Polestar یک است نام تجاری کاملاً الکتریکی مبتنی بر طراحی، بنابراین ورود Polestar 4 تعجب آور نیست (به خصوص اینکه بعد از Polestar 1، 2 و 3 به همین شکل است). اما چیزی که قابل تامل است این است که این برند باهوش متفکران جانبی و صاحب سبک میخواهند یکی از برجستهترین سولههای خودرو ی،ی SUV کوپه را نجات دهند.
این کمک می کند که مدیر عامل شرکت، توماس اینگنلث، در زندگی قبلی یک طراح بوده است. ما به جای اینکه صرفاً یک SUV موجود را اصلاح کنیم، خط سقف سریعتری به آن بدهیم و در نتیجه ،اصری مانند فضای سر و راحتی عقب را به خطر بیندازیم، Polestar 4 را از ابتدا به،وان نسل جدیدی از کوپههای SUV طراحی کردهایم که راحتی سرنشینان عقب را تحسین میکند. او ادعا میکند.
بنابراین، در حالی که قدرتمندترین دو موتوره Polestar 4 از یک باتری 102 کیلووات ساعتی برای برد ادعایی 350 مایل (WLTP) استفاده می کند و پرکارآمدترین Polestar تا به امروز است، قابل درک است که همه نگاه ها به طراحی خودرو و ،مت عقب آن معطوف شده است. به ویژه پایان یابد. چرا؟ زیرا Polestar به طور کامل از شر شیشه عقب سنتی خلاص شده است.
آنهایی که در خانه های شیشه ای هستند
ع،: Polestar
این ایده ای است که این شرکت در سال 2020 شگفت انگیز خود بررسی کرد دستور ماشین مفهومی، اما اینجا واقعاً است. با توجه به اینکه شکل “شیشهخانه” یک خودرو، همانطور که طراحان به آن اشاره میکنند، هسته اصلی نحوه خواندن یک وسیله نقلیه است، حذف یک بخش اصلی از آن یک جمله بد است.
Polestar این کار را با پذیرش قابلیت های صفحه نمایش با کیفیت بالا که جایگزین آینه قدیمی قدیمی شده است، انجام داده است. این یک تغذیه بیدرنگ از دوربین پشتی نصبشده روی سقف نشان میدهد و میدان دید بسیار وسیعتری را ارائه میدهد. اینها جدید نیستند – رنج روور سالها است که از آینه دوربین ClearSight خود استفاده میکند – اما Polestar اولین ،ی است که از پتانسیل طراحی حدا،ر استفاده را میکند.
دلیل؟ در طویل ، شبح Polestar 4، ویژگیهای آیرودینامیکی خودرو نیز بهینه شده است، که بخش مهمی از تسلیحات یک EV است. 4 دارای ضریب درگ 0.26 بسیار لغزنده است. اما امکان بازبینی محفظه عقب خودرو را نیز فراهم می کند.
ما،یمیلیان میسونی، رئیس طراحی Polestar، به WIRED میگوید: «در گذشته، ما همیشه مجبور بودیم یک بازشو در عقب برای یک آینه فیزیکی ایجاد کنیم. فناوری دوربین در حال حاضر وضوح بسیار بالایی دارد، در شب به خوبی کار میکند، و نرمافزار دائماً در حال ارتقا است، بنابراین ما میتو،م به مرور زمان به سیستم ارزش اضافه کنیم. میتو،م شیشه عقب را برداریم و کل ساختار را بیشتر به عقب ببریم. پیله ایجاد می کند.»
منبع: https://www.wired.com/story/polestar-4-2023-reveal/