ChatGPT باعث می‌شود دانشگاه‌ها درباره سرقت ادبی تجدیدنظر کنند


اگرچه Daily اذعان می‌کند که این رشد تکنولوژیکی نگر،‌های جدیدی را در دنیای آکادمیک ایجاد می‌کند، اما او آن را قلمروی کاملاً ناشناخته نمی‌داند. دیلی می‌گوید: «من فکر می‌کنم ما برای مدتی در نسخه‌ای از این قلمرو بوده‌ایم. «دانشجوی، که مرتکب سرقت ادبی می‌شوند، اغلب مطالبی را از یک «جایی» قرض می‌گیرند – برای مثال، یک وب‌سایت که دارای اسناد تألیفی روشنی نیست. من گمان می‌کنم که تعریف سرقت ادبی به چیزهایی که تولید می‌کنند نیز گسترش یابد.»

در نهایت، Daily معتقد است، دانش‌آموزی که از متن ChatGPT استفاده می‌کند، هیچ تفاوتی با دانش‌آموزی که تکه‌های متن را بدون ذکر منبع از ویکی‌پدیا کپی و جای‌گذاری می‌کند، دیده نمی‌شود.

دیدگاه دانشجویان در مورد ChatGPT یک مسئله دیگر است. ،، مانند کابز وجود دارند که نمی‌توانند تصور کنند نام خود را بر روی هر چیزی که توسط ربات تولید می‌شود قرار دهند، اما دیگر، هستند که آن را فقط ابزار دیگری مانند بررسی املا یا حتی یک ماشین حساب می‌بینند. برای جاکوب گلمن، دانشجوی دوم دانشگاه براون، ChatGPT صرفاً به ،وان یک دستیار تحقیقاتی من، و نه بیشتر وجود دارد.

“تقلب” نامیدن استفاده از ChatGPT برای است،اج منابع قابل اعتماد از اینترنت بی م،ی است. گلمن می‌گوید: مثل این است که بگوییم استفاده از اینترنت برای انجام تحقیقات غیراخلاقی است. برای من، ChatGPT معادل تحقیق است [typing ،istant] گرامر. من از روی عملی بودن از آن استفاده می کنم و این واقعاً تمام است.» کابز احساسات مشابهی را ابراز کرد و ربات هوش مصنوعی را با “یک دایره المعارف آنلاین” مقایسه کرد.

اما در حالی که دانش آموز، مانند گلمن از ربات برای سرعت بخشیدن به تحقیق استفاده می کنند، دیگران از ویژگی ورودی سریع با ظرفیت بالا برای تولید آثار تکمیل شده برای ارسال استفاده می کنند. ممکن است واضح به نظر برسد که در اینجا چه چیزی به ،وان تقلب واجد شرایط است، اما مدارس مختلف در سراسر کشور برداشت های متضادی را ارائه می دهند.

به گفته کارلی وارفیلد، رئیس هیئت افتخاری دانش‌آموزان کالج Bryn Mawr، این مدرسه هرگونه استفاده از این پلتفرم‌های هوش مصنوعی را سرقت ادبی می‌داند. محبوبیت این ابزار فقط مست،م تمرکز بیشتر در ارزیابی هدف پشت تخلفات دانش آموزان است. وارفیلد توضیح می‌دهد که دانش‌آموز، که مقاله‌هایی را که کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شده است تحویل می‌دهند، کاملاً با ،، که از ابزارهای آنلاین وام می‌گیرند بدون اطلاع از استنادهای استاندارد متفاوت هستند. از آنجا که پدیده ChatGPT هنوز جدید است، سردرگمی دانش آموزان در مورد اخلاق قابل درک است. و مشخص نیست که پس از فرونشستن گرد و غبار – در هر مدرسه، چه سیاست‌هایی در جای خود باقی خواهند ماند.

در بحبوحه تغییرات اساسی در هر دو حوزه دانشگاهی و فناوری، دانشگاه ها مجبور هستند در تعاریف خود از یکپارچگی دانشگاهی تجدید نظر کنند تا به طور منطقی شرایط جامعه را منع، کنند. تنها مشکل این است که جامعه هیچ رکودی نشان نمی دهد.

دیلی توضیح داد: «کد یکپارچگی آکادمیک فعلی ویلانوا به‌روزرس، خواهد شد تا شامل زب، باشد که استفاده از این ابزارها را برای تولید متنی ممنوع می‌کند که سپس دانش‌آموزان به‌،وان متنی که به‌طور مستقل تولید می‌کنند، نمایش می‌دهند». اما من فکر می کنم که این یک چیز در حال تکامل است. و آنچه که می تواند انجام دهد و آنچه که ما در ادامه به آن نیاز خواهیم داشت تا مراقب باشیم نیز به نوعی یک هدف متحرک خواهد بود.

علاوه بر سوالات پیچیده‌تر در مورد اینکه ChatGPT یک ابزار تحقیق است یا یک موتور سرقت ادبی، این امکان نیز وجود دارد که بتوان از آن برای یادگیری استفاده کرد. در سایر محیط های آموزشی، معلمان آن را راهی برای نشان دادن کاستی های هوش مصنوعی به دانش آموزان می دانند. برخی از مربیان در حال حاضر اصلاح نحوه تدریس آنها با دادن تکالیفی به دانش‌آموزان، ربات‌هایی که نمی‌توانستند آن‌ها را انجام دهند، مانند آن‌هایی که به جزئیات شخصی یا حکایت نیاز دارند. همچنین موضوع تشخیص استفاده از هوش مصنوعی در کار دانش آموزان وجود دارد که یک در حال رشد صنعت کلبه همه مال خودش

در نهایت، دیلی می گوید، مدارس ممکن است به قو،نی نیاز داشته باشند که طیفی از متغیرها را منع، کنند.

دیلی می‌گوید: «حدس من این است که برخی از سیاست‌های کلی توسعه خواهند یافت که اساساً می‌گویند، مگر اینکه از یک استاد اجازه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را داشته باشید، استفاده از آن‌ها نقض کد یکپارچگی آکادمیک تلقی می‌شود.» این امر به اساتید اجازه می دهد تا از آن در تدریس یا تکالیف خود استفاده کنند، تا زم، که به صراحت تصریح کنند که آن را مجاز می دانند.

در مورد ChatGTP، برنامه موافق است. در پاسخ به این سوال که چگونه مدارس می توانند با عدم صداقت تحصیلی مبارزه کنند، می گوید: “پیشرفت در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی انتظار می رود که در سال های آینده نوآوری های قابل توجهی ایجاد کند.” “مدارس باید به طور مداوم کدهای افتخار تحصیلی خود را با پیشرفت فناوری بررسی و به روز کنند تا مطمئن شوند که روش های فعلی استفاده از فناوری در محیط های دانشگاهی را مورد توجه قرار می دهند.”

اما، یک ربات این را می گوید.


منبع: https://www.wired.com/story/chatgpt-college-university-plagiarism/