرد


سخنر، افتتاحیه آدرس کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O امروز مملو از اعلامیه های دستگاه های جدید و ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی بود که به ابزارهای نرم افزاری آشنا می آیند. این شرکت به شدت به مح،ات مولد متمایل شد و با صدای بلند خود را به ،وان یک رهبر چندین دهه در فناوری هوش مصنوعی معرفی کرد. همچنین هوش مصنوعی را با خوشحالی در خط مقدم همه سرویس‌ها و دستگاه‌هایی که کار می‌کند، از جمله تلفن‌ها و تبلت‌های پی،ل جدید که امروز رونمایی کرد، قرار داد.

در اینجا همه اعلامیه های گوگل از I/O 2023 آمده است.

ع،: جولیان چوکاتو

Pixel Fold می رسد

ریک اوسترلو، رئیس سخت افزار گوگل، Pixel Fold را روی صحنه اعلام کرد.

ع،: جاستین سالیوان/گتی ایماژ

اولین گوشی تاشو گوگل، Pixel Fold، اینجاست و قیمت شگفت انگیز 1799 دلار دارد. این گوشی از Galaxy Z Fold4 سامسونگ نازک‌تر است و صفحه‌نمایش عریض و تمام جلویی آن وجود دارد که تجربه تقریباً عادی گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد. آن را باز کنید و یک صفحه نمایش OLED 7.6 اینچی برای تماشای فیلم، چند کار یا خواندن دریافت خواهید کرد. ما یک گزارش عملی داریم که در آن می تو،د اطلاعات بیشتری در مورد Fold بخو،د. پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون انجام می‌شوند—اگر گاز بگیرید، Google یک Pixel Watch رایگان می‌اندازد—اما در ژوئن ارسال می‌شود.

یک تبلت پی،ل نیز وجود دارد

تبلت پی،ل دارای یک پایه بلندگو است که به صورت مغناطیسی به آن متصل می شود.

ع،: گوگل

تبلت پی،ل که در سال گذشته در Google I/O معرفی شد، سرانجام به واقعیت تبدیل شد. خوب، تقریبا –پیش‌سفارش‌ها امروز زنده هستند (فقط در 11 کشور)، و از 20 ژوئن به فروش می رسد، بنابراین هنوز باید کمی بیشتر صبر کنید. این تبلت 499 دلاری واقعاً نیست منظور تبلتی باشد که در حال حرکت با خود می برید. در عوض، زم، که از آن استفاده نمی‌کنید، روی یک داک مغناطیسی قرار می‌گیرد (شامل آن) و داک به صورت بی‌سیم صفحه را شارژ می‌کند و به ،وان یک بلندگو دو برابر می‌شود (ظاهر کیفیت صدا برابر با Nest Hub است). هنگامی که روی داک است، به ،وان یک بلندگوی هوشمند سنتی Google عمل می‌کند، با گزینه‌هایی برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند شما، و حتی دارای یک آرایه میکروفون مشابه برای دریافت دستورات «Hey Google» شما است. Chromecast داخلی است، بنابراین می تو،د از تلفن یا لپ تاپ خود به آن ارسال کنید.

وقتی می‌خواهید از آن استفاده کنید، کافی است آن را از روی داک بردارید تا یک تبلت اندرویدی معمولی باشد – البته کمی بهتر است، زیرا Google با بیش از 50 برنامه Google بهینه‌سازی شده برای صفحه نمایش بزرگ‌تر، گام‌هایی در بهبود تجربه تبلت در Android برداشته است. . این دستگاه از چیپست Tensor G2 پشتیب، می کند و بسیاری از ویژگی های نرم افزاری مشابه سایر دستگاه های پی،ل را دارد. متأسفانه، هیچ لوازم جانبی دیگری وجود ندارد – بدون قلم و بدون صفحه کلید. شما می توان آن را بیرون بیاورید و از آن با لوازم جانبی بلوتوث استفاده کنید، اما واضح است که گوگل واقعاً این را به ،وان یک بدنه خانگی تصور می کند.

همچنین یک Pixel 7A ارزان قیمت

هر سال، گوگل یک نسخه از سری A از پرچمدار پی،ل را که قبلا عرضه شده بود، معرفی می کند. این سالها پی،ل 7A نسبت به مدل سال گذشته کمی گران‌تر (499 دلار) است، اما چند مزیت گران‌قیمت‌تر مانند نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش 90 هرتز و پشتیب، از شارژ بی‌سیم دریافت می‌کنید. دوربین‌ها نیز کاملاً جدید هستند و یک سنسور 64 مگاپی،لی پیشتاز بسته است. می تو،د در بررسی ما بیشتر در مورد آن بخو،د (8/10، WIRED توصیه می کند). همچنین می‌تو،د همین الان آن را سفارش دهید — Google یک جعبه رایگان و 100 دلار برای لوازم جانبی دیگر (مانند Pixel Buds سری A) اگر امروز آن را ب،ید.

