گوگل به زودی تبلیغات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را به شما نشان خواهد داد


گوگل هزینه کرده است چند هفته گذشته ابزارهای مولد هوش مصنوعی را تبلیغ می‌،د که می‌توانند نتایج جستجو را برای کاربران خلاصه کنند، به آنها در تهیه مقاله کمک کنند، و در ع،‌های خانوادگی عالی، آسمان ابری را با نور خورشید عوض کنند. امروز نشان می‌دهد که ابزارهای مشابه چه کارهایی را برای ،ب‌وکار اصلی خود ی،ی فروش تبلیغات انجام می‌دهند.

سیستم‌های هوش مصنوعی مولد جدید برای مشتریان تبلیغاتی، متنی را در حال نوشتن می‌سازند تا آنچه را که یک فرد در جستجوی آن است به نمایش بگذارد، و آنها تصاویر محصول را برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنها در کار طراحی ایجاد می‌کنند. از آنجایی که توانایی‌های ChatGPT و همتای تصویری آن DALL-E هیجان جه، را در مورد هوش مصنوعی مولد برانگیخت، این ویژگی‌ها به رتبه‌های افزایش یافته تولیدکننده‌های متن و تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی که در چند ماه گذشته به خدمات آنلاین معرفی شده‌اند، اضافه می‌کند.

گوگل به‌،وان برترین فروشنده تبلیغات آنلاین جهان از نظر درآمد، سال‌هاست که از برنامه‌های هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان برای هدف قرار دادن کاربران و همچنین کمک به آنها در طراحی تبلیغات، مانند ویرایش خودکار اندازه تصاویر، استفاده می‌کند. اکنون، با مدل‌های قوی‌تر هوش مصنوعی که قادر به انجام کارهایی مانند تولید تصاویر واقعی ع، هستند، امیدوار است نشان دهد که تجارت تبلیغاتی‌اش که 80 درصد از کل فروش آن را تشکیل می‌دهد، می‌تواند برای تبلیغ‌کنندگان نیز جذاب‌تر باشد.

هجوم اخیر اعلامیه‌های مرتبط با هوش مصنوعی توسط گوگل، سهام شرکت مادرش، آلفابت را افزایش داده است، که نشان می‌دهد ترس‌ها در مورد ظهور جستجوی وب به سبک ChatGPT که جستجوی گوگل و ،ب‌وکارهای تبلیغاتی را فلج می‌کند، کاهش یافته است.

گوگل ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان به تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌کند، اما اگر متن‌ها و تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی، ،ب‌وکارها را تشویق به قرار دادن تبلیغات بیشتر کنند یا بتوانند کلیک‌های بیشتری را از سوی مصرف‌کنندگان جلب کنند، می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند. نقش غالب گوگل در فروش تبلیغات آنلاین به این م،ی است که این صنعت می تواند یکی از اولین ،، باشد که هوش مصنوعی مولد را به طور گسترده در جریان کاری خود گنجانده است. جری دیش،، معاون نظارت بر تبلیغات گوگل می‌گوید: «ما می‌تو،م تبلیغات مرتبط‌تر و زیباتری را به کاربران ارائه دهیم، آزادی خلاقانه‌تری را برای تبلیغ‌کنندگان ارائه دهیم و عملکرد بهتری ارائه دهیم. او از بحث در مورد چشم اندازهای مالی خاص برای هوش مصنوعی مولد در تبلیغات خودداری کرد.

همانطور که هر ،ی که با یک ربات چت هوش مصنوعی یا تولید کننده تصویر آزمایش کرده است می داند، ،وجی آنها می تواند غیرقابل پیش بینی و حتی ناپسند باشد. و آنها نگر، عمومی را در مورد اینکه آیا توسعه آنها از نقض حق چاپ منتفع شده است یا خیر، ایجاد کرده اند.

دیش، می‌گوید که این شرکت در نظارت بر کیفیت تصاویر و متن تولید شده توسط ویژگی‌های جدید، که برخی از آنها در حال حاضر به صورت بتا در دسترس تبلیغ‌کنندگان قرار گرفته‌اند، “کوشا” خواهد بود. گوگل برخی از آنها را به طور گسترده‌تری نسبت به رقیب اصلی خود، متا، راه‌اندازی می‌کند، که اوایل این ماه اعلام کرد که در ابتدا از تبلیغ‌کنندگان منتخب دعوت می‌کرد تا ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را امتحان کنند.

ارائه هوش مصنوعی مولد در تبلیغات احتمالاً گران است، زیرا هزینه‌های مح،اتی برای اجرای مدل‌های تولید متن و تصویر بسیار با،ت. در یک کنفرانس هفته گذشتهآپارنا رام،، مدیر هوش مصنوعی متا گفت که تولید ،وجی از این نوع مدل‌ها 1000 برابر گران‌تر از استفاده از هوش مصنوعی برای توصیه محتوا و نظارت بر فیدهای خبری کاربران است.

یکی از ویژگی‌های جدید گوگل اکنون متن آگهی‌های جستجوی ،یسی زبان را بر اساس آنچه که شخص در کادر جستجوی شرکت تایپ کرده و داده‌های گوگل در مورد تبلیغ‌کننده تطبیق می‌دهد. قبلاً، هر بار که شخصی جستجو می‌کرد، الگوریتم‌ها باید متنی را برای نمایش از مجموعه‌ای انتخاب می‌،د که تبلیغ‌کننده به صورت دستی از قبل نوشته بود.


منبع: https://www.wired.com/story/google-chatgpt-ai-generated-ads/