چرا برای بازگرداندن دودو به خود زحمت می دهیم؟


به نظر خیلی درست میاد. انقراض کامل یک گونه مست،م پیشرفت هایی در انواع زمینه ها است: ویرایش و توالی یابی ژن، رحم مصنوعی و غیره. Lamm می‌خواهد تمام فناوری‌هایی که Colossal توسعه می‌دهد کاربردهای بالقوه – و مشتری، که پرداخت می‌کنند – در دنیای مراقبت از سلامت انسان داشته باشد. او می گوید: «این برای استراتژی فناوری ما اساسی است.

بنیانگذار چند ایده دیگر برای جریان های درآمد بالقوه دارد. یکی از آنها روشی برای دانشمندان است که به سرعت سلول های ویرایش شده ژنی را تجزیه و تحلیل کنند و بررسی کنند که ویرایش ها مطابق انتظار عمل می کنند. او همچنین از برخی از کارهایی که تیم جنین شناسی Colossal روی آن کار می کند هیجان زده است. او می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که این کاربرد گسترده در تمام IVF دارد. اما مشخص نیست که آیا ما یک شرکت IVF را راه اندازی خواهیم کرد یا خیر. شاید ما فقط مجوز آن فناوری ها را صادر کنیم یا هر چیز دیگری.”

واضح است که پتانسیل برای اسپین اوت های جدید بخشی از این است که چرا سرمایه گذاران خطرپذیر در مورد نابودی هیجان زده هستند. اما جریان پول به سمت بیوتکنولوژی ممکن است به طرز ماهرانه‌ای نحوه تفکر ما در مورد حفاظت را تغییر دهد: آیا این موضوع در مورد رها ، همه چیز است یا تغییر گونه‌ها – مانند آنچه Colossal قصد دارد انجام دهد – تا بتوانند در دنیایی که انسان‌ها ساخته‌اند زنده بمانند؟ رونالد سند،، استاد فلسفه و مدیر مؤسسه اخلاق در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون، می‌گوید: جریان منابع به این بخش ممکن است انواع شیوه‌های حفاظتی را تغییر دهد.

سند، می گوید: «مجموعه جدیدی از ابزارهای بالقوه در اینجا وجود دارد، مجموعه جدیدی از امکانات و فرصت ها. چیزی که مشخص نیست این است که آیا این ابزارهای جدید واقعاً به این موضوع می پردازند که چرا ما در میانه یک رویداد انقراض جمعی هستیم، یا اینکه آنها فقط نوشداروی فناورانه ای برای این مشکل دارند، ی،ی اینکه انسان ها بسیار بیشتر از منابع جهان مصرف می کنند. آنها باید. سند، می گوید: «این خطر وجود دارد که متوجه شویم مشکل واقعی چیست که واقعاً باید حل شود.

علاوه بر این سؤالات فلسفی خاردار، کلوسال باید با چالش علمی احیای یک گونه پرنده منقرض شده نیز مق، کند. پرندگان چالش های منحصر به فردی را برای انقراض ایجاد می کنند زیرا دسترسی به اطلاعات ژنتیکی درون جنین پرندگان بسیار سخت تر است. در عوض، Colossal قصد دارد سلول‌هایی را که تبدیل به سلول‌های تخمک یا اسپرم می‌شوند، ویرایش کند و سپس آن‌ها را در جنین‌های پرنده در حال رشد کاشت. پرنده سپس با سلول‌های تخمک یا اسپرمی رشد می‌کند که حاوی دستور ژنتیکی یک دودوی عملکردی یا چیزی نزدیک به آن است. سپس دانشمندان می توانند این پرندگان را با این امید که در نهایت پرنده ای شبیه دودو تولید کنند، پرورش دهند.

کار دودو بر اساس تحقیقات بث شاپیرو، دیرینه‌شناس ارشد در Colossal و استاد دانشگاه UC سانتا کروز است. در سال 2022، شاپیرو تولید کرد اولین ژنوم کامل دودو. شاپیرو می‌گوید: «درست یا غلط، دودو نماد انقراض انسان‌ساز است. احیای دودو به م،ای کار روی نزدیکترین خویشاوند زنده آن، کبوتر نیکوبار است که در جزایر و سواحل ج، شرقی آسیا زندگی می کند.

اما امید این است که این پروژه ها بتوانند مزایایی بسیار فراتر از تک گونه ها داشته باشند. تام چی، بنیانگذار At One Ventures، یک صندوق سرمایه گذاری مخاطره آمیز متمرکز بر آب و هوا و سرمایه گذار عظیم، می گوید: “در این فرآیند، ما چیزهای قانع کننده ای در مورد زندگی به طور گسترده و گونه های فردی در عمق کار خواهیم کرد.” او به کار این استارت آپ بر روی وا،نی برای ویروس هرپس اندوتلیوتروپیک فیل کشنده (EEHV) به ،وان یکی از نمونه‌هایی که در آن حفاظت همچنان می‌تواند از کار Colossal سود ببرد، حتی اگر قادر به بازگرداندن ماموت نباشد.

چی می گوید: «ما در حال حاضر در دوران قدیمی حفاظت زندگی می کنیم. و راستش را بخواهید، ما اصلاً در آن بازی برنده نیستیم.» او می‌گوید که توسعه ابزارهای جدیدی مانند انقراض می‌تواند در نهایت به حفاظت برای رسیدگی به مقیاس عظیم تلفات گونه‌هایی که در حال حاضر روی زمین اتفاق می‌افتد کمک کند. به روشی عمیقاً متفکرانه، ما می‌تو،م افرادی باشیم که واقعاً به سلامت سیاره‌مان اهمیت می‌دهند، که واقعاً شفقت عمیقی برای سایر مردم و همچنین دیگران ایجاد می‌کنند.»

شاید. اما این خطر نیز وجود دارد که فناوری انقراض فقط یک چرخش مدرن بر یکی از مشکلات قدیمی حفاظت ایجاد کند: چند مورد گونه های کاریزماتیک نجات می یابند در حالی که بقیه طبیعت می سوزد. لازم نیست که اینطور باشد. توالی یابی ژنتیکی ابزاری قدرتمند برای کمک به حافظان محیط زیست است و ما به شدت نیاز به درک بیشتر در مورد قلمرو حیوانات داریم. ممکن است کمترین ،مت‌های کار Colossal همان ،مت‌هایی باشد که در نهایت بیشترین تأثیر را دارند.


منبع: https://www.wired.com/story/colossal-dodo-deextinction/