چشم انداز واقعیت مجازی اپل مورد توجه قرار می گیرد


این است زمان آهسته در دنیای گجت‌ها و فناوری مصرف‌کننده، برزخ محصول بین فصل CES و اعلام تلفن که باعث کمبود اخبار دستگاه می‌شود. در حال حاضر، تنها یک کار در جمع بندی اخبار گجت های این هفته وجود دارد: به خوبی در شایعات غوطه ور شوید و بفهمید که اپل چه می کند.

با این حال، باز هم، جزئیات جدیدی در مورد برنامه های در حال انجام اپل برای ساخت هدست واقعیت مجازی و واقعیت مجازی و ا،یستم واقعیت ،یبی به بیرون درز کرده است. با تشکر از گزارش های بلومبرگ و اطلاعات، چشم انداز اپل برای مورد انتظارترین دستگاه خود در سال های اخیر در حال تمرکز بیشتر است.

به نظر می رسد اپل مشتاق ایجاد دستگاهی است که تجربه iOS موبایل خود را در یک قلمرو مجازی یا افزوده تکرار کند. این هدست که مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید احتمالا Reality Pro نامیده می‌شود و اوا، امسال عرضه می‌شود، از دوربین‌های داخلی و خارجی برای ردیابی حرکات چشم و دست استفاده می‌کند تا بتو،د با اشیاء AR که در فضاهای واقعی نمایش داده می‌شوند کمانچه بازی کنید. این امکان تماس‌های AR FaceTime را فراهم می‌کند و ویدیوی واقعی از شخصی که هدست را به تن دارد، ارائه می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، این برای تماس‌های یک به یک کار می‌کند، که در آن تماس‌های چند نفره همه آنها را به‌،وان کارتون‌های کمی هولناک ،موجی اپل نشان می‌دهد.

اپل همچنین بی سر و صدا در حال ایجاد یک محیط نرم افزار AR است که خود و سایر شرکت ها می توانند در آن برنامه بسازند. ظاهراً اپل از فناوری هایی که معمولاً در بازی های ویدیویی استفاده می شود، مانند تولید رویه ای، برای ایجاد محیط های مجازی مانند یک باغ مراقبه و حتی یک محیط تعاملی استفاده کرده است. داستان دکتر سوس.

طبق گزارش‌ها، قیمت این هدست حدود 3000 دلار است و مدل‌های ارزان‌تر برای عرضه نهایی در سال 2024 یا 2025 برنامه‌ریزی شده است.

در اینجا برخی دیگر از اخبار گجت های این هفته آورده شده است.

مایکروسافت فروش ویندوز 10 را متوقف می کند

ویندوز 10، که به طور گسترده به ،وان یک سیستم عامل بسیار من، در نظر گرفته می شود، به نفع جانشین عمدتاً خوب خود به تدریج کنار گذاشته می شود. مایکروسافت می گوید که پس از 31 ژانویه، این کار را انجام خواهد داد دیگر نمی فروشد مجوزهای ویندوز 10

اما این سیستم عامل را به طور کامل از بین نمی برد – حداقل هنوز کاملاً. در صفحه فروشگاه ویندوز 10 خود، یک سلب مسئولیت بیان می کند که مایکروسافت از ویندوز 10 پشتیب، می کند تا 14 اکتبر 2025. این حدود یک دهه عمر سیستم عامل است که با پشتیب، گذشته مایکروسافت از سیستم عامل های محبوب خود در مسیر درستی قرار دارد. (مایکروسافت پشتیب، از ویندوز 7 بسیار محبوب را در سال 2020 متوقف کرد، بیش از یک دهه پس از انتشار آن.) با این حال، این نشان می دهد که مایکروسافت مشتاق است تا به طور کامل به دوران ویندوز 11 خود تغییر مسیر دهد. این شرکت اولین آپدیت بزرگ را برای سیستم عامل جدید خود در سپتامبر گذشته منتشر کرد.

زیرپشته یک حالت خصوصی دریافت می کند

Substack، خبرنامه مستقل و پلتفرم وبلاگ نویسی که به محبوبی از انواع رو،مه نگاران مستقل تبدیل شده است، در حال دریافت است حالت خصوصی. مانند حساب Finsta یا حلقه توییتر شما کار می کند، جایی که فقط افرادی که تایید کرده اید می توانند پست ها را ببینند. این شرکت با مقایسه مستقیم آن با حالت خصوصی اینستاگرام، می‌گوید این به Substackers راهی می‌دهد تا فیدها را آزمایش کند یا پست‌ها را فقط برای دوستان یا جوامع خاص در دسترس قرار دهد. (می‌د،د که تا زم، که نویسنده‌ای به‌طور تصادفی یک اسکریپ 8000 کلمه‌ای شاخ‌دار در صفحه اصلی پست کند، مسئله زمان است.)

این حرکت جذابیتی تقریبا نوستالژیک دارد. به هر حال، داشتن وبلاگی که افراد کمی آن را می خوانند، احتمالاً برای ما که در حدود سال 2007 آنلاین بودیم، بسیار آشنا خواهد بود.

U TikTalking 2 Me؟

TikTok اخیراً بسیار در اخبار بوده است، بیشتر به این دلیل که همه به تلاش برای ممنوع ، برنامه در ایالات متحده ادامه می دهند. با این حال، این برنامه همچنان به‌روزرس،‌های بی‌صدا را برای پلتفرم خود ارائه می‌کند. آ،ین آن توانایی است شخصی سازی کنید که از چه ،، DM دریافت می کنید.

می‌تو،د بین دردسترس بودن برای ارسال پیامک از همه، دنبال‌کنندگان متقابل یا دوستان پیشنهادی، یکی را انتخاب کنید. حالت پیشنهادی دوستان به ارسال پیامک از افرادی که از طریق مخاطبین خود یا سایر سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک اضافه کرده‌اید، اجازه می‌دهد. همچنین می تو،د DM ها را به طور کامل خاموش کنید. این به‌اندازه به‌روزرس،‌های اخیر کیفیت زندگی اینستاگرام با هدف محافظت از کاربران جوان‌تر جامع نیست، اما واضح است که TikTok DM را به ،وان راهی برای حفظ تعامل افراد در برنامه در اولویت قرار می‌دهد.


منبع: https://www.wired.com/story/apple-focuses-its-vr-vision/