این غول ماهواره ای اروپایی برای Starlink می آید


اوا برنکه توضیح می دهد اولین سال او در راس سومین شرکت بزرگ ماهواره ای جهان به ،وان یک “گردباد”. این یک دست کم گرفتن است. از زم، که او در ژانویه 2022 شغل اصلی یوتلست را به دست گرفت، مدیر عامل دانمارکی به رقیب مستقیم ایلان ماسک تبدیل شد، توسط ،ت اوکراین به کمک به تبلیغات روسیه متهم شد و خود را در انبوه سیاست تلخ برگزیت یافت – و این قبل از آن بود. شما حتی به تلاش ،ابکارانه ایران اشاره می کنید.

با وجود همه اینها، برنکه این تصور را ایجاد می کند که همه چیز را تحت کنترل دارد. وقتی او به یوتلست رسید، تجارت نان و کره این شرکت فرانسوی با استفاده از ماهواره‌های زمین‌ایستا کانال‌های تلویزیونی را به خانه‌ها پخش می‌کرد – ماهواره‌هایی که با سرعت زمین حرکت می‌کنند و بنابراین در یک موقعیت ثابت می‌مانند. او می‌گوید سازم، که او به ارث برد، باثبات و مستحکم بود – اما در صنعتی که دستخوش تغییرات اساسی است، راکد بود. اگرچه یوتلست شروع به استفاده از ناوگان زمین ثابت خود برای ارائه اینترنت ماهواره ای کرد، درآمد تلویزیون آن رو به کاهش بود.

ورود دو تن از ثروتمندترین مردان جهان – الون ماسک با شبکه استارلینک اسپیس ای، و جف بزوس با پروژه کویپر – نیز شروع به تغییر دیدگاه مدیران فعلی در مورد آینده خود کرد. برنکه می‌گوید: «وقتی دو تا از بزرگ‌ترین مبتکران ،ب‌وکار به صنعت شما علاقه‌مند هستند، باید کمی متز،ل شوند.»

بدون ترس، برنکه با شروع به تغییر خودش پاسخ داد. در ماه ژوئیه، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با ارائه دهنده ماهواره بریت،ایی OneWeb ادغام شود. به ،وان بخشی از این قرارداد، یوتلست مجموعه 648 ماهواره وان وب را در مدار پایین جذب کرد. در تنها 1200 کیلومتری زمین، ناوگان OneWeb سرعت اینترنت سریع تری نسبت به ماهواره های زمین ثابت یوتلست ارائه می دهد که در 35000 کیلومتری سطح سیاره قرار دارند.

OneWeb بلیت یوتلست به بازار پررونق ماهواره در مدار پایین است. خانه‌های روستایی، کشتی‌ها، خطوط هوایی، ارتش‌ها و وسایل نقلیه خودمختار به اینترنت ماهواره‌ای روی می‌آورند تا در مکان‌هایی که قبلاً مناطق مرده در نظر گرفته می‌شد متصل بمانند.

برنکه می‌گوید: «حتی در فرانسه، کشوری با پوشش فیبر و 5G بسیار بالا، ،ن زده می‌شود که حدود 4 درصد از خانواده‌ها بدون اتصال خوب هستند. او انتظار دارد این رقم به 15 درصد از خانوارها در کشورهای با فیبر کمتر و 5G افزایش یابد. “بنابراین این یک طاقچه کوچک نیست.”

ادغام OneWeb-Eutelsat به ،وان ورود اروپا به رقابت فضایی مطرح شده است. این تنها شرکتی است که در حال حاضر با Starlink ماسک در بازار مدار پایین رقابت می کند. اما یوتلست برای ادعای ،وان خود به ،وان یک غول فضایی اروپایی، ابتدا باید سیاست های آشفته پس از برگزیت را دنبال کند. هر دو شرکت یوتلست فرانسه و OneWeb بریت،ا بخشی از مالکیت ،ت های متبوع خود بودند و دو کشور همچنان به سهامداری در تجارت جدید ادامه خواهند داد.

برنکه اعتراف کرد که برگزیت چالش هایی را به همراه داشته است. او می‌گوید: «اما هر دو طرف تمایلی برای رسیدن به آن سوی کانال برای تلاش برای یافتن راه خوبی برای همکاری وجود دارد. اگر اروپا خواهان یک غول ماهواره ای داخلی است، بریت،ا و فرانسه باید اختلافات خود را حل کنند. “[OneWeb’s fleet] او می‌گوید که برای مدتی یکی از تنها صورت‌های فلکی غیر آمریکایی خواهد بود.

سیاست برگزیت تنها مانع نیست. ماهواره های Gen One OneWeb نیاز به ارتقا دارند و یوتلست قصد دارد تا سال 2027 ماهواره های نسل دوم پیشرفته تری را در مدار داشته باشد. برنکه می گوید که این ارتقا 3 تا 4 میلیارد یورو (3.3-4.4 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت که اقدامی جسورانه برای یک شرکت با شهرت برای ایمن بازی


منبع: https://www.wired.com/story/satellite-giant-eutelsat-starlink/