پاسخ های به سبک چت بات در حال جستجو هستند

ویدئو: گوگل

کاربران Google در ایالات متحده می توانند به نسخه آزمایشی جستجوی وب این شرکت دسترسی داشته باشند که شامل تولید متن به سبک ChatGPT است. برای برخی از پرس و جوها، متن ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در بالای پیوندها و تبلیغات معمولی ظاهر می شود و خلاصه ای از اطلاعات گرفته شده از سراسر وب است. پرسشی در مورد تاجگذاری پادشاه جدید بریت،ا ممکن است با چند پاراگراف که خلاصه‌ای از این رویداد است، برآورده شود. اگر در مورد ebike ها سوال شود، الگوریتم های گوگل می توانند نکات مهمی از بررسی های محصول منتشر شده توسط وب سایت های مختلف را فهرست کنند. البته WIRED یکی از آن وب‌سایت‌هایی است که بررسی‌های زیادی درباره محصول منتشر می‌کند، بنابراین ما منتظر خواهیم بود تا ببینیم چگونه این ویژگی نحوه برخورد خوانندگان با توصیه‌های ،ید ما را تغییر می‌دهد.

اندروید تقویت هوش مصنوعی دریافت می کند

به‌روزرس،‌های Google برای Android – که معمولاً در گذشته کانون رویدادهای I/O بود – حدود 80 دقیقه پس از این رویداد انجام شد. همانطور که حدس زده اید، گوگل ویژگی های هوش مصنوعی بیشتری را به سیستم عامل موبایل خود اضافه می کند. برخی از پیشرفت‌ها را برای حفاظت از حریم خصوصی ارائه کرد، اما بیشتر بر تنظیمات آرایشی تمرکز داشت. تنظیمات بزرگی که مدیران گوگل به نظر می‌رسیدند در مورد والپیپرهای هوش مصنوعی ایجاد می‌شد که به شما امکان می‌داد سبک هنری ع،‌ها را تغییر دهید و پس‌زمینه‌های متحرک و تعاملی را از تصاویر و ایموجی‌ها ایجاد کنید.

گوگل همچنین ویژگی‌های مولد چت ربات Bard خود را مستقیماً به پیام‌رس، اندروید می‌آورد، با تنظیماتی که به شما امکان می‌دهد دقیقاً در کادر چت سؤال بپرسید و نحو پیام‌های خود را برای تطبیق با زنگ‌های مختلف تنظیم کنید.

ابزارهای ایجاد هوش مصنوعی در فضای کاری

گوگل هوش مصنوعی را به برنامه‌های Work،e خود مانند Google Docs، Sheets و Slides منتقل می‌کند. هوش مصنوعی Duet for Work،e، همانطور که گفته می شود، می تواند از هوش مصنوعی مولد Google برای ایجاد شرح شغل، نوشتن داستان های خلاقانه یا تولید خودکار صفحات گسترده برای ردیابی اطلاعات استفاده کند. همچنین می‌تواند ارائه‌های کامل را ایجاد کند، متنی را برای اسلایدها پیشنهاد کند یا ،اصر بصری سفارشی مانند ع،‌ها را فوراً تولید کند. به نظر می رسد که این پاسخ گوگل به مایکروسافت باشد 365 کمک خلبان، که از برخی از ابزارهای تولیدی شرکت برای افزودن پیشرفت های سازنده و خلاقانه به نرم افزار آفیس مایکروسافت استفاده می کند. به گفته این شرکت، به‌روزرس،‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای مجموعه نرم‌افزاری رایگان مبتنی بر وب خود به زودی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

ویرایشگر جادویی را ببینید

به‌روزرس، ویژگی ویرایش ع، Google Magic Eraser اوا، امسال ارائه می‌شود. این ابزار اکنون Magic Editor نامیده می‌شود و گوگل می‌گوید که اساساً یک نسخه موبایل سریع فتوشاپ است. کاربران می‌توانند تقریباً هر ،صر ع، را تغییر دهند، از جمله تنظیم نور، حذف ،اصر پیش‌زمینه ناخواسته مانند تسمه‌های کوله‌پشتی، و حتی انتقال سوژه ع، به ،مت‌های دیگر کادر.

