وزارت امور خارجه ایالات متحده تایمز نیو رومن را برای کالیبری رد کرد


و، آمریکا State of State به زودی تایپ فیس پیش فرض خود را از تایمز نیو رومن مستحکم و سخت به کالیبری جوانتر و سردتر تغییر خواهد داد. این اقدامی است که و، امور خارجه می‌گوید برای بهبود خوانایی ارتباطات داخلی بین سفارت‌خانه‌ها و سایر نقاط این و،خانه است. این دستور در قالب یک ایمیل توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ارسال شد که در آن زمان ارسال شد توسط جان هادسون رهگیری شد در واشنگتن پست. پس از اینکه هادسون درباره این ایمیل توییت کرد، طرفداران فونت در سراسر اینترنت کلید خوردند، یا این حرکت را ستایش ،د، آن را تقبیح ،د، یا با طنین انداز واکنش نشان دادند، “ها؟”

به ،وان یک به روز رس، قرن 21، Calibri منطقی است. این یک نوع تایپ اول دیجیتال است، برخلاف Times New Roman که در سال 1931 برای رو،مه های چاپی ایجاد شد و سپس با مهندسی مع، به یک فونت دیجیتال تبدیل شد. Calibri همچنین دارای مجموعه کاراکترهای بزرگ تری است که به آن اجازه می دهد برای زبان های بیشتر و در موارد استفاده بیشتر از Times استفاده شود. اما در حالی که از Times جوانتر است، Calibri مدرن ترین فونت نیست. مایکروسافت در سال 2007 کالیبری را به ،وان تایپ فیس پیش فرض خود انتخاب کرد، اما در سال 2021 این شرکت برنامه هایی را برای حذف تدریجی آن نشان داد.

فرد شالکراس طراح حروف چاپی در استودیو نیویورک است نوع فری جونز که به طراحی Seaford کمک کرد، یکی از فونت هایی که مایکروسافت در نظر دارد آن را بسازد تایپ پیش فرض جدید. او می‌گوید مردم علاقه زیادی به فونت‌ها پیدا می‌کنند، حتی اگر فوراً متوجه این موضوع نشوند. Shallcr، می‌گوید: «وقتی یک تایپ‌فیس را تغییر می‌دهید، درک ناخودآگاه ،ی از متن را تغییر می‌دهید. ما خیلی به این چیزها وابسته شده ایم.»

این حرکت مجدداً باعث ایجاد یک بحث طول، در مورد شایستگی و خوانایی فونت‌های سریف در مقابل سان‌سریف شده است. Times New Roman یک تایپ سریف است. دارای خطوط کوچک، کلاهک‌ها و پیچ‌هایی در لبه‌های حروف است که ظاهر متمایز آن را به حروف می‌بخشد. Calibri یک تایپ بدون سری است. دارای حروف بسیار تمیزتر است که فاقد تمام بند است. حکمت غالب در عصر مدرن این است که فونت‌های بدون سری راحت‌تر بر روی صفحه‌نمایش خوانده می‌شوند، به همین دلیل است که و، امور خارجه می‌گوید این تغییر را آغاز کرده است.

Shallcr، می گوید: «سریف های پیچیده رپ بدی دریافت می کنند. صفحه‌نمایش‌های جدیدتر واضح‌تر هستند، بنابراین نسبت به گذشته نگران‌کننده‌تر هستند. از برخی جهات، این یک رویکرد قدیمی است. اگر 10 سال پیش بود، منطقی‌تر بود.»

هیچ تایپ فیس برای هر تجربه ای کار نمی کند. مغز ما ممکن است خواندن یک قطعه نثر را با حروفی که در آن برخی از شخصیت‌ها اشکال پیچیده دارند یا شبیه شخصیت‌های دیگر هستند، قابل کنترل باشد. اما افرادی که در درک مطلب مشکل دارند یا بینایی ضعیفی دارند، ممکن است چنین حروفی را برای پیمایش سخت بدانند. هیچ تایپ فیتی برای هر نوع اختلال بینایی یا شناختی ایده آل نیست، اما انتخاب کالیبری توسط و، امور خارجه باید به آس، خواندن متن برای تقریباً همه کمک کند.

جیسون سانتا ماریا، یکی از محققان، می‌گوید: «این واقعیت که ،ت در حال گفتگوی اینچنینی در مورد دسترسی است، دلگرم کننده است. طراح و نویسنده کتاب در تایپوگرافی وب. «شما می‌خواهید که سازمان‌های ،تی شما به این نوع چیزها اهمیت دهند، اگر این نوع تفکر به جاهای دیگری سرایت کند که متن و دسترسی به آن در اولویت است.»

فونت‌ها با فناوری‌هایی که ما برای خواندن آنها استفاده می‌کنیم، سازگار می‌شوند. آنچه امروز روی پرده‌ها کار می‌کند می‌تواند در چند سال آینده به نظر برسد. تصمیم و، امور خارجه برای اتخاذ یک تایپ فیس که در حال حاضر در راه است، ممکن است باعث ایجاد نگر، در میان طرفداران فونت شود، اما سازمان های ،تی به طور معروف کند و ضعیف هستند، بنابراین تغییر به کالیبری به سختی تعجب آور است. با این حال، این امکان وجود دارد که هیچ پیش فرضی برای همیشه کامل نباشد.

سانتا ماریا می‌گوید: «تایپ‌فیس‌ها مانند لباس‌ها، مبلمان و دکور هستند. «مد تغییر می کند و حالات و حساسیت ها در طول زمان تغییر می کند. فونت ها نیز باید سازگار شوند.»




منبع: https://www.wired.com/story/us-state-department-calibri-times-new-roman-fonts/