نبرد جهانی برای تنظیم هوش مصنوعی تازه آغاز شده است | سیمی


تا پایان ماه آوریل، پارلمان اروپا فهرستی از اقداماتی را که باید ممنوع شود، به صفر رسانده بود: امتیازدهی اجتماعی، پلیس پیش‌بینی‌کننده، الگوریتم‌هایی که به‌طور بی‌توجهی اینترنت را برای ع،‌ها می‌،اشند، و تشخیص بیومتریک بلادرنگ در فضاهای عمومی. با این حال، روز پنجشنبه، اعضای پارلمان از حزب محافظه‌کار خلق اروپا همچنان در حال بررسی این موضوع بودند که آیا ممنوعیت بیومتریک باید برداشته شود یا خیر. براندو بنیفی، گزارشگر و یک ایتالیایی می‌گوید: «این یک موضوع سیاسی شدیداً تفرقه‌انگیز است، زیرا برخی از نیروها و گروه‌های سیاسی آن را یک نیروی مبارزه با جرم و جنایت می‌دانند و برخی دیگر، مانند مترقی‌ها، آن را به‌،وان یک سیستم کنترل اجتماعی می‌بینیم». نماینده پارلمان اروپا از گروه سیاسی سوسیالیست ها و دموکرات ها.

سپس صحبت هایی در مورد انواع هوش مصنوعی که باید به ،وان پرخطر علامت گذاری شوند، مانند الگوریتم هایی که برای مدیریت نیروی کار یک شرکت یا توسط ،ت برای مدیریت مهاجرت استفاده می شود، مطرح شد. اینها ممنوع نیست. “اما به دلیل پیامدهای بالقوه آنها – و من بر این کلمه تاکید می کنم پتانسیلرئیس نچیتا، نماینده روم،ایی پارلمان اروپا و دراگوش تودوراچه، گزارشگر روم،ایی، می‌گوید: «درباره حقوق و منافع ما، آنها باید برخی از ا،امات انطباق را طی کنند تا مطمئن شوند که این خطرات به درستی کاهش می‌یابند. با شفافیت توسعه‌دهندگان باید نشان دهند که از چه داده‌هایی برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کرده‌اند، و باید نشان دهند که چگونه فعالانه سعی در حذف سوگیری داشته‌اند. همچنین یک بدنه هوش مصنوعی جدید برای ایجاد یک مرکز مرکزی برای اجرا راه اندازی خواهد شد.

شرکت‌هایی که ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT را به کار می‌گیرند، باید افشا کنند که آیا مدل‌هایشان در مورد مطالب دارای حق چاپ آموزش دیده‌اند یا خیر، که احتمال دادخواهی را بیشتر می‌کند. و تولیدکنندگان متن یا تصویر، مانند MidJourney، نیز باید خود را به ،وان ماشین شناسایی کنند و محتوای خود را به گونه‌ای علامت‌گذاری کنند که نشان دهد به‌طور مصنوعی تولید شده است. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که ابزارهایشان سوء استفاده از کودکان، تروریسم، یا سخنان مشوق عداوت و تنفر یا هر نوع محتوای دیگری که قو،ن اتحادیه اروپا را نقض می‌کند تولید نکند.

یک نفر که خواست نامش فاش نشود زیرا نمی‌خواست توجه منفی گروه‌های لابی را به خود جلب کند، گفت که برخی از قو،ن سیستم‌های هوش مصنوعی همه‌منظوره در آغاز ماه مه به دنبال لابی‌گری غول‌های فناوری کاهش یافت. ا،امات مدل های پایه – که اساس ابزارهایی مانند ChatGPT را تشکیل می دهند – که باید توسط کارشناسان مستقل حسابرسی شوند، حذف شدند.

با این حال، مجلس موافقت کرد که مدل‌های پایه باید قبل از عرضه به بازار در یک پایگاه داده ثبت شوند، بنابراین شرکت‌ها باید آنچه را که شروع به فروش کرده‌اند به اتحادیه اروپا اطلاع دهند. نیک، موس، مدیر مدیریت هوش مصنوعی اروپا در Future Society، یک اتاق فکر، می گوید: «این شروع خوبی است.

لابی توسط شرکت های بزرگ فناوری، از جمله آلفابت و مایکروسافتسارا مایرز وست، مدیر عامل مؤسسه AI Now، اندیشکده دیگر، می‌گوید، چیزی است که قانونگذاران سراسر جهان باید مراقب آن باشند. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم که ما شاهد یک کتاب بازی در حال ظهور هستیم که نشان می‌دهد چگونه آنها سعی می‌کنند محیط سیاست را به نفع خود تغییر دهند.

آنچه پارلمان اروپا به آن پایان داد توافقی است که تلاش می کند همه را راضی کند. یکی از مقامات پارلمان که خواست نامش فاش نشود، می گوید: «این یک سازش واقعی است. “همه به یک اندازه ناراضی هستند.”


منبع: https://www.wired.com/story/the-global-battle-to-regulate-ai-is-just-beginning/