گوگل این سرویس را به‌،وان راهی برای بهبود ع،‌ها معرفی می‌کند، اما این پتانسیل وجود دارد که واقعاً هر گونه ویرایشی را روی یک ع، انجام دهید. تصور اینکه این موضوع به طرز عجیبی از ریل خارج شود، سخت نیست، زیرا هر ع،ی را می توان به راحتی تنظیم کرد تا افراد را به اطراف حرکت دهد، بازوها را تغییر مکان دهد تا به نظر برسد که فرد چیزی را لمس می کند که نبوده است، یا حتی ،اصری را به قاب اضافه می کند که نبوده است. در زندگی واقعی وجود دارد گوگل نگفته است که آیا ع، های دستکاری شده به این صورت بر،ب گذاری می شوند یا خیر، اگرچه اشاره کرد که این تصاویر واترمارکینگ هستند که کاملاً توسط رایانه ها تولید شده اند.

ماتر و خانه هوشمند

به نظر می رسد ما همیشه در حال هستیم قله از خانه هوشمند واقعی و مفید – و نه آزاردهنده. اما چه چیزی لازم است تا این انتظارات به واقعیت تبدیل شود؟ Google شرط می‌بندد که پیشرفت‌های کوچک و تدریجی شما را به آهستگی وسوسه می‌کند که دستگاه‌های متصل بیشتری را در خانه خود بگنج،د، مانند تبلت Pixel با روکش پارچه‌ای که به‌،وان یک مرکز Nest قابل حمل با دسترسی یک ضربه به برنامه تازه طراحی شده Google Home عمل می‌کند. دیگر شیرین‌کننده‌ها شامل دسترسی آسان‌تر به Google Home از طریق ساعت هوشمند Wear OS و یک پنل کنترل جدید برای خانه شما است که روی تبلت‌های اندرویدی اجرا می‌شود. گوگل یکنواخت است—قورت دادن– ساخت ابزارهایی برای ارائه پشتیب، Matter برای کاربران iOS.

گوگل زمان زیادی را برای تبلیغ استاندارد خانه هوشمند نسبتا جدید Matter در طول سخنر، اصلی I/O صرف نکرد. اما در جلسات توجیهی به ما اطلاع داد که تنها ظرف چند هفته، می‌تو،د دستگاه‌های Matter را در برنامه Google Home از دستگاه‌های iOS کنترل کنید. هر عضو خانواده می تواند به پانل دسترسی داشته باشد یا نمایه ها را تغییر دهد. همانطور که می گویند، اگر نمی تو،د آنها را ش،ت دهید، به آنها بپیوندید … در گذاشتن بر،ب Matter بر روی هر لوازم خانگی.

Android Auto

تیم اندروید اتو گوگل در واکنشی تحسین آمیز به برنامه های شگفت انگیز اپل برای CarPlay 2 که در ژوئن سال گذشته اعلام شد سرانجام اخباری برای به اشتراک گذاشتن دارد در طول سخنر، اصلی I/O ارائه نشد، اما در جلسات توجیهی جانبی قبل از نمایش آمد.

با توجه به این واقعیت که مردم در هنگام توقف در ایستگاه های شارژ در وسایل نقلیه خود می نشینند و کار کمی انجام می دهند، Android Auto اکنون از ویدیو، بازی و مرور در اتومبیل پشتیب، می کند. ظاهراً یوتیوب در هفته‌های آینده در Polestars که قبلاً روی سیستم‌عامل Google اجرا می‌شد در دسترس خواهد بود. بازی های ذکر شده شامل مسابقه باگی ساحلی 2 (آیا می تو،د با استفاده از فرمان بازی کنید؟)، و بازی یک نفره FRVR (خمیازه). نسخه اپل، به جای کار ، در کنار نرم‌افزار ماشین موجود، ظاهراً به طور کامل جایگزین آن خواهد شد—بنابراین این به‌روزرس، Android Auto در مقایسه با آن بسیار ساده به نظر می‌رسد. با این حال، شرکت‌های خودروسازی احتمالاً از رویکرد کمتر تهاجمی گوگل در اینجا خوشحال‌تر خواهند بود. Android Auto همچنین با سیسکو، مایکروسافت و زوم کار می‌کند تا تماس‌های کنفرانسی را فعال کند، بنابراین می‌تو،د به صورت صوتی مستقیماً از صفحه نمایش ماشین به جلسات بپیوندید. بازی، مرور وب، و تماس‌های کنفرانسی… این یک فناوری پیشرفته نیست. همچنین شایان ذکر است که اگر نشسته اید و EV خود را شارژ می کنید، به هر حال می تو،د همه این کارها را از طریق تلفن خود انجام دهید. اما هر گونه پیشرفت در Android Auto خوش آمدید.


منبع: https://www.wired.com/story/google-io-2023-everything-announced/