هوش مصنوعی مولد هنوز توسعه بازی را متحول نمی کند


ایجاد یک ویدیو بازی نیاز به کار سخت و تکراری دارد. چطور ممکن است نباشد؟ توسعه دهندگان در تجارت ساختن جهان هستند، بنابراین به راحتی می توان درک کرد که چرا صنعت بازی در مورد هوش مصنوعی مولد هیجان زده است. با رایانه هایی که کارهای خسته کننده را انجام می دهند، یک تیم کوچک می توانند نقشه ای به اندازه سن آندریاس تهیه کنند. کرانچ به گذشته تبدیل می شود. انتشار بازی ها در حالت تمام شده عصر جدیدی فرا می رسد.

حداقل دو مشکل مرتبط با هم در این روایت وجود دارد. اول، منطق خود هیاهو وجود دارد – یادآور هجوم دیوانه وار طلا به کریپتو / وب 3 / متاورز – که، آگاهانه یا نه، به نظر می رسد خودکارسازی مشاغل هنرمندان را نوعی پیشرفت در نظر می گیرد.

دوم، شکافی بین این اظهارات و واقعیت وجود دارد. در ماه نوامبر، زم، که DALL-E ظاهراً همه جا بود، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz یک پست ارسال کرد. تحلیل طول، در وب سایت خود از “انقلاب مولد هوش مصنوعی در بازی ها” تبلیغ می کنند که همه چیز را از کوتاه ، زمان توسعه تا تغییر انواع ،اوین ساخته شده انجام می دهد. ماه بعد، جاناتان لای، شریک آندرسن، یک پیام ارسال کرد تاپیک توییتر توضیح در مورد “سایبرپانک جایی که بیشتر جهان/متن تولید شده است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از تولید دارایی به کارهای سطح بالاتری مانند داستان سرایی و نوآوری تغییر مسیر دهند و این نظریه را ارائه می دهد که هوش مصنوعی می تواند بازی سازی “خوب + سریع + مقرون به صرفه” را فعال کند. در نهایت، اشاره‌های لای با پاسخ‌های تحریک‌آمیز زیادی پر شد که او یک پست را ارسال کرد موضوع دوم با اذعان به “قطعاً چالش های زیادی وجود دارد که باید حل شوند.”

پاتریک می،، رهبر استراتژی محتوای فرانچایز بازیگری در CD Projekt Red، توسعه‌دهنده، می‌گوید: «من برخی ادعاهای مضحک درباره چیزهایی را دیده‌ام که ظاهراً همین نزدیکی‌ها هستند. Cyberpunk 2077. من افرادی را دیدم که پیشنهاد می‌،د هوش مصنوعی قادر به ساختن باشد شهر شب، مثلا. من فکر می کنم که ما از آن فاصله داریم.»

حتی ،، که از هوش مصنوعی مولد در بازی‌های ویدیویی دفاع می‌کنند، فکر می‌کنند که بسیاری از صحبت‌های هیجان‌انگیز در مورد یادگیری ماشین در این صنعت از کنترل خارج می‌شوند. جولیان توگلیوس، یکی از کارگردانان فیلم، می گوید: «مضحک است». آزمایشگاه نوآوری بازی NYU، که ده ها مقاله در این زمینه تألیف کرده است. “گاهی اوقات به نظر می رسد که بدترین نوع برادران رمزنگاری کشتی کریپتو را در حالی که در حال غرق شدن است ، می کنند، و سپس به اینجا می آیند و می گویند: “هوش مصنوعی مولد: دستگاه هایپ را راه اندازی کنید.”

توگلیوس توضیح می دهد که اینطور نیست که هوش مصنوعی مولد نمی تواند یا نباید در توسعه بازی استفاده شود. این است که مردم در مورد آنچه می تواند انجام دهد واقع بین نیستند. مطمئناً، هوش مصنوعی می‌تواند سلاح‌های عمومی طراحی کند یا دیالوگ بنویسد، اما در مقایسه با تولید متن یا تصویر، طراحی سطح شیط، است. می‌تو،د مولدهایی را ببخشید که چهره‌ای با گوش‌های پریشان یا برخی از خطوط متن‌های نامفهوم ایجاد می‌کنند. اما یک سطح بازی ش،ته، مهم نیست که چقدر جادویی به نظر می رسد، بی فایده است. او می‌گوید: «این مز،ف است، باید آن را بیرون بیاورید یا دستی آن را تعمیر کنید.»

اساسا – و توگلیوس این گفتگو را با چندین توسعه‌دهنده داشته است – هیچ‌، مولدهای سطحی را نمی‌خواهد که کمتر از 100 درصد مواقع کار کنند. آنها بازی ها را غیرقابل بازی می کنند و ،اوین کامل را از بین می برند. او می‌گوید: «به همین دلیل است که گرفتن هوش مصنوعی مولد که کنترل آن بسیار سخت است و قرار دادن آن در آنجا بسیار سخت است.




منبع: https://www.wired.com/story/generative-ai-video-game-development/