XPeng G9 چین می تواند بهترین شاسی بلند الکتریکی در سراسر جهان باشد


سرمایه گذاران آمریکایی به دنبال برای ساخت یک نمونه کار EV دقیقاً برای انتخاب ،اب نیست. به غیر از تسلا، بسیاری از شرکت‌ها خودرو تولید نکرده‌اند، یا اگر تولید کرده‌اند، تعداد آنها بسیار کم است که شناخت پتانسیل واقعی آنها دشوار است. با این حال، جالب است که اگر بخواهید انتخاب خود را به شرکت هایی محدود کنید که بیش از 100000 خودرو در سال تولید می کنند، به سه تولیدکننده چینی در فهرست ایالات متحده کاهش می یابد.

نیو احتمالاً شناخته شده ترین در بین این سه مورد است، و دارای طرح مخصوص به خود از طرفدار، است که تقریباً به اندازه برخی از طرفداران تسلا ستیزه جو هستند. ترفند اصلی مهم، Nio تعویض باتری است و به خوبی تبلیغ شده است برنامه های گسترش جهان که تا پایان سال 2025 خودروهای خود را در 25 بازار از جمله بیشتر اروپا و ایالات متحده خواهد دید.

XPeng، مانند Nio، در حال حاضر در اروپا به فروش می رسد – در واقع، XPeng اول به آنجا رسید و برخلاف سومین عضو گروه سه گانه، لی خودکار، این موجودیت بسیار شناخته شده تری در خارج از چین است. با این حال، جایی که XPeng مایل است خود را در جایگاه خود قرار دهد، در سمت فناوری است.

در حالی که XPeng به اندازه Nio در مورد برنامه های توسعه خود پر سر و صدا نبوده است، این شرکت به تدریج جای پای خود را در سراسر اروپا گسترش می دهد: در حال حاضر این برند در نروژ، سوئد، دانمارک و هلند به فروش می رسد و آ،ین مدل، XPeng G9، بسیار در مورد آن گسترش است. این شرکت ادعا می کند که این اولین مدل طراحی شده به ،وان یک خودروی جه، است.

فقط این هفتهXPeng قیمت راه اندازی SUV پرچمدار G9 و سدان اسپورت جدید P7 را اعلام کرد که هر دو دارای ضمانت نامه 160000 کیلومتری هفت ساله هستند که از 57990 یورو (62687 دلار) برای G9 و 49990 یورو (54040 دلار) شروع می شود. P7. هر دو در حال حاضر برای سفارش در دسترس هستند.

در واقع، XPeng تنها در سال 2018 با G3، یک کراس اوور کوچک، فروش خودرو را آغاز کرد. پس از آن P7، یک سدان اسپرت، در سال 2020 عرضه شد که تا به امروز پرفروش ترین مدل این شرکت بوده است. این دو مدل هم اکنون در اروپا و چین موجود است. در سال 2021 این برند راه اندازی شد P5، یک سدان “کامپکت” کاملاً بزرگ که اولین مدلی بود که دارای لیدار بود و فقط در چین موجود است.

بازی پریمیوم

ع،: Xpeng

مدل های قبلی XPeng شبیه به جریان اصلی فول، واگن یا فورد بودند. در حالی که ممکن است این فناوری به سمت قلمرو تسلا فشار آورده باشد، انتخاب مواد پایه ای بود. در اینجا G9 همه چیز را تغییر می دهد: این نه تنها بزرگترین و گران ترین استارتاپ تاکنون است، بلکه به نظر می رسد که در حال مانور دادن به سمت برتر است.


منبع: https://www.wired.com/story/first-drive-xpeng-g9/