اشتراک جدید متا سرویس بسیار آشنا به نظر می رسد. کاربران اینستاگرام و فیسبوک با قیمتی بین 11.99 تا 14.99 دلار در ماه، علامت آبی “تأیید شده”، دسترسی به ویژگی های امنیتی بهتر و دید بیشتر در جستجو را دریافت خواهند کرد. نظرات آنها نیز در اولویت خواهد بود.
این بسته دارای انعکاس قوی از سرویس اشتراک آبی توییتر است که تحت مدیریت مالک جدید ایلان ماسک راه اندازی شد، که به شدت در تلاش برای یافتن راه هایی برای ،ب درآمد از پلتفرم خود بوده است – اخیراً با گفتن اینکه کاربران قادر به استفاده از دو-متن مبتنی بر متن نیستند. احراز هویت فاکتور مگر اینکه مش، شوند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در پستی به نام Meta Verified را اعلام کرد کانال اینستاگرامش در 19 فوریه، گفت که این سرویس، که ابتدا در استرالیا و نیوزلند عرضه خواهد شد، “در مورد افزایش اصالت و امنیت در سراسر خدمات ما است.”
تحلیلگران می گویند که اگرچه این حرکت برای متا کاملاً غیرعادی نیست، اما به فقدان نوآوری در این غول رسانه های اجتماعی اشاره دارد که از اوا، سال گذشته بیش از 11000 کارگر خود را ا،اج کرده و میلیاردها دلار را برای فشار خود به سمت دنیای متا هزینه کرده است. ، یک فناوری بدون مدل تجاری مشخص.
متا همیشه کپی در DNA خود داشته است – حلقههای اینستاگرام یکی از لیست طول، نمونههای برجسته است – بنابراین جای تعجب نیست که با دیدن توئیتر از ارائه عملکردهای اولیه به ،وان یک سرویس ممتاز، زاکربرگ تلاش میکند همین کار را انجام دهد. تاما لیور، استاد مطالعات اینترنتی در دانشگاه کرتین استرالیا می گوید. «حرکت متا برای کپی ، مدل اشتراک توییتر نشاندهنده فقدان مشخص ایدههای جدید است… متا کارکنان خود را کنار گذاشته است و در حال هدر دادن پول برای ساخت متاورسی است که در حال حاضر هیچ، به آن علاقهای ندارد.»
در حالی که متا بر جنبههای امنیتی محصول اشتراکی خود تأکید کرده است، این واقعیت که مش،ین در پلتفرمهای این شرکت بیشتر دیده میشوند، تغییر قابل توجهی را برای کاربران نشان میدهد.
تلاشهای توییتر برای وادار ، کاربران به پرداخت هزینه برای ویژگیها، از جمله تبلیغات بیشتر توسط الگوریتمهایش، با انتقادات گستردهای مواجه شده است و بسیاری تهدید کردهاند که این پلتفرم را ، خواهند کرد، اگرچه اطلاعات قابل اعتمادی در مورد تعداد افرادی که این پلتفرم را دنبال کردهاند وجود ندارد.
با این حال، اسنپ چت و دیسکورد نیز هر دو سطوح اشتراک پولی را بدون سطح خشم مشابه به کاربران معرفی کردهاند، که نشان میدهد دوست نداشتن Twitter Blue میتواند به خود ماسک و نگر،های گستردهتر در مورد این پلتفرم مرتبط باشد.
مت ناوارا، تحلیلگر رسانه های اجتماعی، که برای اولین بار خبر تغییر متا را منتشر کرد، می گوید: متا شاهد راه اندازی برنامه های اشتراک Snapchat، Discord و Twitter بوده است که به کاربران قدرتمند ویژگی ها یا امتیازات بیشتری می دهد. او می گوید که ایده پرداخت برای ویژگی هایی که قبلا رایگان بودند، شروع به عادی شدن کرده است. خطری که وجود دارد برای آنها از نظر موفقیت آمیز بودن آن کاهش می یابد.
صرف نظر از این، ناوارا اعتراف می کند که وضعیت تایید شده را از متا ،یداری نخواهد کرد. او می گوید: «فکر نمی کنم ارزشش را داشته باشد.
مشخص نیست که متا چقدر می تواند از طریق تأیید جمع آوری کند. توییتر برای فروش اشتراکهای سرویس Blue خود با مشکل مواجه شده است و The Information گزارش میدهد که این پلتفرم دارد کمتر از 300000 مش، در سراسر جهان– که کمتر از 1 درصد از 3 میلیارد دلاری که ماسک میخواهد شرکت داشته باشد را به ارمغان میآورد. خانواده برنامه های متا، از جمله اینستاگرام، فیس بوک و WhatApp، تقریباً 10 برابر تعداد کاربران ماهانه توییتر هستند.
منبع: https://www.wired.com/story/meta-verified-instagram-facebook-twitter-out-of-ideas/