یک بشقاب پرنده را دیدید؟ یک برنامه برای آن وجود دارد


استارت آپ فناوری آزمایشگاه ،گما می خواهد مشاهده یوفوها را به علم داده تبدیل کند.

پیش از این، افرادی که نورهای عجیب و غریبی را دیده بودند که در اطراف آسمان می چرخیدند، نمی توانستند کاری جز اطلاع رس، به دوستان خود یا تماس با آژانس های اطلاعاتی انجام دهند. به زودی، هر ،ی که گوشی هوشمند دارد می‌تواند از یک برنامه برای گزارش یک رویداد غیرقابل توضیح در صورت وقوع استفاده کند.

آزمایشگاه ،گما اپلیکیشن موبایل امروز منتشر شد، در ابتدا فقط بر اساس دعوتنامه و در حین بررسی اشکالات، اگرچه قصد دارند آن را در دسترس عموم قرار دهند. در حال حاضر، دانلود و استفاده از آن رایگان خواهد بود، اگرچه شرکت می تواند بعداً برای ویژگی های اضافی هزینه کند. این شرکت فقط داده‌های جدید را جمع‌آوری نمی‌کند – قبلاً داده‌های حدود 300000 مشاهده جه، را در قرن گذشته جمع‌آوری کرده و آنها را در سیستم خود گنجانده است – و در حالی که مجموعه داده‌های آن‌ها در دسترس عموم خواهد بود، الگوریتم‌های آن‌ها برای ارزیابی آن‌ها نخواهند بود. .

“در هسته ما، ما یک شرکت علم داده هستیم. مارک داگ،، مدیر عامل شرکت مستقر در نیویورک، می گوید: ما در حال ساخت اولین پلت فرم داده و جامعه هستیم که به طور انحصاری به مطالعه پدیده های نابهنجار ناشناس اختصاص یافته است.

با حسن نیت از آزمایشگاه ،گما

بخشی از هدف آنها کاهش انگ گزارش چیزی غیرقابل توضیح است – حتی اگر بیننده واقعاً فکر نکند که این موضوع از بیگانگان بازدید می کند. (برای ثبت، برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های ،تی مانند آزمایشگاه‌های ،گما اکنون از اصطلاح UAPs به جای بشقاب پرنده استفاده می‌کنند: پدیده‌های ناهنجار ناشناس، به جای اشیاء پرنده ناشناس. این تغییر شامل طیف گسترده‌ای از اجرام است که ممکن است منشأ فرازمینی نداشته باشند. و برای اینکه اصطلاحات کمتر تحقیرآمیز به نظر برسند.)

شناسایی یک شی ناشناخته و دور یا توضیح پدیده‌ای که قبلاً ندیده‌اید، چالشی منحصر به فرد است. با این وجود، این برنامه از کاربران سوالات ساختاری می پرسد، مانند اینکه کاربر چه زم، و در کجا در آسمان چیزی را دیده است و تقریباً چه شکلی داشته است. همچنین به آنها فضایی می دهد تا داستان رؤیت خود را بگویند و جزئیات بیشتری را ارائه دهند و می توانند ع، یا ویدیو را آپلود کنند. این کمی شبیه پروژه های علمی شهروندی است که در آن داوطلبان به طبقه بندی تصاویر تلسکوپ کهکشان ها کمک می کنند، اما در این مورد تصاویر توسط داوطلبان ارسال می شود و بیشتر طبقه بندی توسط یک الگوریتم انجام می شود.

با این حال، این شرکت می‌خواهد چیزی بیش از دریافت داده‌های زیاد انجام دهد: آنها می‌خواهند مدل‌های اختصاصی خود را برای رد چیزهایی که UAP نیستند، مانند تعیین اینکه آیا صاعقه یا هواپیمای طبقه‌بندی نشده در نزدیکی وجود دارد، استفاده کنند. و آن‌ها می‌خواهند اعتبار منابع داده را نیز فیلتر کنند و بین «خلبان‌های نظامی بسیار معتبر، ناظران آموزش‌دیده با تأیید چندین حسگر، و سپس در نقطه مقابل طیف … یک شاهد که شاید چند نوشیدنی بیش از حد مصرف کرده باشد، تمایز قائل شوند. داگ، می گوید و نقطه نور، را در آسمان دیدم.

او استدلال می‌کند: «مساله اصلی مطالعه این مسئله یک مشکل داده‌ها بوده است: «چه چیزی معتبر است، چه چیزی نیست، چه ،ی معتبر است، چه ،ی نیست؟»». “کاری که ما در ت،م انجام دهیم این است که سطحی از استانداردسازی و دقت را به آن برس،م.”

البته، چالش اعمال استانداردسازی علمی برای چیزی است که ممکن است اصلاً علمی نباشد. شهادت شاهدان عینی بسیار غیر قابل اعتماد است و مردم آنچه را که می بینند بر اساس عواملی مانند رویدادهای جاری و پیشینه علمی، سیاسی و فرهنگی خود تفسیر می کنند. کیت دورش، مورخ دانشگاه پنسیلو،ا، که متخصص تولید دانش علمی است، می‌گوید: «داده‌هایی که دریافت می‌کنید از نظر اجتماعی ساخته شده‌اند.

با حسن نیت از آزمایشگاه ،گما

مشاهده یوفو به ،وان یک وسواس آمریکایی پس از جنگ جه، دوم و حادثه رازول در سال 1947 آغاز شد، زم، که مردم در نیومکزیکو ، های مرموزی را پیدا ،د که ممکن است (یا ممکن است) از یک بالون نظامی سقوط کرده باشد. دورش می گوید که مشاهدات به سرعت در بیشتر نقاط جهان گسترش یافت و علاقه به رازول، و همچنین برنامه های فضایی نوپای ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی، ممکن است مردم را تشویق کند که نورهای آسمان را به ،وان فناوری بیگانه تصور کنند. اما، او ادامه می دهد، پس از پرتاب ماهواره اسپوتنیک توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1957، تعداد کمتری از یوفوها مشاهده شد – وقتی مردم چیز عجیبی را در آسمان دیدند، آن را به ،وان یک فضاپیمای ساخته شده توسط انسان در نظر گرفتند. و ژئوپلیتیک محل زندگی شما نیز مهم است. او می‌گوید امروزه وقتی آلم،‌ها شاهد پدیده‌های عجیبی هستند، اغلب آنها را به صنایع دستی روسیه و آمریکا نسبت می‌دهند. او می گوید: «وقتی به دنبال چیزی خاص می گردید، این همان چیزی است که خواهید دید.

سازمان های ،تی همیشه به دلایل امنیت ملی به گزارش های مربوط به بشقاب پرنده ها علاقه مند بوده اند، زیرا مشاهده بشقاب های پرنده ممکن است در واقع مشاهده هواپیمای مخفی رقیب باشد. (یا اگر این کاردستی در واقع پروژه طبقه بندی شده خود کشور بود، توصیفات مشاهده ممکن است نشان دهد که چگونه برای دیگران به نظر می رسد.)


منبع: https://www.wired.com/story/s،ted-a-ufo-theres-an-app-for-that/